Redd for sa

x1xcc88

Andre møte med forumet
Jeg er så vanvittig redd for og spontanabortere! Det kjennes ut som om jeg skal få mensen hele tiden.. Er nå 6+5 uker på vei. Er den slik at sjangsene for å SA blir mindre og mindre for vær dag eller? Har dere noen tips til hva man kanskje kan gjøre for at det skal bli mindre sannsynlig å gjøre det? Er så utrolig redd.. Og det virker som de fleste bare tar det med ro, og tenker at da får man heller prøve igjen. OG så virker det som om det er så vanlig, at det blir et par SAer før den sitter :S Huff! Så stressa jeg blir. Er det noen som vil roe meg ned? :p

Har samme følelse og lurer på det samme. Eg har hatt SA i uke 10 og 9, men kjente faktisk ikkje så mye den gangen. Nå har eg store smerter. Hadde ikkje mage de 2 gangene. No er den jo begynt å vokse med stormskritt, så sikkert voksesmerter siden eg har fått så passe mage som eg har nå :)

Det må være helt forferdelig!

Føler jeg også har fått mage, men er vell for at jeg spiser veldig uregelmessig nå pga kvalmen. Hadde en del smerter i går, men har ikke merket noe til det i dag, heldigvis :)

Krysser fingrene for at alt går bra!!

Sånn har eg det og...men menssmerter e jo heilt vanligt...alligavell så sjekke eg om eg blør kver gong eg e på do...tåpeligt men....eg ska gå te private ul i uke 7... viss eg får bekreftelse på at hjarta slår, så bler eg veldigt betrygga....e jo 95% for at det går bra då....å det e verdt pengene får den betryggelsen!

Huff, så fælt å ha d slik da, ikke noe odt å være så bekymret[&o] Jeg er i grunn ganske rolig, men er mye fordi jeg rett og slett ikke lar meg få ha slike tanker da, jeg hadde blitt helt gal av å gå tenke så mye på det, så her går det bare i posetiv tankegang[:)] Men skjønner det ikke er like lett for alle å klare da[&:] Uansett så vil jeg sende deg en god klem, å så håper jeg du snart klarer å slappe av og bare kose deg[:)] er jo over halveis til 12uker nå, og da er jo ting pluttselig en del sikrere[:)]

Ja jeg tenker på det, men er ikke BEKYMRA. Hvis det skjer noe før uke 12, så har jeg den "kalde" innstillingen at da var det ikke ment til å bli noen baby, at det ikke var levedyktig. Da var det noe galt.

Men om du kan forhindre en SA? Nei det tror jeg egentlig ikke... Utenom å ta det LITT med ro, da.

Og mensenmurringer er helt normalt; er tross alt noe vanvittig svære greier som skjer der nedi livmora vår! [:D][:D][:D]

ORIGINAL: Grete71

Ja jeg tenker på det, men er ikke BEKYMRA. Hvis det skjer noe før uke 12, så har jeg den "kalde" innstillingen at da var det ikke ment til å bli noen baby, at det ikke var levedyktig. Da var det noe galt.

Men om du kan forhindre en SA? Nei det tror jeg egentlig ikke... Utenom å ta det LITT med ro, da.

Og mensenmurringer er helt normalt; er tross alt noe vanvittig svære greier som skjer der nedi livmora vår! [:D][:D][:D]

som jeg skulle ha skrivi d sjøl:)

har selv mista 2 ganger, og legen min sier att det er 50% sjangse for at man mister.. ikke så gode odds egentlig.. men..det positive (om man kan kalle det positivt da..) er att man ikke skal tenke på det, for det er absolutt ingen ting vi kan gjøre..så det er ikke vits i å bruke kalorier på å tenke på det..
skjer det så skjer det.. trist er det uansett...forberedt er du aldri.. Og det skal gå til slutt[:D] kanskje er det min tur neste gang[;)]

..tenk positive tanker og positive ord, så skal du se at det positive gror!

Tanken er der hver eneste dag, hvert eneste øyeblikk... prøver tilogmed¨å forberede meg på den mentale delen selv om det aldri kan forberedes...... men husk håpet !!!!!!! Håpet er det viktigste vi har .... ønsker deg et herlig og fullført svangerskap! Også til alle dere andre som har måtte oppleve at gleden blir revet bort.... [;)]

50%? Legen din er ikke helt oppdatert! Sjansen er MYE mindre! Faktisk kommer de aller flerste aldri til å oppleve en sa! Hadde vi ikke en link til en statistikk her for noen dager siden?

Det eneste du kan gjøre er å prøve å slappe litt av og holder seg til alt som helsemyndigheter og mattilsynet anbefaler. Stikkord listeria og toksoplasmose, du finner masse informasjoner på nettet.
Ellers kan du ikke gjøre noe og som grete skrev, så er det slik at hvis det blir sa da var den likke ikke levedykktig og det er ingenting man kan gjøre med det.

Men bare tenk på at det storsett gå bra!

hm..ja han sa faktisk 50% men må legge til at han også sa at de fleste vet ikke at de er gravide en gang.. dette er en spesialist da.. jeg har oppfølging av en gynekologisk overlege.. vi får håpe han vet hva han driver med..hihi[;)]
(kan jo hende han sa det bare for å berolige meg med at "dette er helt vanlig..")

Takk for mange fine svar, jenter [:)]

Back
Topp