Redd,frustrert, utslitt.... u name it!!

Linnca1984

Forelsket i forumet
nå er det like før jeg går på vegen her! lille snuppa begynte for to uker siden å tulle skikkelig med maten( ho har mer eller mindre tulla med den siden ho ble født, men for to uker siden to det seg skikkelig opp og ble hver dag)! da visste deg seg at jeg fikk mensen og at melka mi da ikke var god nok! så gikk det sånn gradvis over og snuppa ble LITT bedre, men så fikk ho diare og da var vi tilbake med mega tulling igjen!!
lurer virkelig på når vi kan slappe av og senke skuldrene! jeg er jo så redd for at ungen ikke skal få i seg nok næring og ble dehydrert! og fast føde kan vi bare glemme!

ho gir uttrykk for at ho er sulten og jeg gjør i stand mat! ho spiser kanskje 20 ml også begynner ho å tulle! vrir unna hodet, spytter ut melka, tygger på smokken.
tar ho opp for å rape, men ikke snakk om at jeg får i ho så mye mere etter på! i dag har ho fått i seg rundt 700 ml, som er mye mindre enn det ho pleier å ligge på! vet ikke hva jeg skal gjøre lenger jeg!! føler meg totalt mislykket og utslitt!

skal til legen i morra da og håper å bli henvist til barneavdeling og eventuelt sjekke ut om hun kan ha reflux!!

sorry det her ble veldig langt! takk for at du leste det!! måtte bare ha ut litt!

Ammer du eller gir du mme? Hvis hun tar flaske kan du gi henne litt kokt, avkjølt vann av og til også, hvis du er redd for dehydrering.

Kan det være tenner som kommer? At det er derfor hun ikke er så interessert i å spise? Kanskje det går ann å prøve litt dentinox rett før et måltid?

Det er jo umulig å vite hvorfor disse små nurkene våre gjør som de gjør. Men jeg håper du finner ut av det etter hvert. Det er slitsomt å gå å bekymre seg for om de får i seg nok mat. Håper de finner ut av det når dere skal til legen. Kanskje han/hun har noen gode råd å komme med..Eller kanskje de på helsestasjonen kan hjelpe dere. Det er jo bare å ringe til de og høre.

Lykke til iallefall.

jeg pumper meg og gir mm på flaske! har prøvd vann, men det brekker ho seg bare av [:(]

har også tenkt at det kanskje er tenner, men dentinox hjelper ikke[:(] så er som sagt rådvill! så mottar alle tips med stor takk!!!

og på helestasjon sier de bare at ho spiser når ho er sulten og at så lenge bleiene er våte så er det ingen fare! men jeg tenker jo at det må jo være en grunn til at ho er sånn!!! så håper på mere svar hos legen i morra!

tusen takk for svar!

okey kanskje ikke 700 ml er såååå kute allikevel da! [:)] ble litt letta nå!
men er vant til at ho ligger på rundt 900 ml i døgnet, så skjønner lissom ikke så mye av hvorfor!!

700ml er jo bra det da [:)] Sofia drikker rundt 170-210 ml pr flaske og får kansje 4 flasker for dag..

Prøv å gi hu litt vann, om det ikke intresserer så ta LITT sukker i så kansje hu vil ha litt[:)] Hjalp iallefall her...

Men forstår godt frutrasjonen din, så bare reis til lege å få det sjekket!
Sofia hadde en periode der hu bendet seg som en banan når hu fekk mat og når hu gråt... holdt på å bli gal(!!) og fek ikke time med manuell terapi... Gikk heldigvis over etter noen uker og DA fekk vi time [8D] haha

Håper du finner ut av det, slik du får senket skuldrene og slappet litt mer av[:)]

mange babyer spiser mindre naar dei blir eldre, Emil har iallefall minsket drastisk paa ml mengen paa kvart maaltid, og han har alltid gode vaate bleier. Eg var selv veldig bekymret, men naa som han ikkje viser ubehag saa kjenner eg at eg senker skuldrene.

takk for den lange, gode praten i stad! ja matvett har jo egentlig alltid hatt, men den siste tiden har det bare vært tull!
men grøten skal vi holde oss litt borte fra enn så lenge her ja! tenkte å kjøpe søtpotet i morra og prøve ut det:)

ja almenntilstanden hennes er stort sett bra, men hun er litt mere sutrete og irritabel enn vanlig! men tenker nok at ho også merker at jeg stresser og er bekymret. gråter jo en del[&:] og alle bleiene har heldigvis vært bløte!
ORIGINAL: Babymomy

Uff snuppa mi skjønte hvordan du hadde det da jeg snakka med deg tidligere.

Håper virkelig du får noe svar ut av legen......ellers tror jeg å huske at snuppa di drakk alltid mer en min gjør.....din har jo i utgangspunktet hatt matvett hehe.....

Jeg skjønner du er sliten, er vært mye siden starten altså......men husk det jeg sa i dag, behøver ikke nødvendigvis være grøt du starter med siden hun ikke vil ha det.

Så lenge hun drikker noe ville jeg tro hun har det ok, men dette vil også en lege vurdere tenker jeg da.

Men var det ikke sånn at allmenntilstanden var ok? utenom måltidene? husker ikke hva du sa men har hun gode bleier?

sukkervann har jeg ikke prøvd! det vet jeg jo at ho liker! ut på kjøkkenet og koke med en gang! takk for tipset!
ORIGINAL: Zera

700ml er jo bra det da [:)] Sofia drikker rundt 170-210 ml pr flaske og får kansje 4 flasker for dag..

Prøv å gi hu litt vann, om det ikke intresserer så ta LITT sukker i så kansje hu vil ha litt[:)] Hjalp iallefall her...

Men forstår godt frutrasjonen din, så bare reis til lege å få det sjekket!
Sofia hadde en periode der hu bendet seg som en banan når hu fekk mat og når hu gråt... holdt på å bli gal(!!) og fek ikke time med manuell terapi... Gikk heldigvis over etter noen uker og DA fekk vi time [8D] haha

Håper du finner ut av det, slik du får senket skuldrene og slappet litt mer av[:)]

merkelig det skal gå den veien! man skulle tro det var omvendt, men så lenge de er friske og fornøyde er det vel ingen grunn til bekymring! men det er virkelig lettere sagt enn gjort!
ORIGINAL: rosarose

mange babyer spiser mindre naar dei blir eldre, Emil har iallefall minsket drastisk paa ml mengen paa kvart maaltid, og han har alltid gode vaate bleier. Eg var selv veldig bekymret, men naa som han ikkje viser ubehag saa kjenner eg at eg senker skuldrene.

Back
Topp