Redd for å slutte på klexane

Venessiela

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Poster her siden jeg vet at flere av dere har hatt ivf forsøk med klexane. Håper det er greit selv om jeg egentlig er utflyttet :)
I dag er det egentlig meningen at jeg skal slutte på klexanen som jeg har gått på i over 7 uker, men jeg er blitt skikkelig redd for å slutte med den nå. Har konferert litt for mye med Dr.Google og leser om mange som mister rett etter de slutter om det er så tidlig som uke 7/8/9. Og flere plasser leser jeg at andre som har tatt det i forbindelse med IVF har fått beskjed om å ta det minst til uke 10/11/12. Jeg har mange sprøyter igjen og skal på ul om 6 dager så lurer på å fortsette hvertfall til da også høre hva gyn sier...
Noen med erfaringer her? Hvor lenge gikk du på klexane ved vellykket forsøk og hvordan gikk det?

Jeg bruker også klexane. Så ble nysgjerrig på svarene dine. Beklager at jeg ikke kan gi noe svar:/
Bruker du lutinus forresten? Og Evt når stoppet du? Jeg er skikkelig nervøs for å slutte med den, men samtidig hadde det vert godt å slippe den...

Det er jo ulike grunner til at man står på klexane, så jeg tror jeg ville stolt på legen din.

Jeg har stått på det hele svangerskapet og i 6 uker etter fødsel. Men det er pga jeg har hatt blodpropp. Mistet mye blod under fødsel, og har måttet ha 4 runder med blodoverføring etterpå. Så hvis man kan slutte før fødsel er nok det er fordel.

Jeg skulle stå på det til uke 9 om jeg husker rett.
Valgte likevel - i samråd med klinikken og min egen gyn - å slutte tidligere, da jeg hadde flere blødninger tidlig i svangerskaper.
Gikk kjempefint. Fremdeles gravid ;)

Men ja, det er skummelt å slutte med medisiner. Tok en ekstra pakke lutinus etter jeg skulle sluttet.

kommer litt ann på hvor høy dose du går på, men jeg vil tro at det å slutte helt brått på noe ikke er sunt... men en liten nedtrapping tror jeg kan være tingen...

Jeg gikk på Fragmin som også er blodfortynnende. Fikk det fordi jeg har heterozygot leidens mutasjon og jeg lå i faresonen for å være/bli overstimulert. Skjønner godt redselen din, for jeg var også redd for å slutte! Jeg gikk på Fragmin ut uke 12. Gynekologen min sa at jeg egentlig kunne ha sluttet litt tidligere, men hvis jeg var redd så fortsatte jeg. Jeg var redd så jeg fortsatte og brukte opp sprøytene som var foreskrevet. Kan du ikke ta det opp med legen din? Tenker at det må være bedre at du får fortsette til uke 12, så du slipper å være bekymret!<3 Ellers gikk det veldig fint å slutte med blodfortynnende i mitt tilfelle, fortsatt gravid og to dager fra høygravid :)

Jeg går på Fragmin i tilfelle det er blodpropp i morkake el.l. som har gjort at jeg har mistet før, men jeg VET ikke at det er det som er problemet (ikke hatt utredning for habituell abort). Så det kan godt hende du får fortsette med det hvis du spør :) Jeg tar det jo bare for sikkerhets skyld. Jeg skal gå på det til uke 20-22, men det er fordi jeg mistet nokså sent (uke 12) første gangen.

Jeg bruker også klexane. Så ble nysgjerrig på svarene dine. Beklager at jeg ikke kan gi noe svar:/
Bruker du lutinus forresten? Og Evt når stoppet du? Jeg er skikkelig nervøs for å slutte med den, men samtidig hadde det vert godt å slippe den...
Jeg bruker lutinus fram til uke 12 :)

Tar frem til ul på tirsdag jeg også spør jeg de hva de synes da :)

Hei, hva sa de på ul, hvor lenge skal du gå på det?
Jeg skal gå på det hvertfall til uke 12, fordi jeg spurte klinikken om jeg fikk lov da jeg er veldig redd for å miste igjen, samme med lutinus, hvertfall uke 12.
Sa at det var ingenting som tilsa at jeg skulle trenge klexanen lenger, men kunne ta ferdig pakken jeg har begynt på om det gjorde meg tryggere. Den varer frem til uke 9 :)

Back
Topp