Redd for overstimulering

elliot

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Rugedag 3 i dag. Kjenner jeg går stadig og kjenner etter tegn til overstimulering. Var så veldig overstimulert sist at jeg lå 2 uker på sykehus og tappet 5 liter bukvæske for at det skulle gå over. Mannen var reelt redd for at jeg skulle dø, nok ikke helt uten grunn. Så nå er jeg redd for 2 ting: Å bli like overstimulert igjen pga graviditet. Eller å bli litt mindre overstimulert pga ikke oppnådd graviditet og at mannen blir så skremt at han ikke vil prøve igjen. Orker ikke si til mannen hvis jeg føler meg uvel for ikke å skremme ham. Uff...

Uff, føler med deg! Du er akkurat der jeg er redd for å være ved søskenforsøket jeg gruer meg til å starte med! Jeg hadde over to uker på sykehus selv. Med både dren i lunger og buk. Det er så pyton som det går an å få blitt! Mye drikke og proteiner kan hjelpe litt til fikk jeg beskjed om.
God bedring og lykke til med rugingen! :-)

Bare pass på å drikke mye vann, og pass på at du da også går mye på do. Urinen bør ha en farge som er lik en god hvitvin. Lys og fin! Hihi:) Fikk tips om proteinpulver (whey protein). Enten som shake eller blandet i en fruktsmoothie:)

Uff, føler med deg! Du er akkurat der jeg er redd for å være ved søskenforsøket jeg gruer meg til å starte med! Jeg hadde over to uker på sykehus selv. Med både dren i lunger og buk. Det er så pyton som det går an å få blitt! Mye drikke og proteiner kan hjelpe litt til fikk jeg beskjed om.
God bedring og lykke til med rugingen! :)

Tusen takk. Jeg slapp heldigvis lungedren, men det var to uker med mye smerter, kvalme, engstelse og ubehag. Har ikke merket noen symptomer enda, men da tenker en jo at en ikke er gravid heller. Ikke lett... Har forsøkt å ta det helt med ro. Hadde ikke fått det med meg sist. Da kjente jeg det hele startet på en spinningtime. Ikke så lurt. Ser de har notert opp spinning som noe man bør unngå første 2 uker etter ET nå. Lykke til du også!

Bare pass på å drikke mye vann, og pass på at du da også går mye på do. Urinen bør ha en farge som er lik en god hvitvin. Lys og fin! Hihi:) Fikk tips om proteinpulver (whey protein). Enten som shake eller blandet i en fruktsmoothie:)

Jeg tror jeg holder meg til å drikke mye. Proteinpulver syns jeg er ordentlig usj.

Tusen takk. Jeg slapp heldigvis lungedren, men det var to uker med mye smerter, kvalme, engstelse og ubehag. Har ikke merket noen symptomer enda, men da tenker en jo at en ikke er gravid heller. Ikke lett... Har forsøkt å ta det helt med ro. Hadde ikke fått det med meg sist. Da kjente jeg det hele startet på en spinningtime. Ikke så lurt. Ser de har notert opp spinning som noe man bør unngå første 2 uker etter ET nå. Lykke til du også!
Så bra at du føler deg bedre! Hadde du kort eller langt regime da du ble lagt inn? Og har du endret noe i forhold til det denne gangen?

Jeg hadde kort regime sist med Puregon 150 IE. Da ble det ordentlig respons og fikk hentet ut 16 egg. Denne gangen begynte jeg med 75 IE Puregon og justerte opp til 150 IE på slutten pga lite respons. Fikk da bare ut 2 egg. Har lest at overstimulering kan relateres til antall egg hentet ut, så det gjør vel sjansen for overstimulering mindre. Dessuten satt jeg inn to egg sist som begge festet seg, så da ble hCG-stingningen veldig stor. Forsto at dette kunne forverre overstimuleringen siden jeg fikk sen overstimulering etter ca en uke. Nå har jeg bare satt inn ett egg.

Du da? Hvilket regime hadde du? Hadde du også sen OHSS? Vet du om det skal gjøres justeringer nå? Når starter du?

Jeg hadde kort regime sist med Puregon 150 IE. Da ble det ordentlig respons og fikk hentet ut 16 egg. Denne gangen begynte jeg med 75 IE Puregon og justerte opp til 150 IE på slutten pga lite respons. Fikk da bare ut 2 egg. Har lest at overstimulering kan relateres til antall egg hentet ut, så det gjør vel sjansen for overstimulering mindre. Dessuten satt jeg inn to egg sist som begge festet seg, så da ble hCG-stingningen veldig stor. Forsto at dette kunne forverre overstimuleringen siden jeg fikk sen overstimulering etter ca en uke. Nå har jeg bare satt inn ett egg.

Du da? Hvilket regime hadde du? Hadde du også sen OHSS? Vet du om det skal gjøres justeringer nå? Når starter du?
Jeg hadde to korte på riksen. Begge ble negative og ble svakt overstimulert. Hadde blodprøve og ul fra sprøytedag 4.
Jeg husker jeg startet med 150 ie menopur, men måtte nedjustere underveis.
På tredje forsøk gikk jeg privat og fikk langt regime. De mente det omtrent var umulig å bli overstimulert på den lave dosen de ga meg. 100 ie puregon. Så feil tok de. Jeg fikk pusteproblemer fra rugedag 4, innskrevet på Ullevål i 16 dager, dren ut av buken like lenge og dren i lunge første dag.
Jeg hadde omtrentlig 30 follikler hver gang.
Jeg vingler sånn frem og tilbake for tiden. Resultatet hos privatklinikken var enormt mye bedre enn riksen. På riksen fikk jeg derimot en mye bedre oppfølging. Så vet ikke helt hva vi skal gjøre. Er også inne på tanken med inseminasjon av donorsæd...Tror ikke vi starter på forsøk før nærmere sommeren. Har ikke sendt henvisning til riksen enda... Er sånn i tenkeboksen!!
Lykke til med testing om noen dager! :-)

Tusen takk. Ikke så optimistisk foreløpig, men vi får se. Ikke samme stressnivået nå som sist.

Vi tenkte oss også om en stund. Trodde at vi ikke hadde flere offentlige forsøk igjen. Har en god venninne som er gynekolog på Haukeland der vi hadde første forsøk. Fikk henne til å snakke med IVF-legen om hun frarådet flere forsøk pga overstimuleringen. Lurte også på hvilke doser hun ville evt anbefale. Mange her som er veldig fornøyd med Hausken, men mange gynekologer som er skeptiske fordi han ikke forholder seg til gjeldende anbefalinger i forhold til feks vekt hos kvinnen etc. Jeg er ikke komfortabel med å behandles av leger som godtar økt risiko ubetinget. Iallefall ikke nå. Fikk da beskjed om at det ikke var lovfestet noe sted at man kun fikk 2 barn i det offentlige. De ville gjerne hjelpe meg på Haukeland så lenge jeg godtok lengre ventetid enn de som ikke har 2 barn. Er veldig fornøyd så langt selv om stimuleringen tok lang tid siden en startet med lav dose.
Så da vet du litt om vårt valg. Lykke til med ditt!

Back
Topp