Redd og bekymret

AB

Forumet er livet
jeg har hatt litt brun utflod for et par uker siden. Det gikk over, men i går kom det tilbake sammen med litt friskt blod. Litt lette smerter i magen har jeg også. Det er ikke veldig masse, men det plager meg likevel. Jeg er så redd for å miste . Jeg har mistet før, men da var det mye blod og store smerter. Jeg vet jo at det kan være normalt med litt utflod og blod. Likevel er jeg redd. Jeg skal til legen til fredag og det føles uendelig lenge til. Legevakta bryr seg vel ikke om en overhysterisk gravid dame som bare er såvidt 9 uker på vei? .. Beklager å øse ut alt dette her. Men har ingen andre å dele med og kanskje noen av dere kan relatere til redselen.. Bare godt å få det ut :)

Da jeg blødde så fikk jeg bare beskjed fra legekontoret om at jeg bare måtte vente å se hvordan det utviklet seg, også ta kontakt igjen hvis det ikke ga seg. Er vel vanskelig å si i starten om det er en abort eller ikke på gang. Men noen leger er flinkere til å ta inn folk med en gang. Men det er jo desverre ikke noe de kan gjøre om noe er på gang.

Selv har jeg opplevd blødning som endte i abort og blødning som ikke har endt i det (hadde en liten med brunt blod/utflod i uke 5 og 8). Så det trenger ikke å bety noe. Er vist mange grunner til at man kan blø i et svangerskap. Men da det var abort så begynte det jo å blø mye mer friskt blod etterhvert og det ble ganske ondt i magen,

Jeg har også blødd siden 28. mars. Startet med litt friskt blod (og skumle smerter i magen) men så har det bare blitt lyserosa for så å bli brunt. Sluttet for et par dager siden. Var inne på UL 1. April for jeg har hatt en tidligere exu (sv.skap utenfor livmor) Der så vi en levende krabat med hjerte som slo og alt var fint tross blødningen :) Jeg vet at det enda går bra med lille for jeg har doppler og har hørt hjertelyden hjemme :) så med andre ord så har jeg blødd lenge uten at det har hatt noe å si for lille i magen :) Tror nok du kan ta det med ro du også :)

Da jeg blødde før jul fikk jeg beskjed om å komme rett på legevakta.. viste seg å være exu...

Det var jo nødvendig å si til henne når hun er redd fra før av!

Du kan jo bare ringe legekontoret og si at du er bekymret. Så får du se om du får en time tidligere. Eller høre om du bør dra på legevakten om de ikke har tid. Det skader jo aldri å høre :-)

Mente bare at man virkelig bør bli tatt på alvor på legevakta! Er jo sikkert ikke noe farlig, men er litt rart at mange får beskjed om å bare vente og se, mens andre, som meg, får beskjed om å komme med en gang...

Håper det bare er ei skjør slimhinne som blør!! Jeg blødde litt rundt uke 11-12 i forrige svangerskap, og fikk komme rett inn til legen da. Ingen aktiv blødning, som han kunne se, men sykemeldte meg i ei uke.
Ta en tlf, det skader ikke :)
Lykke til :)

Vanskelig å si noe konkret da ikke alle opplever store blødninger eller smerter ved SA. Selv hadde jeg moderat blødning og ingen smerter da jeg mistet i uke 12. Denne gangen har jeg blødd litt og fikk UL, men da så alt fint ut. Så mye som hver fjerde opplever blødning tidlig i svangerskapet. Det kan blø grunnet tynnere slimhinner eller blø fra livmortappen uten at det er noe galt. Ta kontakt med lege og hør om du kan komme inn og få henvisning til UL. Legen ville ikke hjelpe meg når jeg mistet, men fikk heldigvis henvisning av jordmor og ente videre med først medisinsk abort og utskrapning. Ønsker deg masse lykke til og sender en klem i din retning. Ikke noe godt å være bekymret og leve i usikkerhet om alt er bra eller ikke.

