Redebygging!

Scrunchy

Glad i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Sommerfuglene 2017
Flere som allerede har begynt med redebyggingen? Forrige gang kom ikke behovet før helt mot slutten, men denne gangen begynte det allerede dagene før testen ble positiv - tror underbevisstheten prøvde å fortelle meg noe. :P

Fikk plutselig et overveldende behov for å få huset i orden, og før jeg visste ordet av det hadde jeg skrudd ned skapdørene på kjøkkenet og begynt å male dem. I tillegg rydder og organiserer jeg alt jeg kommer over, sorterer tøyet til 2-åringen og planlegger alt som planlegges kan. Har allerede skrevet en laaang liste over mat, kaker og gjærbakst jeg vil fylle fryseren med før fødselen, slik at vi slipper å stresse med middag osv. i barseltiden. Fødebagen tenker jeg også fælt på, antakelig fordi jeg aldri rakk å pakke den sist og det ble skikkelig stress. ;)

Fortsetter jeg i dette tempoet er nok alt klart flere måneder før fødselen, haha! Vil absolutt ikke at det skal bli som sist, da jeg lå på sykehuset og manglet klær både til vesla og meg, mens samboer og svigerforeldrene mine ryddet og vasket huset som var helt bomba. :/ Det eneste som var klart, var babyutstyret.

Forstår godt at du vil være bedre forberedt denne gangen, Scrunchy:)
Selv er jeg veldig glad i å planlegge og å lage lister. Jeg har derfor skrevet liste over utstyr vi trenger, en levende liste, som kan endres underveis:p I tillegg har jeg tenkt å omorganisere garderobeskapet for å få plass til tøyet/utstyr til lille:D Ingen hast enda, men greit å ha tenkt over. Ikke minst, spare til det en har lyst på..:angelic:

Jeg har ikke begynt enda. Tenker jeg begynner når jeg går ut i permisjon.

Alt for tidlig for min del enda :p Men forstår godt at du er der med tanke på tidligere erfaring :)

Vil gjerne høre listen over ting du skal lage og fryse? :D

Alt for tidlig for min del enda :p Men forstår godt at du er der med tanke på tidligere erfaring :)

Vil gjerne høre listen over ting du skal lage og fryse? :D
- Grovbrød
- Pizzasnurrer
- Matmuffins
- Grove horn med fyll
- Grove rundstykker

- Pizza
- Lasagne
- Gryteretter
- Grillspyd
- Karbonader

- Skillingsboller (kanelboller)
- Sjokoladekake
- Eplekake
- Muffins
- Is
- Cookies

Det er det jeg har kommet på så langt, ikke ferdig ennå. Så får jeg se hvor mye av det jeg faktisk lager. Kanskje det ikke blir noe, haha! ;) Første delen av lista er slikt jeg baker til vanlig, som sendes med i barnehagen o.l.. Og skal vi f.eks ha lasagne til middag en dag, tenkte jeg å bare lage dobbel oppskrift og setter den ene i fryseren, da blir det liksom ikke noe ekstra arbeid. :) Resten er bare godsaker jeg har lyst på akkurat nå. :p Men også kjekt til barselbesøk og bursdagen til samboeren som er rett etter termin. :)

Tenker litt ekstra på det i forhold til samboeren også. Sist ble det jo hastekeisersnitt og jeg hadde store smerter i 18 dager, klarte ikke å gjøre noen ting. Så hvis noe slikt skulle skje denne gangen og, så vil jeg gjøre det så lett for ham som mulig. :) Han er jo tross alt på jobb fra 06.30-17.00 (pendler) og må ta hovedansvarer for storesøster den første tiden, så om han plutselig må ta alt av middagslaging og husarbeidet i tillegg, er det greit å ha noe lettvint i fryseren.

Har bare begynt å tenke på det. Jeg føler meg ikke 100% trygg på at det blir baby ennå. Så jeg prøver å roe redebygging-tankene en liten stund til :) Sist hadde vi det meste klart innen uke 30.

