Redd for "stort" barn

Frk. H

Kan det ikke skje already?
Sensommerbarna 2016
Er det stor utseendemessig forskjell på en baby på 3500 gram og en på 4500 gram? Misforstå meg rett nå, men er redd min baby ikke vil se sånn liten og babyaktig ut når han blir født. Føler alle andre får så små babyer, og jeg veit at min blir på over 4000 pga gener og hvordan min kropp er.

seriøst, misforstå meg rett. Det er nok kroppshysteri om jeg ikke skal begynne å mase om babyens vekt også, men man blir litt prega når "alle" legger ut bilder av bittesmå babyer på så vidt 3000 gram. Skjønner dere?

Er det stor utseendemessig forskjell på en baby på 3500 gram og en på 4500 gram? Misforstå meg rett nå, men er redd min baby ikke vil se sånn liten og babyaktig ut når han blir født. Føler alle andre får så små babyer, og jeg veit at min blir på over 4000 pga gener og hvordan min kropp er.

seriøst, misforstå meg rett. Det er nok kroppshysteri om jeg ikke skal begynne å mase om babyens vekt også, men man blir litt prega når "alle" legger ut bilder av bittesmå babyer på så vidt 3000 gram. Skjønner dere?
Babyer på 4000g er like søte og ser like nette ut som babyer på 3500g:)

De er bittesmå uansett! Jeg blir alltid like overrasket når jeg ser nyfødte babyer - synes de er så små! Og det har jeg tenkt også på de som er 4,5 kg :) Nydelig uansett - tror virkelig ikke det er noe å tenke på.

Altså, for å rette opp gnålinga mi: er det stor forskjell på tallet? Har det mye å si for hvor "stor" han egentlig er?

Det er ikke noe jeg får styrt selv, men er bare nysgjerrig. Føler ikke jeg får forklart hva jeg egentlig mener haha, og at dere kanskje får litt feil inntrykk.

Ei jeg kjenner fødte, fikk lagt nurket opp på brystet og kunne ikke slutte å si "Nååå...han er så bitteliten, han er så bitteliten..." Frem til jm lo litt og sa "han er ikke sååå liten...4300g":p Du kommer nok ikke til å reagere fra eller til. Det er din lille og du blir like forelska uansett❤️

Jr var 3955 og 52 cm da han kom ❤️ Syntes han var knøttliten da!
Her nå nylig så fikk en venninne av meg sin datter 3 uker før termin og hun var kun 2590 og knøttliten :) Uansett så er de så små og skjøre og gode at du ikke tenker mere på det når de er ute tror jeg. Alt handler om andre og mye viktigere ting da enn om str på baby ❤️

Jeg skjønner hva du mener. At man får en ny født baby som er mer som en 3 mnd baby :p
Dog tror jeg at barnet mitt er det vakreste i verden, uansett str og om han kanskje ser "eldre" ut enn de bitte små nyfødt babyene.

Sniker :) Hvis du er vant til å se barn på 3 kg så vil du synes at et barn på 4-4,5 kg ser stort ut. Men like nydelig! Og når du får barnet ditt, så er det helt perfekt uansett, tror ikke du tenker på størrelsen :)

Her var kommende storebror 3,2kg og 50cm, og jeg synes han var så liten at jeg ikke turte å ta i han engang. Her var det pappaen som måtte kle på, skifte bleie og bade han for første gang. Jeg var rett og slett redd for å ødelegge han :P Så snuppa i magen håper jeg er større enn det :) Og man synes babyer er små, uansett om de veier 3,5 eller 4,5kg. Som de andre skriver, man tenker ikke på vekt når de blir født :D

Back
Topp