Redd for og miste :(

LHH

Forelsket i forumet
Jeg mistet i en ma i januar!
Jeg var i uke 14 men fosteret døde i uke 7 ca...
Nå er jeg sååå redd for at jeg skal miste igjenn.. Går bare og kjenner etter tegn osv..
Er dette noe man kan kontakte lege for? Hva gjør de?

Ikke en god følelse. Håper du klarer å finne noe som gjør deg roligere :) Sjansen for at det skal skje igjen er jo liten.

Evt har du kanskje rett til p blir henvist til tidlig ul. Vet ikke hva reglene for dette er. Ellers kan du jo alltid ringe en privat gyn og få time der, det pleier jo å gå veldig fort.

Hvor langt er du på vei nå?

Nå er jeg sååå redd for at jeg skal miste igjenn.. Går bare og kjenner etter tegn osv..

Hvis du får time hos legen og forklarer situasjonen, så er jeg sikker på at du får henvisning til tidlig ul :-) de pleier ikke å være så vanskelige med å sende henvisning tror jeg:-)

Lykke til, går nok fint denne gangen :-)

Huff, det er ikke greit å ha det slik.
Jeg distanserer meg veldig, men klarer ikke slappe av etter en MA og en SA tidligere så mandag ringer jeg legen og ber om en time.
Det er ikke greit gå med de bekymringene.
jeg for min del er veldig forstått med at går det galt så går det galt, men er den usikkerheten om at det kanskje ikke er liv som jeg blir stresset av.

Klem

Ikke en god følelse. Håper du klarer å finne noe som gjør deg roligere :) Sjansen for at det skal skje igjen er jo liten.

Evt har du kanskje rett til p blir henvist til tidlig ul. Vet ikke hva reglene for dette er. Ellers kan du jo alltid ringe en privat gyn og få time der, det pleier jo å gå veldig fort.

Jeg er 6+1

6+2 Hehe

Huff, det er ikke greit å ha det slik.
Jeg distanserer meg veldig, men klarer ikke slappe av etter en MA og en SA tidligere så mandag ringer jeg legen og ber om en time.
Det er ikke greit gå med de bekymringene.
jeg for min del er veldig forstått med at går det galt så går det galt, men er den usikkerheten om at det kanskje ikke er liv som jeg blir stresset av.

Klem

Jeg også vet at går det galt så er det noe galt. Så er også verst med den uvissheten liksom!

Jeg har angst og når angsten kommer er det vondt :( legen tar og har tatt jevnlig hcg. Ca hver 5-6 dag :) det er ikke godt å ha det sånn .... Mistet 4 ganger før men er over det stadiet nå så håper det er vår tur nå ❤️

Hei, uff... Jeg har det akkurat som deg. Mistet i MA i uke 12 i mai, og hadde en komplisert abort med både cytotec og utskrapning.

Jeg får utrolig god oppfølging av legen min og skal på ultralyd nr. 2 i uke 9 på torsdag som kommer :)

Ta kontakt med legen din og fortell akkurat hvordan du har det. Forumet går det utover alt, jobb, privatliv, energi, søvn etc. Håper du får hjelp til å tro på at det går bra og til å slappe av litt mer <3 Vet det er vanskelig!!

Jeg også vet at går det galt så er det noe galt. Så er også verst med den uvissheten liksom!

Ja, det er uvissheten som tar knekken.
Jeg har en UL i uke 10, men det er fryktelig lenge til.

Før lille mistet vi også i MA i uke 11. Hjertet hadde nok aldri startet å slå.
Så når vi da ble gravide igjen satt jeg der med angsten. Løsningen for meg ble private ultralyder og doppler. Hadde ul i uke 7 og 10, også fant jeg hjertelyden i uke 9+2. Men etter den andre tidlige ultralyden så fikk jeg roen over meg og klarte å slappe av :)

Vært bekymret denne gangen også, men etter som ukene har gått så har det roet seg denne gang også. Fikk jo se et bankende hjerte på ultralyd tidligere i uken så nå tenker jeg at det er ikke vits i å gå å bekymre seg for noe som kanskje aldri skjer. Prøver å tenke at det kommer til å gå bra så får vi heller ta sorgene hvis de kommer.

Jeg mista i mitt første svangerskap i MA, usikkert når det skjedde, men de fant at livmoren tilsvarte ca 8 uker. Jeg hadde blødd som mensen i to mnd, og visste ikke jeg var gravid. Etter det fikk jeg tre friske barn uten å miste noen mellom. Men frykten sitter jo i hver gang jeg blir gravid. Ville bedt legen om en henvisning til tidlig UL.

Tusen takk for støtten og alle fine tipsene dere :)
Skal ta kontakt med lege på mandag så får jeg høre hva de sier :)

Jeg mistet uke 11. Men hadde stoppet på uke 8. Har også gått med mye bekymringer nå. Spurte legen om ul. Fikk da beskjed om at hun kunne sende en henvisning, men at jeg trolig nok ikke ville få det. En MA og par sa, var ikke stor nok grunn til at de hadde kapasitet til å ta meg inn. Har ikke fått svar enda. Men har bestilt privat 6 nov. Da er jeg 9+6. Har dopplere hjemme og tror jeg sammen med mamma og min søster, fant hjertelyd i går <3 det hjalp litt. Men fremdeles mye tanker. Håper du får bedre hjelp enn jeg har fått.

Back
Topp