Redd for å spontanabortere

Sunny90

Flørter med forumet
Det er første gang jeg er gravid.. men er livredd for at «frøet» ikke skal overleve :(

Er det noe man selv kan gjøre for å forhindre dette?
Utenom å ikke spise det man er advart mot å ikke spise
 
Er veldig lite du kan gjøre desverre..Spise folat og holde deg unna det du skal holde deg unna. Jeg har hatt 1 MA og 3 SA, men er likevel rolig nå ( er i uke 8, har 1 barn fra før). Men venninna mi som har født 3 barn og ikke har mistet noen, har alltid vært panisk og har nesten ikke gledd seg for " tenk hvist"..Tror det handler om å hoppe av den negative tankegangen, selv om det er vanskelig. For du får ikke gjort noe til eller fra uansett. Lykke til ❤
 
Det er dessverre ikke noe å gjøre for å unngå det :( Tenker på det jeg og, og tar en dag om gangen. Sjanser blir mindre for hver dag :) Da jeg opplevde spontanabort, hjalp det å tenke på at det ikke var forenelig med liv.. selv om det er helt forferdelig der og da :) det går nok bra skal du se! Masse lykke til :Heartred
 
Det er første gang jeg er gravid.. men er livredd for at «frøet» ikke skal overleve :(

Er det noe man selv kan gjøre for å forhindre dette?
Utenom å ikke spise det man er advart mot å ikke spise
Det er desverre ingenting man kan gjøre for å hindre at det skjer. Etter to MA er jeg livredd selv denne gangen. Men man må bare vente og håpe på det beste ❤️
 
Det er første gang jeg er gravid.. men er livredd for at «frøet» ikke skal overleve :(

Er det noe man selv kan gjøre for å forhindre dette?
Utenom å ikke spise det man er advart mot å ikke spise
Sniker gjennom nye innlegg, men ville bare si noe til deg. Prøv å slapp av. Det er ikke noe du kan påvirke. Men viktigst av alt vil jeg si at selv om spontanabort er "vanlig" og at de anslår 25% opplever det,så prøv å teke at 75% av påviste svangerskap går bra og et friskt barn blir født. Sjansen for sa synker hver uke.
 
Jeg har 3 barn og hatt 1 sa og 2 ma. Det er utrolig kjipt, men man kan ikke gjøre noe for å hindre det så man må bare håpe på det beste!
 
Back
Topp