Redd

IEL88

Glad i forumet
Smånissene 2022
I går startet det med skikkelige menskramper. Har hatt det før også, men denne gangen slapp de ikke taket. Startet i 18.30 tiden og holt på helt til rundt midnatt. Ingen blødning. Er så redd for at jeg heller på å miste eller at det ikke har festet seg i livmoren slik det skulle ha gjort… flere som sliter med kramper?
jeg har jo to barn fra før, men kan ikke huske at det var så vondt å være gravid

Jeg har noe lignende som du beskriver. Nå er det bare vondt vis jeg presser ved livmoren. Har heller ikke blødning. Dette er min tredje graviditet også og kan ikke huske at det var sånn de to andre gangene heller. Jeg skjønner at du er bekymret for det er jeg også.

Jeg har også murringer og alltid redd det skal ta seg opp og ende med SA igjen. Men det er helt utenfor min kontroll så prøve å ikke tenke på det:Heartred husk på at i de fleste tilfellene går det bra. Husker så godt første graviditet (uplanlagt). Tenkte hver dag, nå kommer mensen. Murringene/smertene økte gradvis på. Testet ikke før en uke over IKM, pga var hele veien sikkert på at mensen kom. Så viste testen positiv

Da jeg hadde en exu i venstre eggleder hadde jeg fryktelig vondt på en plass, ved lyske , strålte nedover foten. Det varte 1-2 timer, hadde 4 slike runder på einuke før det ble operasjon. Kjente at noe var galt!! Mye kraftigere enn ligamentsmerter. Lå på sofaen å gråt, og googlet meg frem til både blodpropp og alskens.. ( hvis det var til hjelp mtp hvilke smerter du har). Har også hatt mye murringer i dette svangerskapet og vært livredd for å gå igjennom det samme igjen.. men selv om det kan stikke litt kraftig i, så har det gitt seg etter et par minutter og er ikke samme smertegraden!

Kan være greit og ordne en legetime imorgen, kan jo være UVI eller lignende som roter det litt til. Ellers kan det være greit å legge seg nedpå og bare slappe av :shy:

Jeg har også hatt mye ubehag og menslignende smerter som jeg ikke kjenner igjen fra tidligere svangerskap. Har egentlig bare bestemt meg for å ta en dag av gangen og huske at dette er noe jeg ikke kan styre selv. Det må bare gå som det går. Krysser fingrene for at det går bra med alle :Heartpink

Back
Topp