Redd for MA

Malloo

Betatt av forumet
Kommet over redd for SA perioden, men nå begynne jeg å stresse for MA av en eller annen grunn! Jeg er 9 uker i morgen, og neste ultralyd er ikke før om 4 uker. Er så stressa for å få MA. Vet noen hvor vanlig/sjeldent det er? I forhold til SA som er litt vanligere?

Det er nok vanligere med SA enn MA, og om du har sett et bankende hjerte på TUL er det lite sansynelig for MA neste gang du kommer. Jordmoren sa til meg når jeg var TUL i uke 8, at det var 0,5% sjanse for at det skulle gå galt ❤️❤️ Det er ikke mye! Så mitt råd til deg er senk skuldrene, det går bra ❤️❤️❤️

Det er nok vanligere med SA enn MA, og om du har sett et bankende hjerte på TUL er det lite sansynelig for MA neste gang du kommer. Jordmoren sa til meg når jeg var TUL i uke 8, at det var 0,5% sjanse for at det skulle gå galt ❤️❤️ Det er ikke mye! Så mitt råd til deg er senk skuldrene, det går bra ❤️❤️❤️
Jeg var på TUL når jeg var 7+5 og da var alt helt supert! Så ja, da får jeg vel bare håpe alt er fint til neste gang. Kom bare over en tråd der det var flere som hadde hatt MA i ukene mellom 8-12. Så da begynner huet her vettu.. men ja som du sier det går vel bra :angelic:

Jeg var på TUL når jeg var 7+5 og da var alt helt supert! Så ja, da får jeg vel bare håpe alt er fint til neste gang. Kom bare over en tråd der det var flere som hadde hatt MA i ukene mellom 8-12. Så da begynner huet her vettu.. men ja som du sier det går vel bra :angelic:
Jeg blir også kjemperedd når jeg leser sånt. Men vi må huske at ofte er det de som opplever sånt som har mest behov for å skrive, derfor er det ikke et representativt utvalg som skriver på forumene. Og etter tul som viser at alt er fint er risikoen for at det skal gå dårlig minimal. Det aller aller mest sannsynlige er at alt går bra! :Heartred

Jeg hadde en MA i januar og er livredd for at det samme skal skje igjen denne gangen. Men denne gangen har jeg fått se et bankende hjerte og det gjorde jeg ikke sist. Gynekologen sa det var svært, svært liten sjanse for å oppleve MA igjen, så jeg må bare tro på det hun sier. Blir halvsprø ellers:woot::Heartred

Er også veldig redd for dette :/

Jeg hadde en MA i januar og er livredd for at det samme skal skje igjen denne gangen. Men denne gangen har jeg fått se et bankende hjerte og det gjorde jeg ikke sist. Gynekologen sa det var svært, svært liten sjanse for å oppleve MA igjen, så jeg må bare tro på det hun sier. Blir halvsprø ellers:woot::Heartred
Det skjønner jeg kjempe godt!! Hvor langt var du når du hadde MA sist? Går nok bra denne gangen:Heartred

Det skjønner jeg kjempe godt!! Hvor langt var du når du hadde MA sist? Går nok bra denne gangen:Heartred

De klarte aldri å påvise hjertelyd, hadde ul 5+6, 6+5 og 7+5. På den siste ble det endelig konstantert.. Endelig fordi jeg innerst inne visste i flere uke at det ikke var noe håp. Så utviklinga stoppet nok opp veldig tidlig.. Hadde blødninger veldig tidlig og da mente de at jeg hadde mistet en tvilling, så derfor de brukte ekstra lang tid på å konstantere noe med den siste.

I dag er jeg 8+4, så hjerte slå senest 7+3, så jeg er litt mer optimistisk nå ja, selvom frykten er der:happy::Heartred

Er også livredd for MA! Hadde det i juli, etter å ha sett et bankende hjerte på ultralyd. Men det er heldigvis veldig liten sjans :):Heartred Vi må prøve å senke skuldrene!!

Back
Topp