Redd for en nedtur..

Rosafrue

Glad i forumet
Marshmallows 2022
CF35148D-92FD-4FD0-8375-317BE27ACB03.jpeg Idag er jeg 17 dpo. Startet å teste 11 dpo. Testene har absolutt ingen stigning lenger og jeg er skittnervøs :( hva tenker dere? Ber om råd/erfaringer og ærlige svar..

Jeg ville gått til legen for HCG måling, der kan man mye enklere se stigning! :oops: Stor klem ❤️

Jeg tenker SLUTT Å TESTE :Heartred Testene trenger ikke bli sterkere, da konsentrasjon til urin er forskjellig fra gang til gang. Leger og gynekologer sier gang på gang at man må ikke teste med graviditetstester for å sjekke stigning, det tar lengre tid før stigningen i urin påvises, kontra i blodet. Er du usikker, ta en blodprøve! Nå må vi jenter SLUTTE Å TESTE med graviditetstester, og heller nyte at akkurat NÅ er vi gravide! Hilsen ei som har prøvd i tre år, hatt en MA, en SA og en kjemisk.

Enig. Gå til legen og be om hcg måling med en dag imellom. Testene er ikke pålitelige for måle stigning egentlig.

Ps, har hatt denne samtalen med to forskjellige leger og gyn, vil tro de vet hva de snakker om :D

Har ikke hatt noe tegn til spotting, og den tette nesa er tilbake. Jeg tar alle slike tegn som gode tegn!

Jeg tenker SLUTT Å TESTE :Heartred Testene trenger ikke bli sterkere, da konsentrasjon til urin er forskjellig fra gang til gang. Leger og gynekologer sier gang på gang at man må ikke teste med graviditetstester for å sjekke stigning, det tar lengre tid før stigningen i urin påvises, kontra i blodet. Er du usikker, ta en blodprøve! Nå må vi jenter SLUTTE Å TESTE med graviditetstester, og heller nyte at akkurat NÅ er vi gravide! Hilsen ei som har prøvd i tre år, hatt en MA, en SA og en kjemisk.
Helt enig :joyful: hvorfor skal vi utsette oss og stresse oss opp og bli redde når man har en positiv test så er den det :smug::Heartbigred
Trur kroppen blir mer stressa av all den testingen og usikkerheten den gir en og bare slappe av og nyte tiden :Heartbigred

Helt enig :joyful: hvorfor skal vi utsette oss og stresse oss opp og bli redde når man har en positiv test så er den det :smug::Heartbigred
Trur kroppen blir mer stressa av all den testingen og usikkerheten den gir en og bare slappe av og nyte tiden :Heartbigred
Veldig sant! Jeg tok en lang telefon til mamma som roet meg ned litt, også har jeg gått inn for å ikke teste noe. Når det ikke er noe blødning, er det vel heller ikke noe å frykte? Prøver heller å holde motet oppe og glede meg til en baby i mai :Heartpink

Veldig sant! Jeg tok en lang telefon til mamma som roet meg ned litt, også har jeg gått inn for å ikke teste noe. Når det ikke er noe blødning, er det vel heller ikke noe å frykte? Prøver heller å holde motet oppe og glede meg til en baby i mai :Heartpink
Helt sant :Heartred

hvis man skal bruke testene for å måle stigning, så kan du heller se på de å si; det er i alle fall ikke nedgang <3 vi produserer HCG veldig forskjellig. men hadde tatt en blodprøve, bare for å være sikker, og ikke minst for å roe nervene

Jeg har også hatt lav stigning denne og forrige graviditet, men sønnen min på 2 år har det bare bra han :)
Så jeg ville også sluttet å teste, det gir oss bare ekstra bekymring, og få målt HCG som betryggelse, og som du sier glede deg til mai :):Heartred

Back
Topp