Redebygging eller tvangslidelse... :)

Sjokkabolla

Forelsket i forumet
Hihi... Jeg må virkelig stoppe opp å le av meg selv.. Det tar jo helt av dette!!! Og listen blir stadig lengre.. Jaja, har vel nok å henge fingrene i fram mot termin.

Nå har jeg altså ryddet i alle boder.. Og når jeg mener ryddet, så mener jeg ryddet!! Jeg har kasta, sortert. Tørket støv!!!??? Hehehe, støvsugd.. det er vel rett før alt ble lagt alfabetisk på plass igjen.

Jeg har ryddet ungene sine rom, sortert alle lekene, kasta alt som er ødelagt, Fretex med litt osv.

Jeg har rydda og vaska alle klær i gangen/ garderoben.. Alle vinterjakker, vår jakker, hansker, luer osv. Er vasket, sortert og pakket vekk. Jeg har kjøpt ny kommode i gangen slik at jeg har plass til baby-yttertøy. Og kjørt sikkert en bossekk på Fretex..

Jeg har vasket ned hele badet fra topp til tå. Sortert alle produkter og kastet all sminke, kremer osv som er gått ut på dato. Laget til en stelleplass som jeg nå vasker kluter og klær på plass i..

Jeg har ryddet hele soverommet. Sortert alle truser og sokker,strømper osv. og kastet alt med hull i. Jeg har ryddet klesskapet med brettekant både hos meg og min mann..

Sist uke vasket jeg ned HELE forbanna kjøkkenet!!!! Steikeovn, rister, kjøleskap, ventil, tømte ALLE kjøkkenskap og vasket alle skap, skuffer og hyller. Kjørt ting på Fretex..

Herregud, jeg aner ikke hva som feiler meg!! Men kjenner jeg har et meget sterkt behov for å gjøre det.. Rom for rom..har bare stua igjen. Før jeg skal;

Pakke fødebag

Handle siste ting jeg trenger til baby ( stellesaker )

Vaske alle vinduer i huset

Vaske alle babyklærene

Vaske vippestol og bæresele

Bake et lager i frysen til gjester

For så å begynne ute på plattingen/ hagen..

Er det flere det har klikket fullstendig for?? Det verste er at noen av tingene har jeg gjort på krykker pga bekkenet, og omtrent grenet meg igjennom. Men det bare MÅ gjøres ellers blir jeg sur..???!!!!
Er jo ikke rart jeg blir sykemeldt av pga stress!!! :D :D ;)

Gutt 13.06.06
Gutt 16.09.08
Termin 5. Juli

He he :) Du er ikke alene. Jeg merker også en intens trang til å vaske og rydde huset. Barnerommet har vært klart i ukesvis, og alle klærne hans er vasket, brettet og sortert på størrelse.

Jeg har det akkurat slik!! Utrolig komisk å lese det slik svart på hvitt egentlig, jeg har ikke tenkt over at vi er såååå gærne før! :)
men er jo så deilig å få gjort. :)
jeg har å snart pløyd meg gjennom hele huset, stue, kjøkken, gang, soverom, babyrom, gutterommet, loftstua.....
jeg har igjen: under trappa i gangen, vaskerommet, og litt på syrommet/kontor.
Og uteplassen ble ferdig igår, så har vi veranda på andre sida, den tar vi til helga.

Himmel! Send over litt til meg da :p
Jeg står i et evig kok av esker som må pakkes opp. Typen har pakket helt selv (ergo; mye skittent utstyr - mannfolk altså... Dere skulle ha fått vært her mens jeg åpna kjøleskapet som har vært lukka en mnd :confused: )
Har ikke begynt med noe redebygging. Gledet meg til det, men tror jeg kan se langt etter det per dags dato... Litt for mye annet som må fikses først...

Gi meg energi!!!!

Her er det samme galskap ja... Hahaha! Men her er jeg ferdig med alt, kun siste halvdel av ting som skal i fødebagen og som uansett skal pakkes rett før avreise fordi jeg bruker de nå som gjenstår... Rydda både lofts- og kjellerbod i vinter, har vaska alle tak og vegger i leiligheten, rydda og vaska inni, på utsiden og oppå alle skap inkl kjøkken m komfyr, kjøleskap og alt, skrubba ned flisene og dusjen på badet, brettekanter i klesskap til voksne og barn... Til og med bilstol er på plass og sengetøy til baby er lagt klart... Herregud så godt å høre at andre er like ille ;-) hehe!

