Redd jeg ikke skal forstå det når fødselen virkelig er i gang...

Elewyn

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Jeg er jo 3. Gangs, så jeg hadde ikke regnet med at jeg skulle bli så usikker denne gangen, men de tegnene jeg har denne gangen kjenner jeg ikke igjen fra tidligere i det hele tatt :(

Første fødsel startet med at slimproppen gikk kl. 00.30, riene kom kort tid etter, de bygget seg sakte oppover i styrke, varighet og intervall. Dro på sykehuset rundt 5.30, hadde da 8 cm åpning, fødselen var over kl. 7.

Andre gang startet det med rier som igjen bygget seg opp over tid i styrke, varighet og intervall. Fordi jeg dro på sykehuset litt sent sist gang,så beregnet jeg litt bedre tid Trodde jeg. Var på sykehuset rundt kl. 8 på morgenen. Hadde 4 cm åpning, tuslet litt rundt i gangene og et par timer og 2 pressrier senere var Maria født.

Denne gangen lever kroppen sitt eget liv, og ingenting er som forventet. I løpet av den siste uken har jeg hatt 3-4 runder med maserier/modningsrier på natten. De begynner som vanlige rier, men bygger seg fort opp i styrke, intensitet og varighet. I løpet av 30 - 60 minutter er det ofte under 2 minutter i mellom hvert tak og de varer i ca. 1 minutt. På smerteskalaen er de omtrent der hvor jeg valgte å dra på sykehuset med nummer 2, for å ha nok tid. Styrke, intervall og varighet tilsier med andre ord at jeg burde dratt på sykehuset, men jeg drøyer det hver gang pga. Alle de falske alarmene. Det er mye styr å organisere barnevakt midt på natten for så å bli sendt hjem igjen, så det vil jeg helst unngå.

Det jeg er redd for nå er at det skal gå alt for fort når det faktisk skjer noe på ekte, siden siste fase har vært veldig rask med de to forrige, og jeg drøyer veldig lenge nå pga. Falske rier.

Hvilke tegn kan jeg se etter når jeg ikke kan stole på riene? Vannavgang og blødning hadde selvfølgelig vært greie tegn, men det hadde jeg ikke de to første gangene...

Ble langt det her, måtte bare lufte litt frustrasjon og bekymringer. Det er virkelig noe i at nummer 3 er en luring :(

Jeg er jo 3. Gangs, så jeg hadde ikke regnet med at jeg skulle bli så usikker denne gangen, men de tegnene jeg har denne gangen kjenner jeg ikke igjen fra tidligere i det hele tatt :(

Første fødsel startet med at slimproppen gikk kl. 00.30, riene kom kort tid etter, de bygget seg sakte oppover i styrke, varighet og intervall. Dro på sykehuset rundt 5.30, hadde da 8 cm åpning, fødselen var over kl. 7.

Andre gang startet det med rier som igjen bygget seg opp over tid i styrke, varighet og intervall. Fordi jeg dro på sykehuset litt sent sist gang,så beregnet jeg litt bedre tid Trodde jeg. Var på sykehuset rundt kl. 8 på morgenen. Hadde 4 cm åpning, tuslet litt rundt i gangene og et par timer og 2 pressrier senere var Maria født.

Denne gangen lever kroppen sitt eget liv, og ingenting er som forventet. I løpet av den siste uken har jeg hatt 3-4 runder med maserier/modningsrier på natten. De begynner som vanlige rier, men bygger seg fort opp i styrke, intensitet og varighet. I løpet av 30 - 60 minutter er det ofte under 2 minutter i mellom hvert tak og de varer i ca. 1 minutt. På smerteskalaen er de omtrent der hvor jeg valgte å dra på sykehuset med nummer 2, for å ha nok tid. Styrke, intervall og varighet tilsier med andre ord at jeg burde dratt på sykehuset, men jeg drøyer det hver gang pga. Alle de falske alarmene. Det er mye styr å organisere barnevakt midt på natten for så å bli sendt hjem igjen, så det vil jeg helst unngå.

Det jeg er redd for nå er at det skal gå alt for fort når det faktisk skjer noe på ekte, siden siste fase har vært veldig rask med de to forrige, og jeg drøyer veldig lenge nå pga. Falske rier.

Hvilke tegn kan jeg se etter når jeg ikke kan stole på riene? Vannavgang og blødning hadde selvfølgelig vært greie tegn, men det hadde jeg ikke de to første gangene...

