Redebygging ❤

Lilleklomp18

Forelsket i forumet
Flere som har begynt med denne såkalte redebyggingen? :Heartred

Jeg er kun halvveis og stresser allerede for at jeg ikke har fått handlet kommoden slik at jeg kan vaske opp klær! Men har begynt å malt rommet til magegull og gleder meg sånn til å få innredet rommet :-)

(Nei, magegull skal ikke sove på rommet før en stund etter fødsel,da han blir ligge de på vårt rom :-) )

Ja! Ikke fått startet på rommet hennes enda, men har begynt å gjøre div ting ferdig i leiligheten. Bla når vi skulle sette opp ny vask på badet, ville jeg ha plass til å skyve en sånn skammel barn står på for å nå opp under vasken. Vi har ikke så stort bad, så det passer perfekt å ha den der. Selv om det er jo en god stund til lillemor vil ha behov for en skammel [emoji23]

Kjøpt inn det meste. Venter med å sette opp sengen og sånt. Er jo noen måneder til termin enda ;)

Merker at redebygge instinktet har satt igang for fullt. Har ikke ordnet så mye til baby ennå, men har blitt veldig opptatt av å vaske huset FRYKTELIG nøye. Innimellom kriker og kroker. Det skjedde sist også, da vasket jeg alle veggene inni huset med skuresvamp! Haha.
Og til og med veggene utvendig fikk en vask, svigermor trodde ikke sine egne øyna da jeg stod høygravid på en stige og vasket huset utvendig med kost og hageslange.

Har kjøpt inn litt småtteri, men har mye fra storebroren. Nå har vi ikke fått bekreftet kjønn hundre prosent ennå, så har ikke begynt å sortere i babyklærne jeg har, eller kjøpt noe nytt ennå. Ny UL 15.september, så håper på å få bekreftet kjønn bedre da, selv om JM sist sa hun var ganske sikker på at det ble jente :)

Kjøpt kommode, men vi satte den flatpakket inn i garasjen. Er nok en stund før jeg begynner med klesvask. Kommoden skal forøvrig også brukes til stellebord (legger bare stellematte oppå).
Prøver å ta utgiftene litt spredt utover høsten sånn at ikke alt kommer samtidig. Men har ikke hastverk, selv om jeg syns ukene flyr unna litt for fort.

Planleggingen av barnerom er i alle fall godt i gang :) har bestilt tapet for å ha på ene veggen, og når den kommer skal jeg finne maling som passer til. Men, jeg må få satt opp en vegg før jeg kan få begynt, og det er jeg avhengig av hjelp til.. så det drøyer sikkert en mnd til før det er klart for innredning og slikt :) mye av babyutstyret er på plass, vi har bare spart noe av de litt dyrere tingene til jule-ønskelisten (babycall, bæresele osv) [emoji4]

Ellers har jeg også begynt mer generelt i huset. Ryddet og organisert i bodene for å få bedre plass, og så har vi faktisk bestilt vaskehjelp til jul så jeg vet at babyen kommer inn i rent og pent hus. Tar ikke sjansen på at jeg selv er i form til en skikkelig rundvask, så vi fant ut vi skulle spandere på oss selv det [emoji4]

Jeg har montert seng og stellekommode, så har jeg kjøpt krybbe og bed side crib som står klar på barnerommet. Har kjøpt vogn og bæresjal, alt dette står på rommet. Har også handlet noen klær, men vi har fått tre kasser med babytøy i tillegg som jeg skal vaske og sortere. Liker å ha ting klart til vanlig jeg, så jeg kjenner at jeg føler litt press på å få alt på stell. Skulle helst vært ordnet i går:p

Sniker fra desember.

Jepp, for lengst! Vi begynte for fullt etter OUL og er snart i mål (uke 29). Senga står ferdig oppredd og har gjort det i noen uker alt :)

Jeg er aldri ute i siste liten med noe og siden man ikke vet hvordan formen er på slutten er det greit med alt som er ordnet. Jeg orker ikke å stresse :)

Har blitt mye mer opptatt av renhold, og særlig gulvet må være smulefritt - til både min egen og familiens store frustrasjon: Jeg lurer på om de er blinde, og de lurer på om jeg er gal [emoji28]

Innkjøp: babyklær, bedside crib, babycall, BBHugMe pute, vogge, ...

Oppussing: fikk malt den ene veggen på barnerommet med horisontale striper i helgen. Det ble utrolig fint, men fy søren for ett stort stykke arbeid!
Skal ta de resterende 3 veggene i morgen (ensfarget), før interiør shopping [emoji2]

Eg har kjøpt eit ullsett i Str 56. Utvalget av nøytrale klær er ikkje noko særlig. Men eg syr sjølv, og syr opp både jenteklær og guteklær og litt nøytralt :) Og det er det eg har gjort til no...

Men vogna etter frøkna på 4 står på lager hos svigers. Har seng, vugge, leandervugge, newborn sete, vippestol, ergobaby og egentlig det meste.
Det vi mangler er bilstol, babycal og ny matte til stellekommoden. Så har god tid :)
Samt at sambo skal male vugge og tripptrapp stolen i god tid :)

Sniker fra november, men samboeren malte rommet i juli og så skrudde vi sammen møbler i juli/august. Møblene kjøpte vi for øvrig i juni. Nå gjenstår bare å vaske klær (har vasket litt) og henge ting på veggene. Har kjøpt inn det aller meste av ting, alt det store er på plass. Er så glad for at vi gjorde det tidlig for nå er jeg plaget med bekkenløsning og hadde ikke orket å skru møbler.

Har kommode,barnevogn og seng med tilbehør klart på barnerommet, og har begynt å handle inn litt klær :-) vippestol og vognpose har vi også ordnet siden vi arver. Stellematte og badebalje har vi kjøpt men mangler stellebord foreløpig siden de var tomme på ikea :pPrøver å gjøre unna ting underveis for å fordele utgifter pluss at det er mer greit å ordne sånt når formen er bra :-)

Jeg også tenker at jeg tar litt nå og litt da så slipper vi de store utgiftene, selv om vi har mye etter storebror blir det lit nytt nå også :) samtidig sliter jeg med formen så bedre å ta litt nå og litt da mens formen er bra, før formen tar en vei og alt blir bare stress og bal og det å fikse ting blir barr strevet istendenfor kos

Jeg har bare strikka klær så langt :p
Begynner de store innkjøpene i starten av november. Men planen er at det viktigste skal være i orden før jul.
Skal ordne julegaver innen utgangen av oktober, så da blir det bare redebygging i november og desember, og sikkert litt i januar også. :)
Skal male en gammel tripptrapp-stol, det kan det hende jeg gjør før november.

Vi har handlet inn en god del, men stresser ikke med å montere møbler eller vaske klær på en god stund :)

Har fått kjøpt vogn, stellekommode og bilstol pluss litt annet. Jeg har hatt snekker og rørlegger på besøk denne uka- skal totalrenovere kjøkken, utvife gange slik at jeg får plass til barnevogn, samt flytte badet... Bor i et gammelt sørlandshus, og hadde tenkt å ta prosjektene etterhvert.. Men det ble plutselig litt bråhast!!
Så nå må vi belage oss på å bo hos mine foreldre en liten stund.. Pluss at pengene kommer til å fly skremmende fort :wtf:

Back
Topp