redd!

Juliee

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg lurte på en ting. Er gravid for første gang og befinner meg i uke 17. Jeg har ikke begynt å få mage enda, og jeg glemmer ganske ofte at jeg faktisk er gravid, i og med at det ikke gjør vondt lenger. Før stakk det ganske mye i magen, og kjente at det var behagelig om jeg masserte den lett, men nå føler jeg ingenting. Er dette normalt, eller er det mulighet for at det er noe gale? skal på ultralyd neste uke, men sitter her kjempe nervøs for om det kanskje er noe gale, eller at min kjære faktisk ikke er i live. Kan være jeg overdriver, men kjenner på meg at det er vell min største frykt akkurat nå.

Er det noen andre som har hatt det på samme måte?

Hei!

Jeg lurte på en ting. Er gravid for første gang og befinner meg i uke 17. Jeg har ikke begynt å få mage enda, og jeg glemmer ganske ofte at jeg faktisk er gravid, i og med at det ikke gjør vondt lenger. Før stakk det ganske mye i magen, og kjente at det var behagelig om jeg masserte den lett, men nå føler jeg ingenting. Er dette normalt, eller er det mulighet for at det er noe gale? skal på ultralyd neste uke, men sitter her kjempe nervøs for om det kanskje er noe gale, eller at min kjære faktisk ikke er i live. Kan være jeg overdriver, men kjenner på meg at det er vell min største frykt akkurat nå.

Er det noen andre som har hatt det på samme måte?
Det er veldig vanlig at man går gjennom 2.trimester uten særlig plager og symptomer. Sånn var det med meg ihvertfall. Størrelsen på magen er jo også veldig forskjellig!! Det er stor mulighet for at alt er i skjønneste orden med den lille inni der hos deg.
Har du kjent noe som helst av bevegelse enda?
Håper alt ser bra ut på kontrollen og at du kan senke skuldrene. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Som de andre sier her så er det ofte en periode uten plager i 2.trimester det er lett å "glemme" at man er gravid. Men så kommer sparkene etterhvert og du blir støtt og stadig påminnet om tilstanden ;)
Jeg fikk forresten ikke spesielt synlig mage før rundt uke 25 :)

Er liksom akkuratcfør man begynner å kjenne noe. Og magen er slank. Og ikke i veit. Ikke er man så sliten heller.

Synes det var sånn selv.. man følte seg lutt fri igjen etter kvalme ect. Lett å glemme.

Jeg synes heller du ikke skal bekymre deg.

Håper alt er bra på kontrollen og du kan slappe av etter det. Hos meg begynte de store bevegelsene dagen før oul. Og etter det har det gått bare en vei. så skjønner hvorfor du er bekymret. Men prøv å slapp av. Kos litt med magen.

Helt vanlig for de aller fleste!
Det er ofte noen uker i andre trimester hvor man har litt eller ingen symptomer. Noen viser tidlig og andre sent. Ikke fasitsvar på det. Vi sa det ikke før jeg var 18 uker og jeg hadde kunnet holde det hemmelig etpar uker til. Begynte å vise i uke 20 men kun om man visste det.
I uke 27 var det flere som ikke så det med mindre de visste det.
Snart skal du jo på oul også. Senk skuldrene og bare gled deg over den lette tiden :)

Hadde det på samme måte som deg. Magen du har hatt tidligere i svangerskapet om du har hatt noe da, er gjerne pga luft og du er oppblåst. Plutselig forsvinner denne gjerne litt og det er enda så tidlig at det er naturlig du ikke har fått "gravidmage" enda. Husker ikke heilt når denne kom for meg....

Husker jeg leste om mange som kjente små tegn til lille i magen som ble beskrevet som killing. Kjente lite til det jeg, var på UL i uke 19 eller 20 (glemmer fort....) og etter da ca kjente jeg masse tydlig liv hver dag og mer som spark. Alle svangerskap er forskjellige så ikke sammenlikn deg med alle andre.....

Masse lykke til på UL til uka; håper du klarer å slappe av før det.... Om ikke kan du kanskje ta en tlf til lege/jordmor som evt kan lytte etter hjertelyd for deg??

Når jeg var gravid ble jeg bekymret for babyen hver gang det nærmet seg en kontroll ;) Helt ubegrunnet heldigvis :D Men legen min sa tidlig i fra at om jeg trodde var galt var det bare å møte opp på kontoret hans uten timeavtale siden gravide alltid skal prioriteres inn til lege! Så ringer du, eller drar dit, skal du komme fort til og få sjekket hjertelyden til babyen :)

Veldigt vanligt. Men visst du är för orolig så kan du ju bestille en time hos legen å be legen lytta efter hjärtelydet.

Sånn hadde jeg det og. Kvalmen hadde sluppet taket, og hadde ikke særlig mage før 20 uker ca :)
Så følte meg ikke gravid i det hele tatt en stund.
Så plutselig begynte det å boble i magen i form av de første sparkene, bare til å glede seg :)

Har følt akkurat det samme i begge graviditetene. Plutselig er det som om alle plager har gått over - man føler seg akkurat som før man ble gravid. Lett å begynne å bekymre seg - men som mange sier: Det er helt normalt. :)
Vis du føler deg frisk er nok sannsynligheten veldig stor for at lille i magen føler seg frisk han/hun også! :) Lykke til videre!

Jeg begynte såvidt å få mage i uke 18-19. Voksende mage, større pupper og spark var de eneste tegnene jeg hadde på graviditet. Fikk aldri stor mage, var aldri noe form for dårlig. Var aldri kvalm og kastet ikke opp en eneste gang. Aldri ømme pupper selv om de ble stoore, aldri noe bedre lukte eller smakssans. Blodtrykket ble bare bedre og bedre, aldri noe som helst utslag i urinen, jm sa jeg var skapt for å gå gravid. Vet ikke om jeg er helt enig. ;) Jeg er et bevis på at man virkelig ikke trenger alle symptomer på å være gravid, sitter her i dag med et nydelig nurk på 2 mnd. :)

Jeg kjente også bare at det stakk og strakk helt i begynnelsen. Var et par uker etter kvalmen ga seg før magen kom at jeg ikke merket at jeg var gravid. Med førstemann.

Sent from my iPad using BV Forum

Det blir litt sånn etter at de verste plagene fra første trimester er over :) Du må bare prøve å nyte at du ikke er dårlig og kose deg masse i slutten av svangerskapet :)

Alt er nok i skjønneste orden skal du se og masse lykke til på UL :)

Var hos legen i går og fikk høre på pulsen til den lille. Alt hørtes bra ut så ble veldig glad! Var nok bare egne bekymringer i veien, men takk til alle dere som svarte. Det hjalp veldig på å holde meg rolig frem til lege besøket :-) nå er det ultralyd på mandag for å få vite kjønn! Kjempe spendt :D

Var hos legen i går og fikk høre på pulsen til den lille. Alt hørtes bra ut så ble veldig glad! Var nok bare egne bekymringer i veien, men takk til alle dere som svarte. Det hjalp veldig på å holde meg rolig frem til lege besøket :) nå er det ultralyd på mandag for å få vite kjønn! Kjempe spendt :D

du fikk væl høra hjærta menar du væl .
Så flott att allt var bra me babyen i magen. Slapp av nå og nyt tiden...

Kunne ønske jeg hadde det sånn som deg men skjønner å du er bekymret. Kan du Ikke ringe lege eller jordmor å høre om de kan lytte til hjertelyd om du er veldig bekymret

Back
Topp