Redd!

mizzrt

Andre møte med forumet
for ett år siden ble jeg gravid første gang, men begynte og blø i uke 8. var både på legevakt og hos fastlege og fikk bare fortalt at alt var ok med fosteret( uten noen slags form for undersøkelse) klarte ikke helt og slå meg til ro med dette så fikk time selv hos en gynekolog. da viste det seg at fosteret hadde vært død i 3 uker. det var en forferdelig følelse.
er gravid igjen nå og er LIVREDD for at samme tingen skal skje igjen. klarer ikke og glede meg over det og være gravid eller noe som helst.

hvor sannsynlig er det at det skjer igjen?
og hva slags undersøkelser har jeg rett på denne gangen?

Jeg er ingen jordmor, men skjønner godt at du er redd! Jeg har hørt flere ganger at det ikke er så unormal og miste første gangen, og har faktisk opp til 6 venninner som mistet første gangen, og andre gangen satt det som et skudd hos de alle sammen. (Om det er til noe hjelp/trøst :P ) Hadde jeg vært deg hadde jeg sagt ifra til fastlegen din, bare så han/hun er klar over hva du tenker, også ville jeg gått til en jordmor på den nærmeste helsestasjonen. Der vil du få knall oppfølgning, forhåpentligvis. :) Jeg gjorde det og har det så mye bedre i dette svangerskapet enn i mitt forrige :)

Det kan jeg svare deg på ,både av erfaring og medisinsk,
Sjansen for en missed abortion som du hadde er ca 5 % sjans for hos alle som blir gravide,og sjansen for at det skjer igjen er enda mindre enn det.
Det er helt normalt faktisk og det er kroppen som ordner opp,men uten å kvitte seg med graviditeten som ved en spontan abort.
Jeg skjønner at du kvier deg for å bli gravid igjen,men det syns jeg virkelig du skal ta sjansen på.
Jeg mistet på samme måte som deg i mars,og nå venter vi ei lita jente om 8 uker ca.
Lykke til,men jeg er sikker på at det vil gå helt fint,oddsen er på din side :)

Kan også legge til at du egentlig ikke har krav på noe mer oppfølging før du mister 3 ganger etter hverandre,men hvis du har en okay lege kan h*n henvise til en ultralyd,og da ville jeg tatt den i mellom uke 8 og 10.

har fått ultralyd hos en privat gynekolog mandag 21 så krysser alt jeg har på at det er liv inni magen min sånn at jeg kanskje kan begynne og glede meg over og bære på ett foster :)

Jeg er ingen jordmor, men skjønner godt at du er redd! Jeg har hørt flere ganger at det ikke er så unormal og miste første gangen, og har faktisk opp til 6 venninner som mistet første gangen, og andre gangen satt det som et skudd hos de alle sammen. (Om det er til noe hjelp/trøst :p ) Hadde jeg vært deg hadde jeg sagt ifra til fastlegen din, bare så han/hun er klar over hva du tenker, også ville jeg gått til en jordmor på den nærmeste helsestasjonen. Der vil du få knall oppfølgning, forhåpentligvis. :) Jeg gjorde det og har det så mye bedre i dette svangerskapet enn i mitt forrige :)
det som plager meg mest er vel at jeg ikke har noe form for kvalme eller noe. er bare trøtt og sliten hele tiden og puppene mine er syykt vonde. men satser på at en tur på ultralyd om ei uke til hjelper masse :)

det som plager meg mest er vel at jeg ikke har noe form for kvalme eller noe. er bare trøtt og sliten hele tiden og puppene mine er syykt vonde. men satser på at en tur på ultralyd om ei uke til hjelper masse :)

Det er jo typiske graviditetstegn det. :) Jeg var så trøtt og sliten i startet at jeg sov så og si igjennom dagene i nesten 3 måneder. :p Lykke til på ultralyld! Vil gjerne høre hvordan det har gått om du vi oppdatere ^^

for ett år siden ble jeg gravid første gang, men begynte og blø i uke 8. var både på legevakt og hos fastlege og fikk bare fortalt at alt var ok med fosteret( uten noen slags form for undersøkelse) klarte ikke helt og slå meg til ro med dette så fikk time selv hos en gynekolog. da viste det seg at fosteret hadde vært død i 3 uker. det var en forferdelig følelse.
er gravid igjen nå og er LIVREDD for at samme tingen skal skje igjen. klarer ikke og glede meg over det og være gravid eller noe som helst.

hvor sannsynlig er det at det skjer igjen?
og hva slags undersøkelser har jeg rett på denne gangen?
Hei!
Har stor forståelse for at du kjenner på dette ettersom du hadde en dårlig opplevelse sist gang du var gravid. Det at kvinner aborterer tidlig i svangerskapet er noe som skjer uten at man alltid kan finne årsaken til det. Jeg vil råde deg til å bestille tid for første svangerskapskontroll slik at du kan få en god oppfølging allerede fra starten av.Det å være åpen om de tanker og følelser som du bærer på, er som regel den beste måten å forberede seg til en ny graviditet og fødsel. Jordmødre og leger har stor erfaring med å møte kvinner i slike situasjoner. Jeg ønsker deg lykke til og håper at graviditeten og fødselen blir en positiv oppøevelse for deg. Beste hilsen Elin.

Det er jo typiske graviditetstegn det. :) Jeg var så trøtt og sliten i startet at jeg sov så og si igjennom dagene i nesten 3 måneder. :p Lykke til på ultralyld! Vil gjerne høre hvordan det har gått om du vi oppdatere ^^

Da var jeg på ultralyd i går og så hjertet slå:) det var en helt MAGISK følelse og endelig få vite at det er liv i magen min:) nå kan jeg endelig begynne og glede meg litt og føler meg mange kilo lettere:)

Gratulerer med den lille spiren!! :D Nå er det bare å komme seg inn på Svangerskapet -forumet! :D Visste det kom til å gå bra ^^

Back
Topp