Redebygger-instinktet

Nøttelita

Gift med forumet
Julegavene 2019
Vårspirene 2021
Stjerneskuddene 2024
Skuddårsspirene 2024
Flere som kjenner at redebygger-instinktet allerede begynner å komme frem? Her begynner tankene å lengte etter å rydde og sortere i ting og tang, og rydde øversteloftet. Kaste ting. Få orden. Osv. Akkurat som i tidligere svangerskap :hilarious:
Formen er foreløpig ikke god nok til å sette i gang, klarer bare det aller nødvendigste i huset.

Ja kjenner meg veldig igjen her! Det er en ekstra «puff» for å få ferdig ting i huset og ting som skulle vært ordnet for lengst, sånn sett veldig praktisk :D

Ikke helt enda , men må bruke den siste ferie uka til samboeren til å sortere klær :p.
Har masse nett /esker med klær så må sortere etter størrelse og kaste det som kan kastet :).
Vi har klær fra størrelse 50 - 134/140 i hus.
Jeg tenkte starte med de små størrelsene som ingen bruker akkurat nå (str 50-80) :)

Ja denne gangen fikk jeg lyst til å begynne å ordne ting mrd en gang jeg. Derav innkjøpstråden :D

Akkurat nå er de minste størrelsene med babyklær ute på lån hos søstra mi, men får igjen når ungen der vokser ut av de (hun har termin på sensommeren).

Jeg har en plan om å få pakka endel klær i esker nå denne uka, men det er klær barna har vokst ut av som vi sparer til neste.

Denna gangen er eg veldig avslappa. Baby nr. 4, og har det meste i hus.
Mangla i grunn småting, og venta litt med å kjøpe inn kle til eg vet kjønn :)

Er helt motsatt her, vil ikke og orker ingenting. Mannen har tatt seg av omtrent alt. Stakkars.. men husker fra forrige graviditet at det kom når fødsel nærmet seg.

Vi er sååå gira på å komme igang med shoppingen! Først vil vi vite kjønn på baby på onsdag. Så må vi få kjøpt hus. Har funnet drømmehuset som vi skal by på i slutten av uka, er statlig eid atm, så får ikke kuppet det :hilarious:

Ja, men foreløpig tenker jeg ikke babyting. Vil helst få ryddet og ordnet her hjemme nå før sommerferien så jeg kan komme tilbake til høsten og bare være gravid, uten å stresse over at vi må lage plass til et familiemedlem og babyliv (storesøsken er ungdom alt).
Klær og utstyr stresser jeg ikke så mye over. Men at jeg vet at vi har plass til de tingene og at hjemmet fungerer med baby ;)

Jeg føler også eg ekstra behov for å få fikset ting som må fikses! Rydde bod, sortere for små barneklær, fikse det som skal fikses i Hagen osv.

Føler ikke på det enda, men vi holder på å bygge hus, så tenker nestingen slår inn for fult om noen mnd :laughing002

Ekstremt redebygger-instinkt for tiden!!! Har en lang gjøremålsliste og setter både mannen og foreldrene mine i sving med alt mulig….. det jeg ikke klarer selv.
Har en sånn sterk følelse av at ting må være i orden, osv.

Oh yes! Førstemann kom en mnd før termin, så her er jeg i full sving med å rydde hus, få i orden til jul og ikke minst få alt babystæsjet på plass. Det meste er ok, men skulle ønske huset var ryddigere. Går sakte pga bekkenløsning, og akkurat nå ligger vi alle syke med corona. :oops:

Kjenner på det selv, kjenner fristen på sett og vis nærmer seg :bag: og masse som må fikses.

Uke 32 nå og nesting-instinktet er på for fullt. Mannen min gliser over at jeg vasker vinduer og rydder i skuffer til han sier at nå må jeg gi meg for vi skal legge oss. Alle kvelder går med på å få alt plettfritt og klart. Planlegger også hjemmefødsel så tror det bidrar litt ekstra. Energien er på topp og vanskelig har vanskelig for å moderere meg. Jeg har aldri hatt et så rent hus før Veldig praktisk og han kommer nok til å savne det tenker jeg

Jeg tror mannen har et større behov innimellom til og få ting klart enn det jeg har. I går sporte han om vi ikke skulle ha opp juletreet snart, jeg hadde jo liksom tenkt at ivertfall det skulle vi vente litt med :hilarious: Jeg har jo mast om at soverommet vårt må gjøres klart for å male, men deeet tenker han ikke på. Vil bare pynte å ordne han :hilarious: Kjenner vi gleder oss sånn begge to til vi får baby igjen :love017

Back
Topp