Redd!!

Jmd

Glad i forumet
Har fått brun utflod i dag =(
Ringte legesenteret som har stengt resten av dagen...
Så jeg ringte legevakta som ga meg time kl 14.00.
De sa det er jo vanlig å ha litt sånn så tidlig i svangerskapet men jeg er skikkelig redd.
Ikke har jeg bil heller (startmotoren røyk i helga)
Så jeg må prøve å finne noen som kan kjøre meg evt låne bil av svigers.

Oppdatterer dere så snart jeg vet noe mer...

huff...Stakkars deg. Alt som butter imot?
Hvis det hjelper noe så hadde jeg en kjempe blødning i 11 uka. Var sikker på vi hadde mistet lillegull! Men en ul dagen etter viste en liten en som lå å vinka :)

Vet det er vanskelig, men prøv å ikke tenk det verste. Ikke tillat deg å gjøre det- før du vet hva som er tilfelle :) Hjalp hvertfall meg :) (Råd fra svigermoren min)

Takk. jeg prøver. Men det er ikke lett.
Bare jeg får høre hjertelyden til den lille så er jeg fornøyd.
Bare så fælt å måtte stresse med å få tak i bil, og så er det en hel time til jeg har timeavtale...

Men skal prøve å holde motet oppe.

Masse lykke til hvertfall :)

Masse lykke til! :)

Brunt = gammelt.. Det er positivt ihvertfall! =)

Det har jeg hatt 2 ganger alt i dette svangerskapet, også, uten at det har vært noe farlig. Har hatt det i alle svangerskapene som jeg kan huske. Går nok helt sikkert fint skal du se. Krysser uansett fingrene for deg

Takk Jenter!
Var på legevakta hos verdens mest usympatiske og idiotiske lege!
Ikke hadde hun styr på doppleren, og det tok litt tid før hun fant hjertelyden.
Hun snakket i hytt og pine om abortering og rier.
HALLO?? Ikke snakk om sånnt når det ikke er aktuelt!
Jett om jeg fikk panikk når hun sa det!
Og det hang ikke sammen det hun sa heller.
"Jeg er litt øm i ryggen på den ene siden, og litt i bekkenet på samme side."
"Rier bla bla bla bla bla" !!!

Trøstet meg selv med at jeg iallefall hadde hørt hjertelyden, selv om jeg syns den var mye roligere enn sist jeg husker.

Fikk snakka med mor etterpå, og hun sa hun hadde også hatt brun utflod og jeg er jo her =) Godt å få snakke litt med henne. Roer meg alltid da =)

Så jeg tar det med ro, men krysser fremdeles fingrene.
JM time neste onsdag.

Gått å høyra :-) så langt som du er kommet så er en ikke i tvil dersom det er noe alvorlig.. som regel veldig smertefult.

Ja nå er det mer litt "øm her og der" litt stikkninger,
En gang i blandt (gjerne når jeg nyser eller strekker meg) litt veldig AU, men det over innen et sekund.

Tar det som "livmor-vokse-smerter" =)
Men tror jeg skal ta det litt mer med ro.
Har en tendens til å pushe meg selv " litt mer, litt mer, du klarer en til!"

ja, det høyres jo litt ud som livmor "trening.." :-) ganske ubehagelig egentli :-)  kan jo ver greit å ta det me ro ja :-) heller mindre enn for møje :-)

Stemme...

Tror eg skal ta en  "ring en venn" neste gang eg blir urolige for noge. ;)

Så godt at du fikk hørra hjerta så banka!

Og godt med mødre og venner som kan hjelpa å beroliga litt 

Sikker på at lille spirå fortsatt har det kjempebra i magen din! 

Tusen takk for goe ord <3
Utfloden e tilbake til normalen =)
Fremdeles litt ubehag i magen, men antar d e den lille som drive me Zumba i magen =)

Her er og ei som er redd!! Jeg har jevnt og trutt hatt mensmurringer/voksesmerter i livmora fram til ca uke 8-9, men siden da har jeg ikke kjent noen ting!! (er i uke 11+3) Synes også at brystene mine, som har vært utrolig spente/ømme hele tiden, har blitt mye mindre. Er det vanlig at symtomene blir borte? Skulle jo tro at voksesmertene i livmora skulle ha økt på ettersom den vokser raskere nå?? Er ei passe lita og tynn jente, så synes det er rart at jeg hverken ser eller kjenner antydning til kul på magen. Går ikke opp i vekt heller, tvert imot gått ned et par kilo de siste ukene. Har ikke kastet noe særlig opp. Er så fryktelig redd for MA:'( Får ikke sove pga tanken på det! Burde jeg kontakte jordmor å be om UL? Vil ikke være helt hysterisk heller... Håper på noen fornuftige svar:)

Forstår deg kjempe godt!
Har forstått at det er vanlig at symptomene svinner på denne tida.
Og at vi ikke føler oss helt gravide. Men det er ikke nødvendigvis noe galt.
Men tror du skal bestille en UL for å roe deg selv.
I det minste bør du få høre hjertelyden så du slapper mer av.
Vet det er vanskelig, men stresset er jo ikke bra for babyen.

Bestill deg en UL du =)
Da får du iallefall ro =)

Ringte føde.avd og snakket med ei jordmor jeg kjenner litt, og fikk jammen UL med en gang. Der lå den å sprella med armer og ben, og klødde seg i hodet:) Jeg ble så lettet og glad!! Hadde sett for meg en liten bønne uten armer og ben (som i uke 8), bare uten hjertelyd... Men den var helt som den skulle:)) Nå kan jeg sove godt i natt!

Back
Topp