Har bare begynt å tenke på det. Jeg føler meg ikke 100% trygg på at det blir baby ennå. Så jeg prøver å roe redebygging-tankene en liten stund til :) Sist hadde vi det meste klart innen uke 30.
Forstår den! :) Jeg er litt sånn: Mister jeg, så mister jeg. Blir selvfølgelig kjempelei meg, helt knust, men da har jeg i det minste fått gjort masse fornuftig. Så får vi prøve igjen og håpe at det blir baby neste gang. Nytter ikke å uroe seg, for det er ingenting jeg kan gjøre med det uansett. :) Ganske utrolig at jeg er så rolig i forhold til det egentlig, da jeg bekymrer meg og er redd for absolutt alt annet, og grubler over ting flere måneder i forveien. Men når det gjelder svangerskap og barn, tar jeg det med knusende ro. :P

Oj så produktiv du er! Ja fortsetter du i dette tempoet så rekker du å ordne masse hjemme hos meg også! :D

Edit: kjente at du gav meg motivasjon nå!☺☺

Iom at vi har prøvd i så mange år, føler jeg at jeg har vært redebygger, eller klar for det, veldig lenge! Har allerede lister over utstyr vi skal ha, har handlet små babyting i utlandet når jeg har vært på reiser, spesielt i USA, de har så mye praktisk der. Har også arvet en del av min svigerinne når de var ferdige med sine barn. Fødebagen har jeg pakket mange, mange ganger i hodet :P Det eneste som mangler, det er jo barnet!

Vi skal også pusse opp det som blir babyrommet da, kjøpte ny plass i fjor, så nye vegger, gulv og tak skal på plass. Akkurat ferdig med å sette inn vindu. Med en gang dette er på plass, så begynner nok innredningen sporenstraks! :P

Sist var alt klart før uke 20 :laughing002 tror jeg venter til etter ul uke 17-18, i håp om å få vite kjønnet også :love017

Nei, men samboeren har:) Han er i gang med å planlegge oppussing av gangen, så vi få plass til vogna der. Og bedre plass til klær.
Jeg orker ikke tenkte på alt sånt småpraktisk ennå, er så lenge til.
Men de store tingene er det greit å begynne med.

Har ikke begynt å tenke på det egentlig, eneste er hvordan vi skal få plass til seng på rommet eller om vi må bytte rom til loftstua :)

Jeg er klar, og har bedt sambo om å begynne med å rydde boden og kaste/selge ting som vi ikke har behov for, sånn at vi skal ha plass til babyting :p ellers har jeg stoppet meg selv i bestille masse utstyr, sånn i tilfelle noe skjer. Men fra uke 12 begynner hamstringen for fult! :computer005

Jeg skal begynne hamstring av babyting etter uke 12, når jeg kan gjøre det på facebook uten at noen lurer på hvorfor i all verden vi trenger ei babyseng. :D Vi kommer nok til å få ganske mye også, siden det er hele familiens første, veldig etterlengta barnebarn/oldebarn. Så mesteparten av min redebygging er mental og involverer besatt lesing av alt av babylitteratur.

På den andre siden... Huset vårt er litt lite til familieforøkning, så vi har planer om å bygge ut og pusse opp kjelleren, og vil gjerne ha det gjort før den lille kommer. Vi er enda på papirstadiet og har attpåtill tenkt til å gjøre mye selv, så... å bygge hus teller kanskje som redebygging av dimensjoner. Jeg har ikke plass i hodet til så mye annet for jeg bekymrer meg så mye for hvordan virkeligheten kommer til å være i mai 2017, og om jeg står høygravid oppi en byggeplass med havarert ekteskap. :wideyed:

Her er det ikke kommet enda.
Sist gang så fikk jeg helt ekstremt vaske og rydde dilla mot slutten. En dag vasket jeg stue gulvene 3!! ganger, fordi det var sommer og jentungen dro med seg gress inn hele tiden :P

Back
Topp