Redd for vann

ToSmå2010

Forumet er livet
Jenta mi på snart 2 år er livredd for vann.. Hun har vært sånn snart ett år.. Hun pleide å være glad i å dusje/bade.. Men en dag snudde hun helt om. Såvidt jeg vet er det ingen grunn til det, hun har aldri detti og slått seg, eller brent seg f.eks..
Jeg har lenge tenkt at det går over, men det ser dårlig ut.. [8|]

Å bade henne er uaktuelt, hun spenner hele kroppen og nekter å sette seg i balja, har aldri tvunget henne, men prøvd å "lokke" med leker.. Og vi bader dukka først osv osv.. Så må alltid dusje sammen med henne.. Og prøve å sprute litt vann på henne når hun er opptatt med noe annet.. Dusjer vi lenge nok så gir hun litt etter og drikker av vannet i dusjen åsånn.. Men neste gang må vi begynne helt på nytt og hun har glemt alt det vi gjorde sist, og blir helt hysterisk når hun får vann på kroppen.

Nå er jeg gravid og har fått bekkenløsning, så det begynner å bli vondt og ubehagelig å sitte i dusjen med henne over lengre tid. *trangt dusjkabinett[8D]* Så jeg må snart få henne til å tørre å dusje selv.. Andre som har barn som har vært redd for vann?? Som kanskje har noen tips til hva jeg kan gjøre?[:)]

Dytt

Okai[:)] Ja jeg håper at det en dag plutselig har gått over[8D] For det begynner å bli litt slitsomt.. hehe.

Back
Topp