Redd...

FørsteBaby

BabyLykke
Er det flere her inne som er redd for å plutselig abortere?

Holder selv på å bli gal av bare tanken, er livredd for at dette skal skje. Min største frykt akkurat nå.
Hvordan kan man klare å slutte å tenke på det?

Hvor mange uker er du da? Sjansen for å miste minsker jo fra uke til uke. Uansett normalt å være redd når man skal ha første mann. Et råd: Ikke les om alt som kan gå galt på nett. Kos deg heller og nyt den voksende spiren :-) om det blir for ille kan du jo ta en samtale med jm eller fastlegen din.

Skjønner deg godt. Prøver å ikke tenke på det. Men desverre kan det jo skje.. :-( men nyt det! Du vil angre om du ikke har gjort det.

Jeg er 4-5 uker på vei i følge CB digital.
Godt å høre at andre også er redde, at det ikke bare jeg som er hysterisk... :P

Er redd jeg også:/ jeg er testegal å blir livredd hver gang testen ikke blir sterkere:/ vet ikke når man klarer gi slipp på frykten. Har bært frem to barn før, å hadde det ikke sånn da. Tror det kanskje kommer av at denne spiren har vi kjempet for, å etter nesten 5år satt den ved hjelp av ivf.

Jeg var livredd i starten..Tenkte "nå mister jeg" hele tiden, og ville egentlig bare gråte :p Testet også positivt veldig tidlig, så ble jo noen laange dager å vente til ikm dagen.. Nå er jeg 7+0 og tenker at dette måå bare gå bra :)

Jeg er også veldig redd for å miste. Jeg mistet 6+4 sist og føler at jeg må over den kneika for å kunne slappe av. Min måte er å fokusere på symptomene. All kvalme, ømme pupper og ligamentsmerter er hjertelig velkomment, alternativet er så veldig mye verre. 0

Jeg er også veldig redd for og miste denne lille spiren.Første mann er med ifv og denne gangen på naturlig måte. Men jeg tenkerr at så lenge jeg er litt kvalm og at brystene er ganske ømme, så tenker jeg heller på det positive:) og bruker tid på eldstemann på 3år:)

Kjenner meg godt igjen, ja.. er livredd og kunne godt ha tenkt meg å gått med et permanent ul app på meg. Har bært frem 3 friske, flotte gutter, men har også mistet de 3 siste gangene jeg har vært gravid..(2 ma og 1 sa). Håper for alt i verden at jeg skal få beholde spira denne gangen... men d er fryktelig slitsomt og gå å være så redd hele tiden...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Skjønner hva du mener, har 2 MA bak meg, og er livredd for at det skal skje igjen:( Fikk en gutt mellom de 2 MAene, og prøver å fokusere på den herlige lille gutten min og at det SKAL gå bra denne gangen:):)

Er det noe man bør være ekstra påpasselig med å gjøre/ikke gjøre i første trisemester?

Slik at man kan forhindre SA?

Er det noe man bør være ekstra påpasselig med å gjøre/ikke gjøre i første trisemester?

Slik at man kan forhindre SA?
Dessverre er dette noe naturen ordner selv. Så lenge du holder deg til de tingene som er anbefalt vedr mat ol så er det fint lite man kan påvirke...

Dessverre er dette noe naturen ordner selv. Så lenge du holder deg til de tingene som er anbefalt vedr mat ol så er det fint lite man kan påvirke...

Takk for svaret :) Er vel bare å roe seg ned å tenke positivt (selv om det kan være litt vanskelig) :)

Godt å ha dette forumet der man kan lufte bekymringer, gleder, sorger osv. da svært få vet at man er med barn :)

Takk for svaret :) Er vel bare å roe seg ned å tenke positivt (selv om det kan være litt vanskelig) :)

Godt å ha dette forumet der man kan lufte bekymringer, gleder, sorger osv. da svært få vet at man er med barn :)
Jeg skjønner tanken din :) man må bare fokusere på symptomer og tenke at alt går bra. Man må ikke ta sorgene på forskudd :) :)

Jeg prøver å ikke tenke på det, har 2 svangerskap bak meg og har aldri hatt Sa, ma eller lignende. Så da overbeviser jeg med selv om at "det skjer ikke meg" :p En annen ting så tror jeg selv at mindre stress, en mindre hektisk hverdag osv, kan vere med å hjelpe på at kroppen får hvile til å tenke på den lille reka som skal klore seg fast :) Er vertfall min tankegang
hippie1-smiley.gif

Back
Topp