Redd og lei meg..

creamy

Andre møte med forumet
Her kommer et lite syteinnlegg..:-(
Er så plaga av dumme tanker og følelser...redd for å dø fra barna mine, redd for at svangerskapet skal gå til helvete og at jeg dør av det. Første gang jeg var gravid fikk jeg svangerskapsforgiftning i uke 31 og ble forløst ved keisersnitt i uke 35. Hadde kjempehøyt blodtrykk og var innlegt til sammen  1 mnd..2 uker før og 2 uker etter fødsel. Dette har satt sine spor og ved gradivitet nr 2 var jeg kjempeengstelig, spesielt for å måle blodtrykk... Dette gikk helt fint og fødselen gikk kjempefint.
Selv om jeg har dette postivie og normale svangerskapet å tenke tilbake på, er jeg helt ødlagt enkelte dager. Hyperventilerer og føler jeg ikke får puste skikkelig, sover dårlig og har kjipe tanker hele tiden. Skal på ul og måle blodtrykk igjen denne uken og kvir meg. Jeg stresser slik ved disse målingene at trykket blir høyere enn det er. Skikkelig hjertebank og klarar ikke puste skikkelig ned i magen. Trykket mitt er helt finr nå, og jeg har ikke hatt høyt trykk siden førstemann og forgiftningen.
Likevel plager tankene livet av meg..er jo stygg med meg selv...men klarer ikke tenke positivt.
Uff dette ble mye syt og negativt...men det var igrunnen godt å få det ut.
Klem..

Uff det høres ikke bra ut [:(] Har du snakket med legen eller jordmor ang dette? kanskje det kan hjelpe litt?

håper du forteller om disse bekymringene til legen/jordmor..

hørtes ikke noe særlig ut.  men som du selv sier: du har hatt ett helt normalt svangeerskap. hvorfor skal det gå galt denne gangen?

Ja har snakka masse!!!!! Og de sier at det er veldig liten sannsynlighet for at det skjer noe forgiftning denne gangen, når alt gikk så bra sist. Men hjelper ikke med fornuft til mitt hode akkurat nå.
Er så slitsomt å bruke så masse krefter på slikt.

Er bekymret person i utgangspunktet...og dette forsterker bare det hele. Skulle sikkert aldri fått nr 3..
Klarer ikke se enden på dette akkurat nå. Skikkelig dritt dag:-(

Snille som bryr dere!!

ORIGINAL: TauZa

håper du forteller om disse bekymringene til legen/jordmor..

hørtes ikke noe særlig ut.  men som du selv sier: du har hatt ett helt normalt svangeerskap. hvorfor skal det gå galt denne gangen?

sign

ORIGINAL: creamy

Er bekymret person i utgangspunktet...og dette forsterker bare det hele. Skulle sikkert aldri fått nr 3..
Klarer ikke se enden på dette akkurat nå. Skikkelig dritt dag:-(

Snille som bryr dere!!

Huff da.... Sikkert vanskelig, men tror ikke det er noe annet å gjøre enn å fokusere på det positive. * Sender deg en klem *

Jeg holdt på å dø etter sist fødsel pga svangerskapsforgiftning... Jeg har fått lovpålagt rett til nermere oppfølging denne gangen. Kanskje du også kan få det? Slik at de hjelper deg og holde alt under kontroll..?[:)]

jeg var døden nær etter første fødsel og var liv redd med andremann, men fikk en super fødsel med 2 mann.
nå da jeg i gjen er blitt gravid kommer faktisk redselen tilbake, det er som om første fødsel overvinner siste fødsel...kjenner meg så igjen.
kommer nok til å nevne det for jordmor når jeg skal på kontrol der engang...snakk med legen eller jordmoren din, tror nok de kan hjelpe mye.

Back
Topp