Redd for ny MA

FrøkenPrøver

Andre møte med forumet
Hei, damer

Jeg har hatt 2 MA på under ett år. Blitt gravid på første forsøk, men embryoet utviklet seg ikke. Ble satt tilbake over en uke når vi var på TUL 6+4. siste MA var i mai..

Hadde en dårlig følelse begge ganger, og ved TUL i uke 7/8 hadde det sluttet å vokse. Fikk tabletter og sendt hjem for abort.

Etter hver MA fikk jeg det for meg at vi ikke skulle prøve igjen, men nå er vi her igjen da og jeg er så engstelig for at det ikke skal utvikle seg som normalt hvis vi skulle bli gravide igjen…

Skal sies at jeg har PCOS, men har normal BMI og har stabil syklus. To gutter på 7 og 10 år nå.

Noen som har vært igjennom dette og har en lykkelig slutt?

Vet ikke om Metformin er noe du kan bruke? Jeg bruker det selv og har pcos. Det skal vist minske sjansen for SA/MA. Har kun hatt en SA og sliter med å bli gravid. Men Metformin har hjulpet meg med mye annet rundt pcos ( som feks stabil syklus). Du kan jo høre med legen om dette er noe du skulle ha prøvd? Har troa på at det ordner seg til slutt! :Heartpink

På et år (siden oktober 23) har jeg hatt en MA, en SA og to kjemiske. Fosteret kom aldri forbi uke 5/6. Var sikker på at håpet var ute og at eggene var i for dårlig stand grunnet alder. Ble jo gravid fort men mistet og mistet. Men jammen meg, nå sitter jeg her og er 16+6. Alt er så langt bra i magen❤️

På et år (siden oktober 23) har jeg hatt en MA, en SA og to kjemiske. Fosteret kom aldri forbi uke 5/6. Var sikker på at håpet var ute og at eggene var i for dårlig stand grunnet alder. Ble jo gravid fort men mistet og mistet. Men jammen meg, nå sitter jeg her og er 16+6. Alt er så langt bra i magen❤️
Trengte å lese dette.
Har selv mistet 3 ganger i MA på 10mnd.

Vet ikke om Metformin er noe du kan bruke? Jeg bruker det selv og har pcos. Det skal vist minske sjansen for SA/MA. Har kun hatt en SA og sliter med å bli gravid. Men Metformin har hjulpet meg med mye annet rundt pcos ( som feks stabil syklus). Du kan jo høre med legen om dette er noe du skulle ha prøvd? Har troa på at det ordner seg til slutt! :Heartpink
Har du brukt metformin i svangerskapet? Gynekologen min sa at det var nye retningslinjer ang. metformin, så det skulle kun tas fram til positiv test.
Nå sitter jeg her da, tre MA på 10 mnd og har ikke brukt metformin fram til uke 12+0, som jeg gjorde i mitt første svangerskap. Skal spørre henne om det er noe vi kan prøve.

takk for tips! Ikke snakket med gyn eller fastlegen - vil så inderlig at kroppen skal klare dette selv, men tror jeg må be om henvisning hvis ikke dette er noe fastlegen kan skrive ut.

takk, jeg krysser fingrene for at det vil gå til slutt :Heartpink

Har du brukt metformin i svangerskapet? Gynekologen min sa at det var nye retningslinjer ang. metformin, så det skulle kun tas fram til positiv test.
Nå sitter jeg her da, tre MA på 10 mnd og har ikke brukt metformin fram til uke 12+0, som jeg gjorde i mitt første svangerskap. Skal spørre henne om det er noe vi kan prøve.
Nei sliter med p bli gravid og går igjennom ivf. Men ja skal bruke metformin når jeg blir gravid. Snakket også med en dyktig gyn som sa at jeg kunne fint bruke det til uke 8-12

Back
Topp