Redd for uttak fredag (ikke smerter, men psykisk)

Engelpia

Elsker forumet
Assistert-jentene
Junispirene24❤️
Hei ❤️ kjenner denne 6 stimulering prosessen har vært ille, hormonmonster, sliten, trøtt, hodepine, lite energi. Uttak i Trondheim på fredag, imorgen er siste morgen med bemfola og menopur og fyremadel også dobbel ovitrelle i morgen kveld kl 21. Men kjenner jeg er redd for uttaket, sist, altså ved første forsøk i Trondheim så fikk dem ut 8 egg, den andre eggstokken var litt forstørret så dem ville ikke røre den. 5 av de 8 var modne og befruktet, og 2 delte seg fint til dag 4 og ett ble fryst ned dag 5 og satt inn i januar, men jeg mistet i uke 4. Frykter nå at jeg skal få ut mindre egg ved uttaket selv om jeg i går på ultralyd hadde 17 folikkler og at det kan være flere på uttaket. Jeg har sagt fra at jeg ikke ønsker 2/3 dagers så blir enten innsett 30 mars eller event betale for totalfrys. Men jeg har liksom begynt å tenke at det er litt dumt å betale for frys og liksom hvis det ikke er noe å fryse. Huff litt mye tanker men er nok det at jeg er veldig sliten for tiden ❤️

Jeg skjønner veldig godt at du har en del tanker før uttak etter så mange forsøk. Jeg skal også ha uttak fredag, men jeg er «bare» på mitt tredje forsøk. Kjenner at det kan være vanskelig å holde motet oppe etter resultatene fra de første forsøkene. Selv er jeg ikke så stressa foreløpig, men hos meg har dagene etter uttaket alltid vært de verste. De er mye verre enn dagene etter innsett for min del.

Jeg syns det høres ut som om du har et fint utgangspunkt før egguttaket. Tror ikke du har noen grunn til å frykte færre egg - i alle fall ikke om de får hentet ut egg fra begge eggstokkene denne gangen. Er det sjanse for overstimulering siden du nevner totalfrys? Du skal ikke måtte betale for nedfrysing om det ikke er noe å fryse ned, men vi krysser fingrene for at det ikke skjer!

Totalfrys er det event jeg som må bestemme eller høstesyklus som de kaller det, første uttaket jeg hadde i Trondheim i nov ble totalfrys pga litt overstimulert. Men vi sku diskutere ved uttak fredag om hva vi skal gjøre, tenker litt i om jeg får ut noen egg osv ❤️

Totalfrys er det event jeg som må bestemme eller høstesyklus som de kaller det, første uttaket jeg hadde i Trondheim i nov ble totalfrys pga litt overstimulert. Men vi sku diskutere ved uttak fredag om hva vi skal gjøre, tenker litt i om jeg får ut noen egg osv ❤️

Skjønner! Det beste ville jo vært om du både fikk innsett og på frys! Det er min våte IVF-drøm :joyful:

Er det slik at du må betale ekstra dersom du selv velger totalfrys, men ikke om det er klinikken som bestemmer det pga feks overstimulering? Jeg var ikke klar over at klinikker tok betalt for selve nedfrysingen - trodde kun det var oppbevaringen som kostet :) Har aldri fått noe på frys selv så jeg kjenner lite til dette. Heldigvis har jeg fått en blasto til innsett på hvert av forsøkene mine, men jeg føler meg absolutt ikke trygg på at jeg får det denne gangen. Eggene faller fra en etter en… Dagene etter uttak kommer til å bli grusomme! :arghh:

Tenker vi krysser fingre for at vi begge får innsett av blasto neste onsdag! ;)

Skjønner! Det beste ville jo vært om du både fikk innsett og på frys! Det er min våte IVF-drøm :joyful:

Er det slik at du må betale ekstra dersom du selv velger totalfrys, men ikke om det er klinikken som bestemmer det pga feks overstimulering? Jeg var ikke klar over at klinikker tok betalt for selve nedfrysingen - trodde kun det var oppbevaringen som kostet :) Har aldri fått noe på frys selv så jeg kjenner lite til dette. Heldigvis har jeg fått en blasto til innsett på hvert av forsøkene mine, men jeg føler meg absolutt ikke trygg på at jeg får det denne gangen. Eggene faller fra en etter en… Dagene etter uttak kommer til å bli grusomme! :arghh:

Tenker vi krysser fingre for at vi begge får innsett av blasto neste onsdag! ;)
Ja vi får håpe det ❤️❤️ ja 10.000 ekstra hvis vi bestemmer oss for å fryse ned, håper på mange gode egg ut til både deg og meg ❤️❤️

:Heartred
Ja vi får håpe det ❤️❤️ ja 10.000 ekstra hvis vi bestemmer oss for å fryse ned, håper på mange gode egg ut til både deg og meg ❤️❤️

Ja! :Heartred:Heartred:Heartred

Tror nok ikke at jeg får så mange egg. Det virker mye mer lovende hos deg! Klinikken sier de går for kvalitet og ikke kvantitet denne gangen, og med tanke på at jeg fikk ut 11 og 6 egg på de første forsøkene så tenker jeg vi går for 4 egg. Blir skuffet om det er færre og veldig glad om det er flere! Det viktigste er likevel at de klarer seg helt til innsett! :smiley-angelic001

Back
Topp