Frøken Fryd, siden jeg er ferdig med mitt, skal jeg sende meg min redebyggings-energi jeg ;-)

Kjenner meg igjen :) Kjente vasketrangen kom over meg for et par uker siden, ventet liksom litt på at den skulle komme for var akkurat lik sist! Litt mindre jobb da, da jeg bare hadde en liten leil.. Nå har jeg et stooort hus, puh.. ;) Husker sambo var irritert på meg sist for jeg bare MÅTTE støvsuge hver dag, uansett skittent eller ikke..
Morsomt hvordan det er, må jo være et eller annet instinkt i oss som tar over :D

Her er d faktisk min mann som tar av.. Eller, jeg har masa litt for å få ting fra loftet. Så nå er d meste vaska... Men han har tømt alle rom, boder og garasjen for alt som kan kastes... så kjenner til d:)

Oi, wow! Det får man si!

Her er det er ork bare å parre sokker, så jeg har en IKEA-pose full! Er ikke i nærheten av å ha kontroll, for vet ikke hvor jeg skal begynne å sortere og rydde. Og mest av alt, når jeg kommer hjem fra jobb så orker jeg ikke noe som helst annet enn sofaen. Håper jeg får den type energi når jeg går ut i permisjon, for jeg kjenner jeg blir meget frustrert av alt som skulle vært gjort! :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Venter en liten gutt 25. juli <3

Jøsses, har energien på plass du :P

Her har vi ordnet alle soverom, stue og kjøkken. Kun en bod igjen i første etg som står for tur, før eg stareter skikkelig redebygging ;)

Du er langt fra alene laughing7
Jeg styrer dagen lang med rydding, vasking, organisering, kasting osv i tillegg til at stuen skal males ferdig, trappa til 2.etasje skal males ferdig, mannen skal bygge platting og legge plen... Osv, osv! Må organisere litt på nytt i kjøkkenskapene også. Har en intens trang til at det er orden i huset og alt er klart av det som skal gjøres før babyen kommer, hadde det sånn sist også:)

Godt å høre... Da er det ikke bare meg det har klikket for.. Tihi...

Gutt 13.06.06
Gutt 16.09.08
Termin 5. Juli

Oi, for en energi dere har! Jeg har en liten følelse av at det kommer til å bli panikkvasking av babyklær når veene setter i gang her, så tregt går det for min del :)

Oi, for en energi dere har! Jeg har en liten følelse av at det kommer til å bli panikkvasking av babyklær når veene setter i gang her, så tregt går det for min del :)

Kan svare for min egen del at energi er ikke noe jeg har i overflod av ;P men når jeg får litt overskudd går det med til tingene nevnt over, tiden ellers gjør jeg bare det mest nødvendige for at husholdningen skal gå rundt, ser på tv/nettet eller sover, hihi.

Kan svare for min egen del at energi er ikke noe jeg har i overflod av ;P men når jeg får litt overskudd går det med til tingene nevnt over, tiden ellers gjør jeg bare det mest nødvendige for at husholdningen skal gå rundt, ser på tv/nettet eller sover, hihi.

Signerer den... :)

Gutt 13.06.06
Gutt 16.09.08
Termin 5. Juli

Jeg har også fått ånden over meg denne uken.. Holder på å sortere og rydde i alle skap samt å vaske inni alt! Er så heldig å ha vaskedame, og hun skal nå gå løs på vegger, slik at alt er rent til lillemann melder sin ankomst:)

Hohohoooo, ser at jeg skrev 3.juni at he bare manglet siste halvdel av fødebagen så var alt ordna! Og så endte jeg da opp med å pakke denne siste halvdelen samme dag kl 14-15 og føde natt til 4.juni. Så morsomt, og så praktisk at jeg hadde alt klart ;-)

Har den siste uka hatt samme behovet. Da jeg er avhengig av krykker går det tregt men det MÅ liksom gjøres?!?!

Vaskerommet har fått en sjau, og der dukket det opp en svært pose med baby leker som jeg tror jeg har hatt planer om å gi bort- men som nå blir en stund til;)

Boden har fått gjennomgå, og nå kan man gå inn snu og gå tilbake uten å krabbe over alt som lå hulter til bukter. Esker og bokser er nå merket!

Garderoben har fått en ansikts løftning og alt babytøy er vasket! I Kommoden er en skuff fylt med 50 og en fylt med 56;)

Nå har jeg tatt frem alt strikka tøyer som har blitt produsert den siste tiden for å sette på knapper- for det fikk jeg endelig kjøpt!

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Back
Topp