Redd turist

Molly28

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Bestillte sydentur før jeg viste at jeg var gravid og reiser imorgen.

Nå har jeg Googla på meg magevondt og tviler på at jeg klarer å slappe av. Jeg tenker på at jeg har altformange kilo på kroppen, blodpropp, listeria, toxoplasma og alt annet som kan skjære seg.

Legen sier bare reise og at det er den beste tiden å reise på, er frisk og rask. Klarer allikevel ikke å få bort den dårlige samvittigheten med at jeg er egoistisk.

Kjøp støttestrømper og gå ofte på flyet, da har du ingen ekstra risiko for blodpropp.
Ang bakterier så pass på at alt er skikkelig stekt eller kokt og slikt som du vanligvis ville gjort bare husk å pass på at grønnsaker og frukt er skikkelig skylt og tar du på dyr så vask hendene godt etterpå.
Gjør man dette er det ikke større risiko enn om du skulle hvert i Norge :)
Jeg var rundt 20 uker og var 2 uker i egypt, gikk kjempe bra men passet på de tingene jeg skrev øverst her. Samt at flaskene med vann var forseglet med plast :)

Og du er ikke egoistisk! Nyt heller turen ❤

Ha antibac i veska, og GOD tur :-D :-D

Når dere spiser på restaurant, gir dere kelneren beskjed om at salaten må vaskes godt da? Ser for meg den gjerne ikke blir vasket eller bare skylles kjapt i springen... :/ Kjøtt er liksom innafor å be om å få godt stekt ;)

Når dere spiser på restaurant, gir dere kelneren beskjed om at salaten må vaskes godt da? Ser for meg den gjerne ikke blir vasket eller bare skylles kjapt i springen... :/ Kjøtt er liksom innafor å be om å få godt stekt ;)
Har gjerne unngått salat selv ihvertfall den jeg ikke lager selv ;)

Jeg tenker at du dropper salaten ettersom det er viktig at den er skylt av. Og be om brus uten isbiter, man vet aldrig om de er laget på springvann :)
Så vet jeg at jeg har lest noe om at man burde holde seg unna softis og kuleis, men det ser ut som at det er delte meninger om det på nettet. Mulig det er gammelt... Jeg husker at jeg bare spist bare pinn-is når vi var i syden i uke 15-16 sist gang. Men kanskje noen annen har bedre tips på det :)
Uansett må du KOS DEG PÅ TUR!!!! Så deilig å far til syden :D og nyt dagene nå så du ikke angrer på reisen ;)

Jeg tenker at du dropper salaten ettersom det er viktig at den er skylt av. Og be om brus uten isbiter, man vet aldrig om de er laget på springvann :)
Så vet jeg at jeg har lest noe om at man burde holde seg unna softis og kuleis, men det ser ut som at det er delte meninger om det på nettet. Mulig det er gammelt... Jeg husker at jeg bare spist bare pinn-is når vi var i syden i uke 15-16 sist gang. Men kanskje noen annen har bedre tips på det :)
Uansett må du KOS DEG PÅ TUR!!!! Så deilig å far til syden :D og nyt dagene nå så du ikke angrer på reisen ;)

Akkurat det med softis handler vel om de har god hygiene, altså om maskinene blir rengjort skikkelig. Ville nok ikke bekymret meg så mye for det i Norge, men i diverse boder i "syden" ville jeg nok kanskje ikke kjøpt softis, hvertfall ikke når jeg vet at det kan være en bakteriebombe. :P

Nå har jeg Googla på meg magevondt og tviler på at jeg klarer å slappe av. Jeg tenker på at jeg har altformange kilo på kroppen, blodpropp, listeria, toxoplasma og alt annet som kan skjære seg.

Legen sier bare reise og at det er den beste tiden å reise på, er frisk og rask. Klarer allikevel ikke å få bort den dårlige samvittigheten med at jeg er egoistisk.

Så lenge du tar forhåndsregler så er ikke det noe problem!! Nyt turen og legg bekymringene hjemme :)

Bare pass på mat og bruk støttestrømper :)

Back
Topp