Redd for sex?

Aleksing

Elsker forumet
*MIA*
Påskeliljene 2022 ❤️
Er det flere enn meg som vegrer seg mot å ha sex? Jeg syns det er så skummelt siden jeg vet at man ofte får blødninger etterpå:sorry:

Sniker fra mars.. har ikke hatt sex siden jeg ble gravid. Tør rett og slett ikke. Har mistet to ganger før i MA og forbinder blod med at det går galt, så tar ikke sjansen selv om litt blod etter sex er normalt. Vet jeg hadde fått panikk hvis jeg så blod.

Jeg er også redd for å ha det, men har allikevel hatt det endel fordi det er viktig å beholde den fysiske nærheten til kjæresten. Vi har vært sammen i 3 år men vi er fortsatt litt småforelska i hverandre:love7
Jeg har ikke opplevd blødninger heller heldigvis:gen053

Der kom tråden jeg tenke starte selv.

JA.

Vi har ikke hatt sex siden positiv test for 3 uker siden. Litt pga av SA i april, og frykt for blod.
Pluss at jeg bruker blodfortynnende, og spotter lett. Så nei, det hadde vært alt annet enn deilig. Hadde ligget i frykt og det vil jeg ikke. Han forstår meget godt. Og vi venter nok derfor (desverre) et par uker til.

Vi har fortsatt sex som normalt, og har heldigvis aldri opplevd noen blødninger. Hverken i dette svangerskapet eller det forrige. Lysten er jo ikke like god som ellers, men prøver å holde det gående, for det gjør godt for forholdet :) Blir bedre når kvalmen gir seg :meh:

Har ikke hatt veldig til sexlyst den siste uka, tror det har med hormonforandringer i kroppen min

Sniker.

Pga tidlig SA første graviditet assosierte jeg sex med å miste. Begynte den gang å småblø dagen etter samleie. Dette har jeg jo skjønt var tilfeldig, men jeg begynte jo selvfølgelig å assosiere disse to hendelsene med hverandre. Dette førte til at jeg i neste svangerskap stod over sex de fire/fem første ukene pga frykt, men når jeg endelig turte kom det ingen blødning. Likevel endte det svangerskapet i en MA. Ingen sex/sex hadde også her ingenting med saken å gjøre. I tredje og nåværende svangerskap har vi hatt sex helt fra positiv test og fremover, har ikke hatt noen blødninger og alt ser så langt ut til å gå bra!:) 15+4 idag. Så oppsummert: jeg skjønner absolutt frykten! Men det jeg har lært er at sex har null og niks å si både når det ikke gikk bra og nå når det nå ser ut til å gå bra. Blødning etter sex kan dog være normalt for noen pga skjøre slimhinner, men sex kan IKKE fremkalle SA eller MA. Er svangerskapet av normal art(ikke foranliggende morkake, etc++), så anbefales det å fortsette som før. Både bra for deg, partner og parforhold:) Eneste jeg har merket er at lysten i en periode gikk litt ned for så å skyte fart igjen.
Om du tør å prøve så kanskje be partner være tålmodig og forsiktig og ta det i ditt tempo noen ganger til du ser at det går bra og føles trygt<3 lykke til!

Har ikke hatt sex siden jeg testet positivt for 8 dager siden:p men har lovet at vi får ta en forsiktig runde i morgen kveld...:p tror nok man lett skrämmer opp segselv, spesielt når man har opplevd å miste..

Ser det er flere i samme båt... Må jo også legge til at lysten ikke helt er der siden jeg er småkvalm, sliten og sliter med magetrøbbel, så kan ikke si at jeg kun lar være kun pga frykt. Samboer lurer jo på når jeg er klar igjen, men som han også sier man skal ikke "tvinge" seg til å ha sex uten lyst og det finnes så utrolig mange andre måter å vise nærhet og kjærlighet:Heartred

Vi har ikke sex nå og kommer ikke til å ha det i løpet av de neste ukene. Mistet 5 ganger og hadde ofte blødninger i svangerskapet med datteren vår. Samboer ønsker heller ikke, selv om det ikke nødvendigvis er sexen som forårsaker at man mister setter det en støkk i en. Samboer sier han for mange ganger har følt skyld i at vi har mistet, grusomt å skulle føle det slik… Derfor avventer vi til tul og klarsignal fra gyn ❤️

Om man er redd for sex, så er det kanskje en god idé å snakke med jordmor om det? Det er jo ikke noe godt å ha det sånn, og som mange påpeker er det i utgangspunktet bare bra for og viktig for et parforhold. Men ingen skal selvsagt tvinge seg til noe de ikke føler seg komfortable med.

Jeg har kun hatt sex to ganger siden jeg fant ut at jeg var gravid (er nå 15+5), men det er fordi jeg ikke har en fast partner, og ettersom jeg vet at sex er trygt, så er jeg heldigvis overhode ikke noe redd for det. Jeg skulle veldig gjerne hatt veldig mye mer sex, for hormonene mine har ikke akkurat dempet libidoen min......

Sniker!
Jeg var så kvalm og uggen i starten av svangerskapet, at det var først rundt uke 18 at jeg orket at mannen i det hele tatt tok på meg. Tenker det må være opp til den gravide å bestemme hva man orker og vil. Var også redd for blødninger, men har heldigvis ikke opplevd blødninger noen gang etter sex hittil i svangerskapet.

Jeg hadde sex i går og det fungerte kjempebra. Jeg lå på siden og han var bak meg (som i skje). Jeg ba om at alt ble gjort rolig og i sakte tempo. Ikke meningen å bli for grafisk- men når vi gjør det på denne måten, er det lett for både deg og han å stimulere deg samtidig. Og en liten orgasme gir altså underverker på kvalmen! Følte meg så bra i går, i dag er jeg kvalm igjen…

alle er nok ulike her! Men dette funket for meg. Prøv dere frem! Det er jo også lov å ligge ved siden av hverandre og ta litt på hverandre- det er fint!

Back
Topp