Redebygger vs (skjære) redebygger

PuseBebi

Nybakt mor for første gang
Juli13-jentene
To skjærer har funnet ut at de vil bygge reir i et tre like ved terrassen vår. Av flere årsaker ønsker vi ikke dette, men prøver forgjeves å rive det ned men de bare bygger på nytt (forståelig nok).

Én grunn er at jeg har hørt de blir aggressive når ungene er klekket, og det siste jeg ønsker er at de skal bortpå guttungen som helt sikkert vil være mye på terrassen.

Det andre er at katten min er nådeløs og elsker å klatre i det treet. Jeg er redd han skal ta alle skjæreungene.

Nå har jeg igjen revet det ned igjen og hengt opp noen CD'er i treet. Det var noen som tipset om at de ikke liker CD'er :)

Har dere noen gode tips til å få de til å finne en annen plass?

Vi kan ikke holde på slik, for plutselig har de lagt egg, og jeg har ikke hjerte til å rive det ned da!

Masse sølvpapir. Det har samme effekten som cder.
Det glinser i sola, aner ikke hvorfor men det holdt dem borte på mitt forrige bosted.

Tror jeg bare hadde peispå med MASSE sølvpapir i hele treet for hvis de først begynner så kommer det helt sikkert fler. De sladrer jo de møkkfuglene der :P

Faren min sleit noe grådig med skjærer i hagen så han skøyt en og hang den opp og da kom dem ikke tilbake :P
Men det er jo litt dramatisk da ;) Haha! :) Prøv sølvfolie først du ;)

Takk, det skal vi prøve. Det treet blir "pyntet" i morgen, ja :)

Uff, litt groteskt å glane på en dau skjære mens vi spiser og koser oss på terrassen ;)

Ja, ikke helt drømmesynet. ;)
Har hørt om dem som skyter på dem med luftpistol også, vet ikke helt hvordan det fungerer.
Får håpe du blir kvitt de lett. De pappa sleit med var helt forferdelige. Skreik fra klokka 5 hver morgen, bæsja ned alt som var av platting/ veranda hjemme, dro søppel utover det hele osv osv. Får håpe de gir seg lett de du har fått. Har hørt om noen som måtte sage ned hele treet og da kan det vistnok ikke være igjen så mye som en kvist etterpå...
Hvor mye sannhet det er i det vet jeg ikke ;)

Tror forresten også at sølvfolien må tvinnes og festes til tråder, slik at de henger. Kan være at det er mer skummelt for skjæra om det beveger seg.
Hvis det ikke funker hadde jeg lett etter en utstoppa diger fugl eller noe som ligner på en ørn og satt opp i treet :P

Får håpe du blir kvitt de uten en langvarig kamp ;)

Ho ho! Jeg har ikke sett snurten av de i dag! Uten å håpe altfor mye så tror jeg det funker :) Treet ser ganske jævlig ut, så er forståelig om de ikke vil bo der. He he...

Back
Topp