Reductil

Lois Lane

Forumet er livet
Vet at det har vert oppe før, men det er en stund siden.

Var hos legen i dag, og fikk resept på Reductil. Jeg har BMI på 28, men fikk alikevell. Er det noen som har erfaringer med dette. Rart med det, men spørsmålene jeg burde stilt til legen, kommer ofte etter at jeg har komt meg hjem. Uansett er det greit å høre andre sine erfaringer og ikke bare lese om det på diverse helse/lege sider på nettet

På forrhånd TUSEN TAKK for svar

Jeg har prøvd både Reductil og Xenical.
Av de to ville jeg valgt Xenical igjen.

Reductil påvirker sentralnervesystemet, og gjør så du ikke skal ha så lyst på mat og godteri. Dette var ikke noe særlig for meg. Det medførte at jeg ikke orket å spise noe særlig i det hele tatt, og jeg ble slapp og ikke i form. Jeg var ofte uvel, og fungerte ikke i dagliglivet i det hele tatt.

Men jeg har hørt om andre som har synes de har fungert supert. Ei jeg vet om, gikk ned 15 kilo, bare på å ta pillene. Sluttet ikke med godter, trente ikke!

Da har jeg gått en uke på reductil, og har mistet 2,2kg. Kommer nok av at jeg nesten ikke spiser, for matlysten er borte vekk. Skal sjerpe meg, for det er jo selvsagt viktig å spise. Merker en bivirkning som er veldig vanlig, og det er tørr i munnen. Drikker i hele tiden, men det er jo egentlig bare bra.

Jeg er i alle fall på rett vei til målet mitt.

hmmmm. Blir nesten litt skremt, for kg bare raser av meg. På fredag var jeg 79,4kg og i dag er jeg 77. Kanskje jeg burde spise litt mer, for dette er ikke så bra for kroppen.

Har fremdeles ikke andre bivirkninger enn munntørrhet heldigvis!! Håper jeg kommer meg ned i en størrelse jeg kan være komfortabel med til sommeren.

Jeg fikk det ja, men var en turnus lege jeg var hos. Jeg har prøvd lenge å slanke meg, men det varer ikke, og jeg fyker opp igjen i vekt. Jeg hadde også for høyt blodsukkernivå i blodet da jeg gikk gravid første gangen. Om du har noen i nær familie med diabetes, kan det hjelpe deg å få resepten. Det er jo bare å bestille en time og snakke med legen din. Det verste svaret du får, er jo nei. Det koster ca 550 kroner i mnd (eller 28 tabl, for å være nøyaktig) tror jeg. Jeg får det i posten, så jeg må betale frakt + at vi fikk noe annet med også, så det er ikke så lett å regne det ut, men sånn ca.

Kjempe trist med exen din da. Har en svigerinne som styrer med det samme. Psykolog som skal analysere alt og ingenting. Pyton! Håper det ordner seg for deg.

Ja det er viktig med god søvn. Det merker jeg nå når jeg går på skole i alle fall. Kommer meg ikke i seng til skapelig tid heller....

Håper du får resepten da. Jeg er i alle fall kjempe fornøyd med reductil. Til nå i alle fall. Har tatt de i 11 dager.

Lykke til med xen i alle fall.Håper det ordner seg.

Da var nok en uke gått (hvor gikk den liksom......[:D]) og kroppen min er 1,4 kg lettere enn forrige tirsdag. Håper jeg når målet mitt som er om 10 kg.

Lite trening på meg, for jeg holder på å forrberede meg til eksamen, og det tar mye av tiden min. Resten av tiden går til guttene. Satt til 2 i natt.

Når siste eksamen er ferdig, skal jeg feire!!

Håper det går fint med dere slankere. STÅ PÅ!!!

ORIGINAL: malene86

Kan eg berre spørre eit spørsmål om reductil? [:)]
Må du ha noken slags time for helsesjekk først, ta blodprøver osv...? Eller kan ein få resept utskreve same timen?
Har veldig lyst å reise til legen og høyre om eg kunne fått begynt på det, min BMI er over 30, så skulle tru det går. Men legen min er ikkje så grei, så grua meg til det...

Selvsagt kan du spørre.
Du må ha en liten legesjekk før du env får utskrevet resept. Jeg måle blodtrykket mitt, veide meg og så spurte hun meg litt om jeg hadde for eksempel diabates i familien, om jeg hadde prøvd å gå ned i vekt før på andre måter osv. Det var i alle fall det jeg fikk spørsmål om da. Kan jo kanskje være andre leger som gjør det på andre måter. Vi har ikke apotekutsalg her, men legen sendte resepten samme dagen, og noen dager etter kom de i posten.

Jeg kvidde meg også litt til å gå til legen. Var ikke hos han jeg pleier å gå til, men en turnus lege, og hun var kjempe koselig, så det gikk fint. Sambo kom rett etter på i samme ærende, og vi fikk begge to. Jeg forstår veldig godt at du kvir deg, men det værste du kan få, er ett nei, så det er bare å prøve. Det er ikke en privatlege du kan gå til i steden for da. Korster vel en del mer, men det er jo ikke så greit å gå til vanskelige leger heller.

Lykke til i alle fall. Håper du får resepten. Jeg er i alle fall veldig fornøyd så langt[:D][:D]

Da får jeg oppdatere siden her litt.
Ned 200 gram denne uken, og det var jo litt lite i forhold til de andre ukene, men i dag (onsdag) var jeg plutselig enda lettere.

Uansett så er det positivt så lenger jeg går ned. Skal veie med på fredag også, for det var en fredag jeg begynte med pillene, så det blir spennende å se. Nærmer meg målet mitt, og det er en god følelse.

Lykke til dere andre slankere. STÅ PÅ[:D]

Back
Topp