Redd for at baby ikke får puste

M-40229578

Flørter med forumet
Barnet mitt på 4 mnd har begynt å åle seg helt inni kanten på bedside criben. Jeg legger baby så langt unna kanten som mulig, men baby beveger seg og legger seg med ansiktet helt most inni kanten som skiller senga vår og criben. Det ene neseboret er helt most inni tøyet i criben.
Dette stresser meg noe voldsomt og jeg tar meg selv i å flytte baby mange ganger ila natten.
Mannen min mener jeg overreagerer og sier "baby vil flytte seg selv om baby ikke får puste" og "hadde baby virkelig hatt problemer med å puste ville baby allerede har stoppet å puste..."
Har aldri sett at baby faktisk sliter med å få nok luft, men er livredd for at det skal skje.

Er det noen flere som opplever dette? Hva bør jeg gjøre?
Hilsen stresset mamma
 
Skjønner du stresser med det. Det er forhåpentligvis ikke farlig, men det skader heller ikke å unngå at det skjer. Har du prøvd å legge babyen den andre veien og se om det hjelper? (Føttene mot hodegavl og hodet der føttene pleier å være). Er det mulig å ta vekk kanten mellom sengen og criben?
Er den laget av stoff som puster?
 
Ville tenkt at barnet, hvis i stand til å flytte seg mot kanten, også kan flytte seg bort. Men det anbefales ikke å bruke sengekant, så ville fjernet den.
 
Det er ikke noen sengekant som kan fjernes, det er selve sengen som er sånn. Det skal være pustbart materiale, men jeg tør ikke stole 100% på det. Det ser ut som vanlig stoff. Har åpnet opp så mye det går, får ikke åpnet opp hele veien dessverre.
Skal prøve å legge ungen andre veien som blir foreslått her. Takk :)
 
Barnet mitt på 4 mnd har begynt å åle seg helt inni kanten på bedside criben. Jeg legger baby så langt unna kanten som mulig, men baby beveger seg og legger seg med ansiktet helt most inni kanten som skiller senga vår og criben. Det ene neseboret er helt most inni tøyet i criben.
Dette stresser meg noe voldsomt og jeg tar meg selv i å flytte baby mange ganger ila natten.
Mannen min mener jeg overreagerer og sier "baby vil flytte seg selv om baby ikke får puste" og "hadde baby virkelig hatt problemer med å puste ville baby allerede har stoppet å puste..."
Har aldri sett at baby faktisk sliter med å få nok luft, men er livredd for at det skal skje.

Er det noen flere som opplever dette? Hva bør jeg gjøre?
Hilsen stresset mamma
Jeg har desverre ikke så mye tips men min lille har også alltid elsket å ha fjeset sitt inntil noe. Helsesøster hos oss sa at det var bare noen som sov best slik og at det jeg kunne gjøre var å ta alle forhåndsregler ved å ikke ha noe hun kunne få over fjeset som gjorde at hun ikke fikk puste. Jeg husker jeg testet et par ganger hva hun ville gjøre om munnen og nesen var dekket ved å putte hånden forsiktig forran og hun snudde seg veldig raskt altså. Vet det høres sprøtt ut å gjøre men da kunne jeg virkelig se om hun klarte å "redde" seg.

Hun er straks 5 og er fremdeles slik. Nå kaster hun bamser, dynen og puten igjennom luften så det dunker i veggen på andre siden av rommet i søvne om hun ikke vil ha det i fjeset lenger :hilarious:
 
Back
Topp