Redd for avslag på ivf på grunn av bakgrunn

H

HegeFM

Guest
Hei! Jeg er i starten av 30-årene og samboeren min i slutten av 30-årene. Vi har fått beskjed fra klinikk Hausken om at vi trenger ivf pga tette eggledere, og at de kan hjelpe oss med søknad til offentlig sykehus. Har lest en del rundt dette og er veldig bekymret for avslag på grunn av bakgrunnen min. Hadde store alkoholproblemer fra 22-27års alderen da jeg jobbet i utelivsbransjen og har vært mange ganger innlagt på sykehus, avrusning og behandlingssteder. I dag har jeg ingen problemer, drikker ikke, snart ferdig utdannet innenfor helse. Samboeren min har fast jobb og et barn fra før som bor med oss halve tiden. Tror dere at dette er noe som må informeres om, hvor mye vil dette vektlegges? Er det noen som har erfaring? Har hørt om noen som har fått avslag fordi de går til Dps..

Setter stor pris på svar ☺️

Hei! Jeg er i starten av 30-årene og samboeren min i slutten av 30-årene. Vi har fått beskjed fra klinikk Hausken om at vi trenger ivf pga tette eggledere, og at de kan hjelpe oss med søknad til offentlig sykehus. Har lest en del rundt dette og er veldig bekymret for avslag på grunn av bakgrunnen min. Hadde store alkoholproblemer fra 22-27års alderen da jeg jobbet i utelivsbransjen og har vært mange ganger innlagt på sykehus, avrusning og behandlingssteder. I dag har jeg ingen problemer, drikker ikke, snart ferdig utdannet innenfor helse. Samboeren min har fast jobb og et barn fra før som bor med oss halve tiden. Tror dere at dette er noe som må informeres om, hvor mye vil dette vektlegges? Er det noen som har erfaring? Har hørt om noen som har fått avslag fordi de går til Dps..

Setter stor pris på svar ☺️
Jeg vet ikke med rusproblemer, men vi har gått igjennom pgd, da man fortsatt måtte behandle søknaden i nemnd.

Jeg var til behandling hos DPS for angst, depresjon og spiseforstyrrelse, mannen min har sosial angst og adhd.

Vi fikk behandling innvilget allikevel :Heartred

Jeg ville vært åpen om det. Det er så klart noe de må ta med i vurderingen, men som oftest får man tilbud om behandling forde. Noen ganger ber de om uttalelse fra fastlege og/eller andre behandlere før endelig aksept. Selv om du ikke nevner det selv, vil det trolig være spor i journalen din etter innleggelsene så da er det bedre å spille med åpne kort enn å prøve å skjule det.

Last edited:
Back
Topp