Redsel for MA

Snykvit

Elsker forumet
Har hatt to MA bak meg å kjenner frykten kommer nå som jeg nærmer meg uke 8. Har mistet begge gangene før i uke 8. Går å kjenner på kroppen hele tiden om alt er ok, men tror ikke det er nok. Sjekker etter blødning hver gang jeg er på do og kjenner etter smerter i magen som jeg hadde sist. Heldigvis har det ikke kommet noe enda. Håper det går fint denne gangen.

Jeg skjønner deg veldig godt. Jeg har kun hatt en MA og kjenner på de samme tingene. Sjekker papiret på hvert dobesøk og venter liksom på at det skal skje igjen. Nå jeg jeg komt over de dagene jeg begynte å få svake blødninger sist og er i dag i uke 6, den uken embryoet døde i sist. Oppdaget det dessverre ikke før i uke 9. Men kroppen føles annerledes nå og jeg har litt håp.

Håper det blir bedre for deg når du kommer forbi uke 8. Og at den lille trives og vokser seg stor og sterk i månedene framover! Sjansene er størst for det. Krysser fingrer sammen med deg :Heartred

Kjenner på akkurat det samme. Sjekker papiret nøye om det er noe forandring. Jeg mista 10+4 og begynte ikke å blø blir uke 16. Så er konstant redd for det samme skal skje. Derfor tenker jeg å bestille meg en time til uke 12 for å se om det ser greit ut denne gangen. Men tror liksom ikke jeg kommer til å klare å slå meg til ro. Er liksom for godt til å være sant hvis det faktisk går bra denne gangen.

Jeg tror enda ikke 100% på at det kommer til å gå, det skal jeg være ærlig å si. Det kommer til å bli verre og verre framover nå, fram til "MA-tiden" i uke 11-12. Sjekker toalettpapiret hver gang, sjekker om puppene enda er ømme, blir glad for kvalme osv... Man blir skadet av det :( Kan ikke gi noen andre tips enn å snakke godt med lege/jordmor/din kontaktperson og lage et program sammen med vedkommende hvor du føler deg vel og føler at man gjør det beste ut av situasjonen.

Kjenner på akkurat det samme etter bare én MA. Utviklingen sluttet i uke fem her, så tror jeg skal klare å roe meg ned hvis jeg får se hjerteslag neste uke (overgangen uke 6-7). En ny MA blir tøft..

Back
Topp