Redebygging

koalababy

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Juligull2021
Her er jeg gått i full gang med «redebygging»..vil ha ALT klart(selvom det er nr 2..)vogn,bilstol i bilen,fødebagen,stellebord,klær osv...blir nesten litt sliten av meg selv siden det føles jeg har fått «støv på hjernen»..det neste jeg vil få gjort er å vaske huset(men det går ikke pga bekkenet..)sist klarte jeg ikke gå nesten men skulle på død og liv skru sammen IKEA kommode og vaske vinduer før fødselen...

Er det bare jeg som er litt smågal når jeg er gravid?:p

[emoji23][emoji1319] Sånn var jeg og med første, og til dels med nr 2 - bare at det kom mye senere enn med nr 1.. Nå med disse, som faktisk kanskje kommer ganske tidlig, så er ingenting klart [emoji85] Dvs vi har omtrent alt av utstyr nå, men har ikke vasket og satt frem verken seng, vugge, bilstoler, eller satt babyprodukter på stellebordet.. Så har en «liten» jobb å gjøre [emoji28]

[emoji23][emoji1319] Sånn var jeg og med første, og til dels med nr 2 - bare at det kom mye senere enn med nr 1.. Nå med disse, som faktisk kanskje kommer ganske tidlig, så er ingenting klart [emoji85] Dvs vi har omtrent alt av utstyr nå, men har ikke vasket og satt frem verken seng, vugge, bilstoler, eller satt babyprodukter på stellebordet.. Så har en «liten» jobb å gjøre [emoji28]
Hehe..skjønner dette redebyggings greiene kommer senere og senere for hvert barn..broren min har 5..og tror ikke det ble bygget så mye rede til sistemann:p trodde virkelig ikke jeg skulle gå i gang på denne måten en gang til!er heldigvis ferdig med shopping så da slipper jeg gå rundt i butikker å være gal:p

Hehe jeg er sånn selv. Mannen tar det alt for ro så hiver meg rundt og gjør alt mulig, tunge løft og diverse som jeg egentlig ikke burde men føler at tiden er knapp!

Ja hos meg har redebyggemodus vært lenge :D føler jeg MÅ ha ting klart. Vugge og sprinkelseng er monterert, i sprinkelsenga er det madrass med pustefilter om han skulle klare å snu ansiktet nes. Begge deler er reid med nyvaska nytt sengetøy. Alt av babytøy er vasker og strøket og ligger klart i stellekomodenm det samme gjør bleier stelleutstyr,
Bilstol og to baser, vippestol å, reiseseng, barnevogn, babycall med kamera. Ja alt det er også på plass :laughing002

I tilegg til den materialistiske redebyggingen har jeg emosjonell en også . Blitt veldig hjemmekjær, og Liker å være hjemme i redet mitt. Har også stort behov til å ha samboern nærheten. Blir overlykkelig når han kommee hjem fra jobb :laughing002 i helgen skal han på julebord (ja faktisk) og blir borte hele helga. Jeg synes det er bra han skal kose seg med flotte kollegae, men savner han allerede før han har dratt, og skulle gjerne helst hatt han her med meg. Blanding av redebygging og hormoner tenker jeg :) hehe

Rot og det lille som ikke er klart gjør meg stressa. Svigermor sa hun kunne strikke en lue til babyen, noe hun nnå ikke har gjort. Tok masse viljestyrke da å ikke gå inn på lillelam å bestille en lue til han når jeg oppdaget det :laughing002

Etter jeg fikk resten av tingene i hus har pulsen sunket betraktelig, alle klær er vaska, bagen pakka, har kun igjen å fullføre fødebrevet.

Mangler bare å sette opp bedsidecriben, noe jeg tror vi drøyer til dagen vi kommer hjem fra sykehuset :)

Jeg begynte å handle inn det meste i høst, så har nok det vi må ha i hus[emoji4] Men nå som jeg ligger på sykehuset på 3 uken, kjenner jeg panikken kommer[emoji85] Skulle gjerne vært hjemme en tur, sånn at jeg kan se over å gjøre klar alt til tvillingene kommer. Regner med at det ordner seg uansett, men hadde liksom sett frem til å gjøre alt klart[emoji12]

Ja har dæ meste på plass. Mangler å rydde bilen slik at eg kan ta ud vogn eg kan bruke fra sykehus til bil vist eg treng dæ. Er alene å dette er nr 4 så ønsker ikke ver avhengig av andre meir en eg må.

Endelig begynt å få litt ting på stell(fått gubben i sving til å rydde litt,sette sammen stellebord og seng og vært å handlet det meste vi trenger første tiden.) så nå er d bare å vaske stellebordet,senga og klutene,sengesett osv og legge det på plass[emoji56] klær har vi ikke noe særlig av,da vi ikke vet hva vi får[emoji170]så føler at det er klart til at baby kan komme når som helst nå. Men håper det blir tre uker til enda ihvertfall [emoji1305]

Her har alt vært kjøpt inn, skrudd sammen og vasket klart siden uke 28[emoji119] liker å ha alt på stell, og så lenge orden i sakene gir orden i tankene/hodet, så er det aldri for tidlig [emoji85]

Snart i mål, og må bli det helt ila uka. Må hente ned stellemadrassen fra loftet, pakke ferdig bagen min, og flytte stellesakene fra kommoden i gangen og inn på badet [emoji1360]

Har vasket første maskin med klær. Handlet inn en kommode som stellebord som jeg må få hjelp av mannen å sette sammen ila uken. I den skal jeg fylle i alle klærne også etterhvert som de blir ferdig vasket. Har i hvertfall kommet i gang nå, kjente det var godt å få kjøpt inn kommode for da får jeg kontroll på hvor jeg har alt til baby [emoji4]

Her hadde vi en liten "redebygging" med storebror som fikk lov å male påskeegg(mammas mage) før vi tok noen morsomme bilder[emoji23]

Back
Topp