Redd

Lillii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Jeg kom over en episode av jordmødrene, å her snakka di om barn som døde i magen. Jeg er allerede kjemperedd for det pga morkakeinfarkt sist, og ble enda reddere nå.
Så blir jeg akutt overtroisk å tenker at det kanskje var en mening med at jeg så den episoden..å jager meg selv opp :sorry:
Flere som er litt sånn? Eller er det bare jeg som er tullete og redd? :oops:
 
Da jeg så den episoden spolte jeg fint over med en gang de begynte å snakke om døde barn i magen.

Jeg tenker veldig, og synes det er skummelt. Håper de fem siste ukene går fort, for jeg begynner å bli lei av å engste meg :( Har ingen grunn til å engste meg, men tankene henger i likevel.. Du er ikke alene ❤️
 
Alle jeg har snakket med blir redde etter denne episoden, jeg ble også kjempe redd over en periode, så ble det litt bedre etter et par uker. Men hver gang jeg føler meg ikke bra, tenker jeg igjen på denne episoden.
Tror det er helt normalt!!!
 
Jeg har det litt sånn fordi jeg kjenner to som mista rett før fødselen. Men dytter vekk tankene, er ekstra obs og følger med - men vil ikke bruke tida på å tenke negative tanker. Det her går bra! ❤️
 
Huff ja den episoden var en tankevekker. Har også i nærmeste krets noen som mistet rett før termin for ikke lenge siden og det gir en en reality check og minner på at livet er skjørt. Men synes det er lov å være litt bekymret, da er man ekstra observant:) men ikke la det gå over i angst.
 
Klart man blir redd, det blir så nært når man går gravid selv. Men prøv å berolige deg selv om at dette er ikke normalen. De aller fleste svangerskap forløper normalt. Og du har oddsen på din side, om barnet i magen skulle falle fra er det som regel av naturlige årsaker eller årsaker du ikke konne gjort noe med. Det er naturens brutale virkelighet. Man kan gjerne engste seg grønn frem til fødsel eller man kan prøve og nyte den siste tiden før du etter all sannsynlighet vil erfare nattevåk, såre pupper, bæsj fra albuen og opp til armhulen, rennene pupper og gulp.

Sannheten i sin grusomhet er at vi aldri har garantier i livet, hverken for barnet i magen, familie, andre barn, samboer, ektefelle eller seg selv. Hvis du blir overdrevet engstelig av å lese eller se slikt må du prøve å styre unna. Man kan ikke gå å grave seg ned i alt som kan skje for da slutter man å leve. Man må nære det som er godt og som man kan gjøre noe med som å elske de rundt seg ubetinget og håpe på det beste, som regel går det meste godt og de fleste bekymringer blir det ikke noe av :)
 
Jeg kom over en episode av jordmødrene, å her snakka di om barn som døde i magen. Jeg er allerede kjemperedd for det pga morkakeinfarkt sist, og ble enda reddere nå.
Så blir jeg akutt overtroisk å tenker at det kanskje var en mening med at jeg så den episoden..å jager meg selv opp :sorry:
Flere som er litt sånn? Eller er det bare jeg som er tullete og redd? :oops:
Jeg så også akkurat den episoden i går. Ingen spesiell mening eller tegn som ligger i det, bare at det er naturlig at vi begge oppsøkte det programmet nå som vi nærmer oss fødsel... Så ingen grunn til overtro, og som mange andre her sier heeeeeelt usannsynlig at barnet skal dø i magen. Håper du kjenner deg litt roligere i dag..
 
Jeg forstår godt at dere blir redde.
Jeg mistet i uke 37/38 med førstemann pga blodpropp i morkaken. Og det er en bekymring som har fulgt meg i hvert svangerskap etterpå.

Samtidig så er dette noe vi ikke alltid kan beskytte oss mot. På samme måte som å miste noen andre i livet ditt. Heldigvis er det er det færre som opplever at det går galt i dag.

Jeg har ikke sett den episoden, men hadde jeg ikke opplevd det selv, hadde jeg nok latt det være.
 
Den episoden er fæl ja... og det er grusomt å tenke på at det kan skje, men samtidig så er det jo ingenting man kan gjøre for å forhindre det OM noe skulle gå galt, så man må jo bare tenke at det omtrent alltid går bra.. Sannsynligheten for at det går bra er mye høyere enn for at noe skal gå galt.
 
Veldig enig, når jeg tenker etter tror jeg at jeg også har vært mer engstelig etter at jeg så den episoden:/ tenker mer på hvor ofte jeg kjenner liv osv.
 
Hvilken episode er det? Sånn at jeg kan unngå den hvis jeg får somla meg til å se den serien før fødsel ...
 
Nei den vil jeg ikke se.
Har nok problemer å være redd for med Placenta Previa Totalis og de fant vistnok mere komplikasjoner så om 1 uke får jeg vite om jeg må til MRI for undersøkelse og mulig tynning /svakt punkt i livmorvegg.
Er litt redd.
 
Back
Topp