Redd og usikker i uke 6 etter UL

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest
Hei,

Jeg hadde en spontanabort i midten av august. Jeg var da gravid for første gang og var 9 + 6. PÅ sykehuset satte de meg først på kur ned tabletter, men ingenting skjedde. Etter nesten et døgn ble jeg lagt på operasjonsbordet. Legen sa at inngrepet hadde gått svært bra, men at kroppen aldri hadde ville kommet til å ordne opp selv. Embryoet hadde sluttet å vokse, og de målte det til ca 0,5 mm.
Nå er jeg gravid igjen. 6 + 0 i dag. Jeg tenker mye på om det med at kroppen ikke ordnet opp selv var et faresignal? Burde jeg være bekymret?

I går var jeg hos lege og gyn fordi jeg "mangler" symptomer. Sist var jeg konstant kvalm, men er ikke det nå. Jeg er trøtt, har til tider oppblåst mage, stikkinger og murringer i underlivet - men jeg mangler kvalmen. Gyn tok en UL og han sleit med å finne noe på skjermen. Han kunne se en liten prikk, men kunne ikke konstatere noe der og da. Han sendte meg til blodprøvetaking for å sjekke HCG-nivået, og jeg skal tilbake om 8 dager. Skal ta ny blodprøve om 6 dager. Ny UL kunne gi svar på om jeg er gravid, har et fosteranlegg uten livets rett eller om det kan være svangerskap utenfor livmoren.

Men er det normalt at det er vanskelig å se om det er en spire der i 6 + 0?

Jeg vet at det kan indikere at jeg har blitt gravid på et senere tidspunkt, men jeg tviler. Jeg har normal syklus og siste mens var 11.09.

Jeg har hatt et opphold i stikkingen/murringen i magen i helgen. I går begynte det på igjen, og det stikker mer enn det murrer. Jeg er veldig redd for at det skal være noe galt, f.eks.svangerskap utenfor livmor. Jeg blør ikke, men MÅ man blø for at det skal være et soleklart symptom på dette?

Jeg er fryktelig redd og usikker. Kunne ønske jeg slapp å vente i en uutholdelig lang uke for å få vite mer.

Håper på svar!

Back
Topp