Redd for at det er en ny MA...

Elisba

Forelsket i forumet
Oktobergull 2022
Hei.
Er gravid 6+2 i dag. Har ikke hatt så mye symptomer denne gangen uten om ekstremt oppblåst, murringer i livmoren, bittelitt ømme pupper og tisser ekstremt mye.
På fredag kveld fikk jeg "kramper" på venstre side av magen og mye lyst rødt blod på papiret da jeg tørket meg. Kun blod da. Har også spottet noen dråper brunt så og så og si hver dag i en uke.
I dag da jeg våknet så har jeg ingen symptomer utenom at jeg tisser hele tiden, alle andre symptomer er borte ..
Jeg har mistet 3 ganger på rad nå og er så klart super redd for at det er det som skjer igjen
Har ikke legetime før neste mandag for min lege har ikke tid før da...
Noen som har noe gode historier å fortelle meg?

Uff. Jeg føler med deg, og håper at det ikke er en ny MA. Jeg har selv gått gjennom MA, BO og sa. Da det ble oppdaget MA i uke 9 hadde jeg ikke blødninger og symptomene var som normalt.

Jeg hadde jeg imidlertidig blødninger da jeg gikk gravid med yngstemann. Da blødde jeg jevnlig i nesten 10 uker, men alt gikk fint :)

Når det gjelder symptomer så er det vanlig at de kommer og går, men jeg forstår jo at du blir bekymret. Jeg krysser fingre for at det kun er uskyldige blødninger du opplever nå! Kan du be om å få en hcg-test for å se om det stiger som normalt?

Sender en klem og håper virkelig det er helt uskyldig

Hvordan har det utartet seg de gangene du mistet? Føles det annerledes denne gangen? Krysser fingrene..

Uff. Jeg føler med deg, og håper at det ikke er en ny MA. Jeg har selv gått gjennom MA, BO og sa. Da det ble oppdaget MA i uke 9 hadde jeg ikke blødninger og symptomene var som normalt.

Jeg hadde jeg imidlertidig blødninger da jeg gikk gravid med yngstemann. Da blødde jeg jevnlig i nesten 10 uker, men alt gikk fint :)

Når det gjelder symptomer så er det vanlig at de kommer og går, men jeg forstår jo at du blir bekymret. Jeg krysser fingre for at det kun er uskyldige blødninger du opplever nå! Kan du be om å få en hcg-test for å se om det stiger som normalt?
Takk for svar❤️
Jeg skal ringe til legen igjen i morgen, men får nok ikke tatt noen hCG test før jeg har time den 15 ... Vurderer å ringe til GU avdeling på sykehuset i morgen for å høre med de om de kan ta en titt...men må sikkert ha henvisning fra legen.
Uff, fælt å gå sånn å være så usikker... Føler meg helt tom...

Hvordan har det utartet seg de gangene du mistet? Føles det annerledes denne gangen? Krysser fingrene..
Det har vanligvis startet med mengder brun spotting flere dager (opptil 2 uker) så mister jeg alle symptomer og deretter kjempe smerter og mye blødning.
Det som er annerledes nå er at jeg spotter mye mindre nå, kun noen dråper (før var det mye mer enn bare spotting). Har ved noen tidligere aborter vært på ul på sykehuset for å se. Den ene gangen var det ingen liv, og måtte vente for å se om det kom av seg selv. Den andre gangen var det litt tidlig for å se hjerteslag, men de så en inntakt fostersekk, men mistet en uke etter.

Æsj. Dessverre er det jo umulig å vite. Den ene av mine sa begynte med spotting i uke 7. Var på to ultralyder og så hjertet slå, men blødde mer og mer i mellomtiden. Gikk rundt i limbo i 2,5 uke før jeg "endelig" fikk se at det hadde dødd og kunne ta cytotec. Den uvissheten var drepen, så jeg tenker veldig på deg nå. Det verste er jo nesten å ikke vite! Så sykt vanskelig.

Det er jo et godt tegn at det er mindre! Jeg spottet med mitt første barn også, men det gikk fort over. Med barn nr 2 hadde jeg en blødning (rødt og friskt) i uke 7. Felles for de gangene det gikk bra hos meg er at det har vært forbigående blødninger, men enkelte igjen blør jo et helt svangerskap og får frisk baby..

Masse lykke til iallfall. Håper det blir greit!!!

