Redd for sengekosen.. :-(

Lykkepjuska

Elsker forumet
Jeg vet jo at alle sier at det ikke er farlig.. Men.. Jeg tør ikke! Vi har ikke hatt det hyggelig siden FØR jeg hadde den første blødningen(5+5).. Husker ikke siste gangen en gang. Uansett er det leeeeeeenge til å være oss! Jeg tør rett og slett ikke, er så redd for å blø igjen. Jeg bare vet at jeg får helt sjokk om jeg begynner å blø. Trodde det skulle bli bedre når jeg fikk se hjerteslagene, men det ble nesten verre!

Jeg behøver vel ikke være redd??

Andre som har tørke? 

Tørke ja, har vel ikke blittt noe siden jeg to dager etter at vi fant ut jeg var gravid...
Og nå har vi jo ikke lov heller så...pga fare for blødninger...

~troll2012/2013?~ skrev:
Tørke ja, har vel ikke blittt noe siden jeg to dager etter at vi fant ut jeg var gravid...
Og nå har vi jo ikke lov heller så...pga fare for blødninger...

Nei.. Det er dette jeg lurer på.. Gyn sa jo bare at samleie fører ikke til SA. Men, føler meg ikke så trygg, jeg altså! :-/ Nå har jo ikke kosen ført til blødninger heller.. Men den kan jo kanskje gjøre det?

Vi har hatt det flere ganger og ikke noe skummelt her.. Har ikke hatt noe blødninger heller..:)

Vi har vel kost oss 2-3 ganger etter at testen var positiv. Men nå har jeg faktisk ikke energi eller lyst, så nå er det tørke. Og tror ikke at jeg vil klare å gjennomføre det før etter ul den 24.mai, da får vi vite om alt er bra med begge to.

Vi har vel kost oss 3 ganger eller noe etter vi fant ut jeg var gravid igjen.
Er ganske nervøs. Så syntes det er veldig skummelt.
Men noen ganger bestemmer bare lystene. Og det er jo ingenting som tilsier at noen skal være galt.
Men skjønner veldig godt dere som har hatt blødning at dere ikke tørr i det hele tatt. Da hadde jeg ihvertfall ikke turt!

Her er det også tørke!
Fikk beskjed når jeg var på ul i forrige uke å være forsiktig ved samleie. Dette med tanke på at jeg har hatt så mange SA tidligere.
Må ærlig si at det er ikke mye lyst fra min side om dagen heller. Når man er kvalm og uggen så frister ikke sex - til min mann´s frustrasjon

Her prøver vi å ha sex som vanlig. Blir litt sjeldnere siden jeg er kvalm og dårlig, men egentlig er det sånn at når vi først kommer i gang så er det så godt at jeg glemmer litt hvor dårlig jeg er.. Jeg er stort sett helt sengeliggende for tiden altså.
Jeg har hatt to SA på rad, men jeg er helt sikker på at ingen av dem skyldtes sex.

Underfullt skrev:
Her prøver vi å ha sex som vanlig. Blir litt sjeldnere siden jeg er kvalm og dårlig, men egentlig er det sånn at når vi først kommer i gang så er det så godt at jeg glemmer litt hvor dårlig jeg er.. Jeg er stort sett helt sengeliggende for tiden altså.
Jeg har hatt to SA på rad, men jeg er helt sikker på at ingen av dem skyldtes sex.

I hear you girl! Frister ikke med sex når man er kvalm trøtt og oppblåst, men når man først kommer igang er det uutrolig godt.... Kjennes bedre ut nå enn før jeg ble gravid, kan det være at man er mer følsom der nede, at det er mer blod i omløp (?) .... Jeg har hatt en liten blodflekk i trusa 1 gang etter samleie, også 1 gang etter at gyn min skulle prøve å finne livmortappen min å sjekke at alt var ok der nede. Hun sa det var helt normalt å begynne å blød etter samleie, siden blodkar lettere kan sprekke der nede... Fordi det er mer blod i omløp..... Så sex er ikke farlig ! :)

Secret agent skrev:
Vi har vel kost oss 2-3 ganger etter at testen var positiv. Men nå har jeg faktisk ikke energi eller lyst, så nå er det tørke. Og tror ikke at jeg vil klare å gjennomføre det før etter ul den 24.mai, da får vi vite om alt er bra med begge to.

nei, jeg er litt der jeg og. Har lite lyst! Men jeg tror det kommer av frykten..

Blir ikke noe sengekos her før jeg har vært på tidlig UL og vet at alt går bra! :) Samboeren er godt klar over det og han er heldigvis forståelsesfull! :) Jeg er rett og slett livredd! Jeg vet at det har sikkert ikke mye å si fra eller til, men eg vil ta alle forhåndsregler denne gangen! :)  

Januar2013 <3 skrev:
Blir ikke noe sengekos her før jeg har vært på tidlig UL og vet at alt går bra! :) Samboeren er godt klar over det og han er heldigvis forståelsesfull! :) Jeg er rett og slett livredd! Jeg vet at det har sikkert ikke mye å si fra eller til, men eg vil ta alle forhåndsregler denne gangen! :)  

Ja, og ettersom jeg har skjønt, er det faktisk noen som blir frarådet sex i svangerskapet, pga barnets plassering i livmora. Nå sa ikke legen min noe om da da jeg så Lillepjusk på tidlig UL.. Men er allikevel veldig forsiktig! :D Bedre føre var, enn etter snar. :)  

Har fortsatt ikke lov vi, kjenner det irriterer litt nå når formen er stigende...
Men frykten er der jo fortsatt også, så den overvinner det meste....
Siste kontrollen kom det sånn i en bisetning fra gynekologen, pga plasseringen av morkaken vil jeg ikke anbefale å ha sex nå de første 12 ukene iallefall, pga fare for blødninger....

Emani82 skrev:
Vi har hatt det flere ganger og ikke noe skummelt her.. Har ikke hatt noe blødninger heller..:)

samme her :)

Hei!  Jeg er egentlig på november men titter innom her innimellom. :)
Og tenkte bare å si hva jeg ble fortalt når det kommer til dette emne her.

Legen min anbefalte faktisk sex, og sa at gjevnlige orgasmer gjennom svangerskapet kan være med på å gjøre fødselen litt lettere. Noe med trening av muskler å gjøre. :) Men han sa også at man ikke skal gjøre noe man ikke er komfortabel med, eller hvis man har blødninger eller andre komplikasjoner. Da skal man ta det litt med ro. :)

Vi har fulgt dette rådet og vi har en frisk og sunn lita jente i magen :D

Back
Topp