Redd for SA og vil avlyse alle planer

Perlemamma

Flørter med forumet
Septemberlykke 2021
Hei!
Jeg er gravid i uke 4 eller 5, og har nylig hatt en kjemisk og hadde SA i uke 9 rett før jul i fjor.
Jeg er redd, engstelig og super stressa for ny SA. Jeg vil derfor ikke ha noen planer i julen, utover det vi «må» med nærmeste familie. Orker ikke tanken på at jeg mister og så må i et juleselskap (slik som i fjor). Har virkelig ikke lyst til å være med venner som venter barn i starten av 2021 hvis jeg skulle miste, og derfor vil jeg helst bare være hjemme og slappe av frem til uke 12 i frykt for å komme i den situasjonen. Jeg er sikker ikke rasjonell, og samboer vil være sosial med de vi kan og mener det ikke er så stor risiko. Det er mulig risikoen for SA er liten, men min frykt er reell for meg.

Bør jeg skjerpe meg? Eller kan jeg avlyse planer/ikke legge planer for julen - utover det lille vi må?

Jeg tenker at det uansett ikke er så rart om du velger å være mer for deg selv på grunn av corona.
Om det hjelper deg å være mer bare med samboer og fokusere på andre ting, så ville jeg gjort det. Ikke isoler deg for lenge er mitt råd og å være sammen med andre som venter barn gjør ikke at sjansene dine blir dårligere, selv om det kanskje kan kjennes sånn ut.

Jeg ville nå i starten hvor du er veldig redd fokusert på å gjøre ting som gir deg pusterom fra frykten. Om det ved å være sammen med andre gravide gjør deg mer redd og bekymra for at du aldri skal komme så langt selv - så ta en liten pause fra de gravide vennene dine i jula. Og gå heller en tur med samboeren din, se en film, les en bok/lydbok, rydde i et skap, eller hva som helst for å unngå å la frykten bli altoppslukende.

Krysser fingrene for at det skal gå fint denne gangen ❤️

Har du opplevd sa sitter frykten i deg selv om den ikke er rasjonell er den høyst riktig der og da. Så ja forstår du vil verne deg selv prøv å finn en middelvei. Å være sosial øker ikke sannsynligheten for sa men ja tøft å være sosial dersom verden ramler for deg

Jeg tenker at det uansett ikke er så rart om du velger å være mer for deg selv på grunn av corona.
Om det hjelper deg å være mer bare med samboer og fokusere på andre ting, så ville jeg gjort det. Ikke isoler deg for lenge er mitt råd og å være sammen med andre som venter barn gjør ikke at sjansene dine blir dårligere, selv om det kanskje kan kjennes sånn ut.

Jeg ville nå i starten hvor du er veldig redd fokusert på å gjøre ting som gir deg pusterom fra frykten. Om det ved å være sammen med andre gravide gjør deg mer redd og bekymra for at du aldri skal komme så langt selv - så ta en liten pause fra de gravide vennene dine i jula. Og gå heller en tur med samboeren din, se en film, les en bok/lydbok, rydde i et skap, eller hva som helst for å unngå å la frykten bli altoppslukende.

Krysser fingrene for at det skal gå fint denne gangen ❤️
Takk for beroligende ord :Heartpink

Har du opplevd sa sitter frykten i deg selv om den ikke er rasjonell er den høyst riktig der og da. Så ja forstår du vil verne deg selv prøv å finn en middelvei. Å være sosial øker ikke sannsynligheten for sa men ja tøft å være sosial dersom verden ramler for deg
Takk for beroligende ord :Heartpink

Back
Topp