Det har vanligvis startet med mengder brun spotting flere dager (opptil 2 uker) så mister jeg alle symptomer og deretter kjempe smerter og mye blødning.
Det som er annerledes nå er at jeg spotter mye mindre nå, kun noen dråper (før var det mye mer enn bare spotting). Har ved noen tidligere aborter vært på ul på sykehuset for å se. Den ene gangen var det ingen liv, og måtte vente for å se om det kom av seg selv. Den andre gangen var det litt tidlig for å se hjerteslag, men de så en inntakt fostersekk, men mistet en uke etter.
Æsj. Dessverre er det jo umulig å vite. Den ene av mine sa begynte med spotting i uke 7. Var på to ultralyder og så hjertet slå, men blødde mer og mer i mellomtiden. Gikk rundt i limbo i 2,5 uke før jeg "endelig" fikk se at det hadde dødd og kunne ta cytotec. Den uvissheten var drepen, så jeg tenker veldig på deg nå. Det verste er jo nesten å ikke vite! Så sykt vanskelig.

Det er jo et godt tegn at det er mindre! Jeg spottet med mitt første barn også, men det gikk fort over. Med barn nr 2 hadde jeg en blødning (rødt og friskt) i uke 7. Felles for de gangene det gikk bra hos meg er at det har vært forbigående blødninger, men enkelte igjen blør jo et helt svangerskap og får frisk baby..

Masse lykke til iallfall. Håper det blir greit!!!
Mistet du noen symptomer på de gangene de gikk bra for deg? Hvor lenge og mye spottet du om jeg kan spørre?
Takk for at du tenner et lite håp i meg❤️
Sist sa gynekologen til meg at så lenge jeg ikke blødde mye og ikke hadde smerter så er det håp.
Så jeg prøver å klamre meg til det selv om jeg innerst inne føler det ikke er noe liv der.
Skal prøve å ringe gu på sykehuset i morgen. De vet historien min med prøverør, x antall kjemiske graviditeter og aborter og høre om de kan ta meg inn til en UL selv om jeg ikke har noen henvisning fra legen...

Mistet du noen symptomer på de gangene de gikk bra for deg? Hvor lenge og mye spottet du om jeg kan spørre?
Takk for at du tenner et lite håp i meg❤️
Sist sa gynekologen til meg at så lenge jeg ikke blødde mye og ikke hadde smerter så er det håp.
Så jeg prøver å klamre meg til det selv om jeg innerst inne føler det ikke er noe liv der.
Skal prøve å ringe gu på sykehuset i morgen. De vet historien min med prøverør, x antall kjemiske graviditeter og aborter og høre om de kan ta meg inn til en UL selv om jeg ikke har noen henvisning fra legen...

Ja, jeg tror i retrospekt at jeg mistet en del symptomer før jeg mistet. Men jeg gikk også en hel uke i svangerskapet med gutten min uten kvalme, før det blusset opp igjen.

Min andre sa hadde jeg nesten ingen symptomer. Følte meg så fin! Var på tul i uke 8+2 og alt så fint ut, hjertet slo osv. Rett etter uke 9 begynte jeg å blø og det tok seg fort opp. Fikk ny ul og da hadde den dødd, fikk cytotec da også for å fullføre aborten.

Jeg har lært at spotting, blødning osv sier egentlig veldig lite til meg. Av en eller annen grunn har jeg en veldig ro over meg denne gangen. Har tenkt at jeg håper virkelig det skjer før uke 9 denne gangen hvis jeg skal miste, for det synes jeg er ganske lenge å gå...
Er mer kvalm nå enn jeg noen gang har vært. Har vært innom tanken på BO og down syndrom men prøver å bare innse at dette er forskjellig for hvert svangerskap og rett og slett ingen fasit.

Hvis jeg hadde blødd eller spottet hadde jeg fått målt hCG i første omgang. Men det er med min forhistorie der tul med hjerteslag ikke har vist seg å gi meg 98% sjanse for at det skal gå bra annurat.

Fikk svar på første hCG prøve som jeg tok 6+2 og den var på 5900. Synes det var litt lavt, skal ta ny prøve i morgen så håper den har steget betraktelig.
Noen andre her som har hatt lav hCG i uke 6?

Sniker fra januar :)
Jeg hadde hcg på 5570 når jeg var 6+2. Tok ny 2 dager etterpå å da var den på over 11000. Viktigste er at den stiger som normalt.

Sniker fra januar :)
Jeg hadde hcg på 5570 når jeg var 6+2. Tok ny 2 dager etterpå å da var den på over 11000. Viktigste er at den stiger som normalt.
Takk for svar❤️ skal ta ny i morgen Fikk du beskjed om at det var litt lavt til å være uke 6?

Spotter fortsatt mye og ingen symptomer overhodet, så er vel redd for at det ikke går riktig vei denne gangen heller. Krysser ihvertfall fingre og tær og håper virkelig at lille spire har det fint❤️

Takk for svar❤️ skal ta ny i morgen Fikk du beskjed om at det var litt lavt til å være uke 6?