Ble langt det her, måtte bare lufte litt frustrasjon og bekymringer. Det er virkelig noe i at nummer 3 er en luring :(
Jeg har akkuratt de samme tankene! Det vr jo derfor de ville ha meg på kontroll på søndag. Jeg var ikke sikker på at noe vr på gang, men de og min mann ville ikke ta noen sjangser. I bilen på vei ned stoppet det. De har jo sagt at jeg ikke skal vente lenge fordi jeg hadde styrt fødsel sist og vi He 40 min å kjøre- men når er for seint? Det er jo frem til de 3-4 at vi kan starte og stoppe som 3. Gangs. Som deg starter mine fødsler på natten, og masriene/modningsriene har også vært natters tid....

Det er jo ikke få tredkegangs som føder i ambulanse/ transport eller på seriegulvet.... Det vil IKKE jeg!

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Må si meg enig i det dere skriver. Er fjerdegangs eg, men er litt vonndt å kjenne hva man skal kjenne etter.
Har hatt mye mens smerter og kynnere som kommer ved jevnlige mellomrom og som tar seg opp men så dabber av igjen etter 1 time /1 ,5 time. Går med sånne kynnere hele dagene, og i det siste har eg lekt mye, er sånn gul grønt og lilletrille er roligere enn hun pleier. Kjenner eg lite i dag og,så ringer eg nokk jm og ber henne skjekke meg og se på binde, klarer liksom ikkje helt å kjenne lukta på det...
Men så er eg så redd for at det kan vær noe da mannen og eldste gutt er i bergen på Haukeland sykehus til i morgen evt torsdag.

Uff... Forstår deres bekymring. Kanskje lurte å ringe til jordmor og dele tankene? :)

Det der kjente jeg meg igjen i selv om jeg bare er andregangs! Tar seg veldig fort opp til det nivået jeg ellers ville reist på sykehuset for så å dabbe av igjen. Jeg hadde en lang første fødsel så ikke så redd for å ikke rekke frem. Men hvor lang vei har du til sykehuset? Min plan er nemlig at neste gang hvor det varer litt lenger, tipper jeg gir det ca 3 timer, så tar jeg taxi ned til sykehuset også blir mannen igjen med storebror, så får jeg sjekket om det er noe på gang eller ikke. Men det funker jo bare fordi det ikke er spes langt til sykehuset for oss da....

Vi har heldigvis bare 10 minutter til sykehuset, så reiseveien er ikke noe problem :)

Jeg har akkurat vært på ultralyd igjen, og luftet samtidig bekymringene mine for jordmoren. Hun tok en innvendig undersøkelse for å se hvor mye riene jeg har hatt har gjort så langt. Hun kunne konstatere at dt var modent og mykt, men ennå ikke helt avflatet, eller noen åpning å snakke om. Dermed burde jeg fortsatt ha litt tid på meg når det setter i gang på ekte. Hun sa også at det jeg beskrev var veldig typisk 3. Gangs, og at det var helt normalt.

Det gjør det ikke noe mindre frustrerende og kjipt, men litt betryggende å høre likevel :)

Vi har heldigvis bare 10 minutter til sykehuset, så reiseveien er ikke noe problem :)

Jeg har akkurat vært på ultralyd igjen, og luftet samtidig bekymringene mine for jordmoren. Hun tok en innvendig undersøkelse for å se hvor mye riene jeg har hatt har gjort så langt. Hun kunne konstatere at dt var modent og mykt, men ennå ikke helt avflatet, eller noen åpning å snakke om. Dermed burde jeg fortsatt ha litt tid på meg når det setter i gang på ekte. Hun sa også at det jeg beskrev var veldig typisk 3. Gangs, og at det var helt normalt.

Det gjør det ikke noe mindre frustrerende og kjipt, men litt betryggende å høre likevel :)
Elewyn; jeg har nå vært hos jordmor og fortalte om våre bekymringer. Hun sa at når det først var i gang ville vi vite det. Grunnen til tvilen er nemlig at det ikke er i gang. Har jo ikke vært i tvil med de andre, det ville jeg nok heller ikke være denne gangen;) trøste de ord...

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Kjenner meg sånn igjen

Ble langt det her, måtte bare lufte litt frustrasjon og bekymringer. Det er virkelig noe i at nummer 3 er en luring :([

Kjenner meg sånn igjen i dette :/ i dag har jeg ligget på sofaen med stoppeklokke og hatt sammentrekkninger hvert 2 min ca i 1 time..men så dabbet det av,men murringene i ryggen er der enno og natten har vært et helvete!! 2 timer søvn og det har kjent ut som hode til lillegutt er på vei ut.....men ingenting skjer jo...men så skal det jo ikke skje enno hos meg heller da termin er ikke før 22 juli...

men med forrige mann så begynte det på akkurat samme måte,men det stoppet aldri og slimproppen gikk etter et par timer....

så begynner å skjønne at ingen svangerskap er like!!!!

masse lykke til til deg hvertfall...håper det ikke går så mye lengre før du er fødene :D

Back
Topp