redd for seteleie

*Ingunn*

Flørter med forumet
når bør barnet ha snudd seg? har blitt skikkelig skremt av folk som har fortalt om fødsler med seteleie.
så håper på at den vil snu seg. når er det forventet at de skal ha snudd seg?
høres kansje litt dumt ut,men må bare spørre. er det noe jeg kan gjøre for at den skal snu seg?
(ser liksom bare for meg at jeg kan "dytte" den ned... heh[8|] )

jordmor har lært meg å kjenne selv hvordan den ligger, å hodet ligger under ribbeina...hmm
kansje litt tidlig å være bekymret...

De bør snu seg før uke 32, men gullet mitt snudde seg ikke før en gang mellom uke 34-36, og da trodde jeg fortsatt han lå med hodet opp, for alt kjentes likt ut.. var på UL i uke 37+0 fordi JM ble usikker siden jeg synes alt føltes likt ut, men da hadde han snudd seg med hodet ned... så det er fortsatt god mulighet for at han snur seg[:)]

Babyen kan nok snu seg flere ganger enda før fødselen.

Du må ikke høre på sånne skremselshistorier. Ingen fødsel er lik. 

Min baby ligger med seteleie.. men jordmor sa jeg ikke skulle bekymre meg riktig enda.. Ofte snudde babyen seg i løpet av de siste ukene..
Så jeg satser på at ho har rett!!

sjansene for at babyen skal ligge i seteleie når dere kommer til fødselen er minimale. Dersom det skulle skje vil du få time på føden hvor de vil forsøke å snu babyen gjennom å trykke på magen din, og om det ikke går vil du sannsynligvis få keisersnitt. Men som sagt - sjansene er minimale!

Kjenner meg igjen. Mi lå også i seteleie, men jeg var inne på sykehuset og fikk snudd henne, hvis de ikke fikk det til skulle jeg få keisersnitt. De ville jo informere om setefødsel, men sa da at jeg ville nekte å bli med på det[;)]

Back
Topp