Redd for å trene

Lillepusekatt

Forelsket i forumet
Marsboerne 20 18
I juni opplevde vi å miste vår lille spire 5+1. Dagen i forkant hadde jeg en lang løpetur.
Vet at det mest sannsynlig er helt andre årsaker til at jeg mistet, men klarer ikke å la vær at tankene svinter innom løpeturen som en mulig årsak.

Så, etter at jeg fikk positiv test nå har jeg ikke våget å trene skikkelig. Er redd for å stresse kroppen formye.
Løper til vanlig 3-4 ganger i uka og hadde planer om halvmaraton i august.
Kjenner at det begynner å tære på meg at formen daler..

Står jo overalt at det ikke skal være noe problem, men jeg er så redd for å miste igjen..

*godtåluftetankene*

Andre som har det slik?

I juni opplevde vi å miste vår lille spire 5+1. Dagen i forkant hadde jeg en lang løpetur.
Vet at det mest sannsynlig er helt andre årsaker til at jeg mistet, men klarer ikke å la vær at tankene svinter innom løpeturen som en mulig årsak.

Så, etter at jeg fikk positiv test nå har jeg ikke våget å trene skikkelig. Er redd for å stresse kroppen formye.

Står jo overalt at det ikke skal være noe problem, men jeg er så redd for å miste igjen..

*godtåluftetankene*

Andre som har det slik?

Ja, jeg har det også slik. Nå har jeg ikke energi heller, men jeg kjenner at jeg veldig gjerne skulle kommet meg på joggetur, både for kropp og sinn, men engster meg fordi det er lenge siden sist og jeg vet jeg kommer til å føle meg skutt, og hva hvis det skjer noe... For min del skal jeg ta det veldig med ro første gang jeg skal ut, men irriterende å trene til et bestemt mål og ikke tørre å pushe seg helt som i ditt tilfelle.

Jeg har hatt et mål om å trene mye når og hvis jeg ble gravid igjen, men så langt går det altså dårlig...

*godtåluftetankene*

Andre som har det slik?
Sniker fra des/jan.
Jeg mistet 8+3, begynte å blø etter en styrkeøkt og tenker som deg, selvom det ikke var årsaken til SA'en. Jeg tør ikke å trene, nesten som jeg ikke turte å løpe/jogge dette svangerskapet, kun dersom det er krise.
Var hos fysio, hun sa at det eneste jeg ikke bør gjøre er å ta sit-ups pga. magemusklene kunne dele seg, og det var visst ikke så bra.
Snakk med legen din om det dersom du er usikker :)

Helt enig! Har aldri mista på den måten, men fikk en del brun utflod etter å ha sykla hjem fra jobb en dag (det var veldig varmt så prøvde å komme meg hjem fort :p). Leste et sted at man ikke burde ha 130 i puls over lengre tid, og sånn som jeg er nå om dagen, hiver etter pusten bare jeg har gått opp et trapp, så føler jeg at de neste ukene til uke 12 kan være litt ferie. Jeg går jo til jobb noen dager i uka, og det er jo en 50-min gåtur, og er aktiv på jobb, så har på en måte dekka opp aktiviteten der.
Skulle gjerne hatt litt mer energi da, men tror det er normalt. Selvom man ikke har tatt noen pause i treninga så føles formen helt elendig ut :)

Samme situasjon her. Ikke trent de siste to ukene, tør rett og slett ikke før TUL neste tirsdag, da får jeg snakka med legen om det. Har trent masse de siste to årene, så savner det.... Går mye, da, tror det er sunt, sikkert ikke helt bra for systemet å gå fra å trene 4-6 ganger i uka til å sitte bom stille, liksom....

Alt du har gjort før som kroppen din er vant med kan du fint gjøre nå. Men du skal ikke begynne med noe nytt eller løfte tyngre enn du har gjort før du ble gravid.

Jeg begynte å Blø i uke 14 sist. Om det var styrketreninga eller jobben(jobber på sykehjem) fant vi aldri ut. Ble sykemeldt og fikk treningsforbud mot tunge løft..

Dette svangerskapet har jeg en sperre for å ta knebøy og markløft, selvom jeg er vant med det og løfter tungt. Jeg har derfor valgt å ikke gjøre de øvelsene for min egen del, men er hundre andre ting man kan gjøre.. :)

Løp senest intervall i går med 180 i puls. Ikke noe farlig om du er vant med det. Men ikke noe du gjør om du kommer rett fra sofaen og ikke har treningsgrunnlag. Er ikke nå man skal lage nye rekorder, men vedlikehold formen..

Jeg har ikke løpt særlig etter jeg ble gravid, men det er fordi jeg har vært så tungpustet. Styrketrening som knebøy, mark, benkpress tar jeg som vanlig, men må nok ned i vekter og heller øke antall repetisjoner etterhvert. Man skal ikke løfte så tungt at man får økt bukpress senere i svangerskapet.

Back
Topp