Spotter fortsatt mye og ingen symptomer overhodet, så er vel redd for at det ikke går riktig vei denne gangen heller. Krysser ihvertfall fingre og tær og håper virkelig at lille spire har det fint❤️

Nei, legen mente det var normalt. Hvis du søker opp hcg tabell på Internett så ser du at det kan variere noe voldsomt. Jeg har mistet 2 ganger før så fått 2 gutter og er nå gravid igjen. Alle gangene jeg har gått gravid har jeg slitt med blødninger og spotting. De 2 gangene jeg har mistet har ikke hcg steget som normalt. Trist å høre at du har mistet så mange ganger. Har du vært til noe utredning for det?
Håper virkelig det går bra denne gangen <3

Blødde/ spottet du mye når det gikk bra?
Jeg venter på innkalling til utredning for habituell abort. Men ble gravid før jeg fikk time.

Blødde/ spottet du mye når det gikk bra?
Jeg venter på innkalling til utredning for habituell abort. Men ble gravid før jeg fikk time.
De gangene det gikk bra fikk jeg nokså kraftige blødninger som kom plutselig, men så kunne det være opphold i flere dager får så å plutselig få en ny blødning. Det var sånn jeg hadde det, men er ikke likt for alle.
Krysser fingrene for at det går bra med den lille spiren din <3

Takk for svar❤️
Jeg skal ringe til legen igjen i morgen, men får nok ikke tatt noen hCG test før jeg har time den 15 ... Vurderer å ringe til GU avdeling på sykehuset i morgen for å høre med de om de kan ta en titt...men må sikkert ha henvisning fra legen.
Uff, fælt å gå sånn å være så usikker... Føler meg helt tom...

Hvordan går det med deg? ❤️

Fikk svar på første hCG prøve som jeg tok 6+2 og den var på 5900. Synes det var litt lavt, skal ta ny prøve i morgen så håper den har steget betraktelig.
Noen andre her som har hatt lav hCG i uke 6?
Å måle HCG etter uke 6 er ikke en god indikator på hvordan svangerskapet går. Hcg produksjonen begynner å avta og vil flate ut - man kan derfor oppleve å bli unødvendig bekymret fordi den ikke stiger nok. Eneste måten å være sikker på hvordan svangerskapet går etter uke 6 er ved UL. Mange fastleger går på en smell med denne HCG målingen etter uke 6 - og skaper livredde gravide hvor alt viser seg å være tipp topp på UL.

Å måle HCG etter uke 6 er ikke en god indikator på hvordan svangerskapet går. Hcg produksjonen begynner å avta og vil flate ut - man kan derfor oppleve å bli unødvendig bekymret fordi den ikke stiger nok. Eneste måten å være sikker på hvordan svangerskapet går etter uke 6 er ved UL. Mange fastleger går på en smell med denne HCG målingen etter uke 6 - og skaper livredde gravide hvor alt viser seg å være tipp topp på UL.

Nja, litt feilinformasjon her. Hcg når en topp fra uke 8-10.
Dog helt enig i at UL er eneste måten å få ting bekreftet på, men ved riktig hcg måling kan man få en pekepinn på hvordan det ligger an.

Screenshot_20200610-190148_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20200610-192037_Samsung Internet.jpg

Nja, litt feilinformasjon her. Hcg når en topp fra uke 8-10.
Dog helt enig i at UL er eneste måten å få ting bekreftet på, men ved riktig hcg måling kan man få en pekepinn på hvordan det ligger an.

Vis vedlegget 328576

Vis vedlegget 328577

Ja dette stemmer :)

Da jeg fikk en fersk blødning i uke 7 med lillebror så tok jeg to hCG målingee. Innbiller meg at de viste 90000 noe også 114000 eller noe. Det var iallfall innafor den grafen over det som er normalt, og det gikk bra.

Hvordan går det med deg? ❤️
Hei.. det går ikke så bra. Jeg har nettopp kommet hjem fra sykehuset..
Fikk svar på 2. HCG prøve i dag tidlig og den var bare på 6100... Så fikk beskjed om å dra på sykehuset for sjekk av mulig svangerskap utenfor livmoren (pga min historikk). På UL så de veldig lite enda. Men kunne ikke utelukke svangerskap utenfor livmoren pga smertene jeg har på venstre eggstokk. Jeg tok ny hCG prøve og skal på ny UL på tirsdag for å se hva som skjer videre og hva de gjør med evt operasjon eller piller....
Får jeg mye smerter før tirsdag,så skulle jeg kontakte de med en gang.

Back
Topp