Redd..

Sylvia80

Gift med forumet
..Huff.. Jeg er så redd i dag..
Forma mi har vært veldig dårlig og kasta opp flere ganger om dagen.. I forgårs måtte jeg ta kvalmestillende for å komme meg på ul, og alt så bra ut der.. Men i går syns jeg jeg hadde en god dag. Ikke kasta jeg opp, og jeg merka nesten ikke kvalmen. Så utpå kvelden la jeg merke til at puppene nesten ikke var ømme lenger heller, de har jo vært vonde. I dag morges var jeg litt kvalm, men bare en kort stund.. og puppene er bare såvidt ømme øverst ut på siden ved armene liksom.. Blir så redd.. for jeg mista jo alle symptomer sist jeg hadde en MA. Men så er jeg sikkert bare hysterisk.. Sjansen for MA to gnager på rad? Og rett etter jeg har sett at alt var bra på ultralyd? Det er vel bare jeg som bekymrer meg for mye? Men det er litt tidlig for symptomene å dabbe av syns jeg.. noen andre som har svingende eller forsvinnende symptomer..? Er 7+5...

Legen sa i dag når jeg var på ul at to ganger etter hverandre var EKSTREMT sjelden,og mine symptomer kommer og går litt de også,og blir like vettaskremt som deg,men dette skal gå bra for oss alle...SKAL DET :)

Helt normalt av vi er sånn etter Ma,det er en grusom ting å gå gjennom. Stor trøste klem :))

Within skrev:
Legen sa i dag når jeg var på ul at to ganger etter hverandre var EKSTREMT sjelden,og mine symptomer kommer og går litt de også,og blir like vettaskremt som deg,men dette skal gå bra for oss alle...SKAL DET :)

Helt normalt av vi er sånn etter Ma,det er en grusom ting å gå gjennom. Stor trøste klem :))

Takk.. det hjelper litt å høre.. huff, gleder meg til denne torturen er over... Håper vi PLUTSELIG er over første trimester og alt fortsatt er bra... Sukk.. Burde nyte å ikke kaste opp men blir jo bare vettskremt i stedet.. :(

Her har alle mine symptomer så å si forsvunnet, jeg nyter det jeg etter 3 uker med kvalme  de forsvant rundt samme tid i forrige svangerskap også, så jeg er ikke noe bekymret, det er jo vanlig det 

Jeg hadde mindre symptomer i går og førrigårs så jeg var livredd når jeg dro på ul pga blødninger i går. Der var alt i orden og i dag har jeg vært kjempe kvalm og med større pupper en i går. Så ja her kommer symptomene og går og det er nok naturlig.

Kanskje du bare rett og slett klarte å slappe av litt etter ul, og at symptomene da ble litt svakere? Tar vel mer enn noen timer før symptomene forsvinner etter en ma:) Prøv å slappe av og kos deg med graviditeten!

Within skrev:

Met to MA etter hverandre, menes det at det er to ganger sånn RETT etter hverandre liksom? Typ en gang for et par mnd siden f.eks, også når man blir man gravid på nytt rett etterpå liksom? For jeg hadde en MA for 2 år siden, og er livredd for at det skjer igjen, selv om sjansen er veldig liten.. Vet ikke om jeg klarer å gjøre meg forstått, men telles den MA´en jeg hadde i 2010, og om det skulle bli MA nå, som to ganger etter hverandre? :p

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. For 2 dager siden (8+2) mistet jeg også de aller fleste symptomene. Da hadde jeg ligget på sofaen med grusom kvalme i 3 uker. I dag er imidlertid kvalmen kommet litt tilbake, men jeg rakk å google dette ganske mange ganger. Ser ut som det er vanlig at symptomene kommer og går, og at de også kan bli borte på denne tiden uten at det betyr at noe er galt. Men skjønner at du er bekymret, er det selv. 

:)  

Jeg og er veldig mye bekymret, jeg har ikke vært gravid før men allikevel er jeg redd for alt mulig. Jeg har de to siste dagene vært i mye bedre form, ikke så mye kvalm eller helt utslitt som jeg pleier.

I dag har jeg ikke vært kvalm i det hele tatt og vært å fartet rundt, aldri har jeg hatt noe spesielt ømme bryster heller. Men hver graviditet er vel forskjellig....

Godt å se at det ikke bare er jeg som er hysterisk! Lagde jo en slik tråd her om dagen jeg også, da jeg våknet om morgenen med plutselig ingen symptomer i heletatt... Var nesten helt sikker på at NÅ har det gått galt!

Men nå, noen dager senere har noen av symptomene kommet tilbake igjen.. og man kan lese over alt på nettet at dette er helt normalt, så jeg velger å stole på det :)

Han sa bare at det var veldig sjeldent det ikke var en frisk graviditet i mellom hvis det mot all formodning skulle ramme noen 2 ganger i livet,spontan aborter var vanlig,MA var ikke,skjedde med omtrent 5 %.

Så utrolig godt å høre at det ikke bare er meg!! Sukk, ble nok litt lettere hysterisk der ei stund.. har roa meg litt nå da.. Har hatt noen få brekninger utover dagen (heldigvis, hehe) Og det stikker i lysken.. det lille ømme som var igjen i puppene er der jo fortsatt, så nå må jeg prøve å slå meg litt til ro med at dette ikke skjer meg en gang til.. Lettere sagt enn gjort.. Men det hjelper å snakke her inne! Godt å ha dere!! <3

Back
Topp