Hun spurte jo, kan da ikke bare få positive opplevelser? Men det aller beste er å ringe legevakt, du får sikkert UL. Jeg blødde litt og det gikk over i brunlig utflod og på UL var det ene tvillingen som hadde slutter å slå. Ikke hadde jeg vondt heller, men sjekk! :) 1/3 blør jo gjennom hele sv.skapet uten at det er farlig :) Lykke til

Takk for svar alle sammen :) Jeg vet jo at jeg ikke bør bekymre meg. Å er litt roligere nå i kveld :) Godt å lufte sine tanker og høre fra andre som forstår :) Skulle jo tro at man hadde lært etter 2 svangerskap, men tydligvis ikke ;)
Var ikke så nervøs med de andre 2 og når jeg mista så mista jeg natta etter jeg oppdaga jeg var gravid så rakk liksom ikke fordøye det . Akkurat som om det er anderledes denne gangen Uten at jeg helt kan sette fingeren på det :)

Sniker litt fra oktober jeg...

Hei vennen! Blod er rett og slett nervepirrende uansett synes nå jeg! Jeg har hatt en del brunt utflod og blødninger(lite) i uke 5 - 10 som resultere i to tidlige ul. Legen sier jo ikke stort! Men overlegen som tok ul på meg fortalte at noen ganger vokser ikke alt helt likt og det kan føre til små blødninger:) lillefrø lever fint hos meg ennå :D så det er mest sannsynlig noe ufarlig :) lykke til :D

Det er dessverre sånn noen steder at man må "mase" litt for å bli hørt!
Beste rådet er egentlig å bare slappe av så godt det lar seg gjøre!
Har hatt flere SA før, og vet at det er kjempe kjipt å lure! På legevakten her jeg bor, vet jeg de bare henviser til lege fordi det ikke er alvorlig nok om man blør litt og er så kort på vei, siden de ikke kan gjøre noe om noe skulle gå galt! Ring legen din imrg tidlig og forklar! :-)
Håper alt ordner seg hvertfall!! Og masse lykke til! :-) oppdater gjerne!
Klemmer !

Ring legevakta! Å stå på ditt!!! Første gang jeg var gravid blødde jeg litt helt frem til uke 23,å da gikk alt bra!
Mn har desverre mistet 2 ganger å,men da har jeg følt d på kroppen at noe var galt!
Ei veninne av meg som jobber som ambulanse sjofør sier at når man er gravid å blør så har man rett på sjekk på sykehuset! Uansett om man er i uke 5 eller 37! Sånn i teorien så kunne man ringt ambulansen å fått fe til p hentet deg siden du blør!
Så ring legevakta å si at du KREVER å komme inn!!!:-)

Ring legevakta! Å stå på ditt!!! Første gang jeg var gravid blødde jeg litt helt frem til uke 23,å da gikk alt bra!
Mn har desverre mistet 2 ganger å,men da har jeg følt d på kroppen at noe var galt!
Ei veninne av meg som jobber som ambulanse sjofør sier at når man er gravid å blør så har man rett på sjekk på sykehuset! Uansett om man er i uke 5 eller 37! Sånn i teorien så kunne man ringt ambulansen å fått fe til p hentet deg siden du blør!
Så ring legevakta å si at du KREVER å komme inn!!!:-)
Er nok ikke så enkelt...
Hilsen ei som jobber i ambulansen på det 8.året..

Når man er så kort på vei, finnes det dessverre ingenting å gjøre om det skulle vært en abort på vei:-( "Heldigvis" rydder kroppen opp om den forstår at noe er galt! Og det skal vi kanskje være litt glad for?
Alle graviditeter er ulike, noen blør, andre ikke. Jeg hadde brun utflod som gikk over til små blødninger og smerter de to gangene jeg hadde SA. Min venninne hadde det samme, men har en liten røverunge på 2 år!
Ikke ta sorgen på forskudd! Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men slapp av og ring legen imrg! Masse lykke til, håper alt er bra!

Det var det jeg ble fortalt jatfalt! At sålenge man var gravid og blødde så hadde man rett på det! Ikke det at jeg hadde ringt ambulansen vis jeg blødde altså! Mn man har rett på å bli sjekket! Ikke no gøy å gå å lure!!

Da tar jeg en tur på legevakten. Traff en forståelsesfull dame når jeg ringte. Håper dette går greit..

Lykke til :) håper alt er som det skal :)

Skal ta hcg prøve i morgen. Til legen fredag og ny blodprøve på mandag. Må visst være hjemme fra jobb å slappe av.. .. Så får vi bare prøve å puste og se det ann :)

Back
Topp