Redd...

Synne89

Forelsket i forumet
Himmelbarn
For 14 dager siden var jeg på ultralyd hos privat gyn. Den visste bare plommesekken og en liten svart klump som kunne se ut som det hadde ett lite hjerte som pumpet da satt hun meg til 5+2 ca. Men hun sa at så lenge symptomene er der så virker det som alt er bra. Men etter en uke i syden no føler jeg at de forsvinner litt. Vi mistet i uke 16+6 i fjor så det ligger sterkt i minne. Og er livredd for å miste igjen. Jeg prøver å ikke google for mye for det er bare deprimerende.
Jeg har bestilt ny time hos gyn, så håper jeg får time raskt. Skal og på KK for ekstra ultralyd i begynnelsen av august pga vi mistet så seint..

5+2 er veldig tidlig og da ser man som regel bare fostersekk med fosteranlegg (plommesekk) :) Men skjønner godt at du er nervøs. Det er noen uker til august, kanskje du kunne fått skvist inn en privat ul før det? Jeg mistet i mars og ble gravid 1 mens etterpå og har hatt ul hver 4 uke nå i starten (skal på neste 12+2 om 1 uke). Det er betryggende å se at det utvikler seg som det skal og at hjertet slår :) Jeg har heller ikke hatt mye symptomer bortsett fra lett ømme brystvorter, tretthet, mensmurring og oppblåsthet. Det er heldigvis like vanlig å ha få symptomer, som det er å ha full pakke :) Krysser fingrene for deg og håper alt er bra med spiren :Heartred

Hvor langt skulle du være da hun satt deg til 5+2?
Jeg kunne bare såvidt se hjertet 6+3/4 i forrige svangerskap, altså vi så ikke ordentlig om hjertet slo, ble i tillegg satt tilbake flere dager. En uke senere fikk vi se hjertet ordentlig.
Har også mista veldig seint, og forstår godt frykten din for å miste igjen[emoji170] man må bare tvinge seg selv til å tro at dette er gangen det blir baby[emoji173]️

Jeg mistet også symptomer da jeg var i spania i ti dager, tok en tul da jeg kom hjem og alt var fint. Nå har uggenheten kommet tilbake men brystene er ikke ømme lenger... tenkte kanskje det var varmen som gjorde det...

Hvor langt skulle du være da hun satt deg til 5+2?
Jeg kunne bare såvidt se hjertet 6+3/4 i forrige svangerskap, altså vi så ikke ordentlig om hjertet slo, ble i tillegg satt tilbake flere dager. En uke senere fikk vi se hjertet ordentlig.
Har også mista veldig seint, og forstår godt frykten din for å miste igjen[emoji170] man må bare tvinge seg selv til å tro at dette er gangen det blir baby[emoji173]️

Hun satt meg en uke ca tilbake. Problemet er at syklusen min var 26 dager en gang også plutselig 42 dager. Men var for å sjekkke eggløsning og da var egget 16mm så da sa hun ca 3-5 dager. Men det kan jo skje senere.
Magen er oppblåst, kvalmen kom litt tilbake idag, men ikke så ømme bryst. Men det går vel alltid litt opp og ned..

Hun satt meg en uke ca tilbake. Problemet er at syklusen min var 26 dager en gang også plutselig 42 dager. Men var for å sjekkke eggløsning og da var egget 16mm så da sa hun ca 3-5 dager. Men det kan jo skje senere.
Magen er oppblåst, kvalmen kom litt tilbake idag, men ikke så ømme bryst. Men det går vel alltid litt opp og ned..

Da krysser vi fingrene for at alt er i orden :) de vokser jo i rykk og napp i begynnelsen, og 1mm feilmåling i begynnelsen har mye å si.
Får du ny time igjen om ikke så lenge?[emoji170]

Back
Topp