Redd for å slutte på Albyl-e

Ballettien

Glad i forumet
Mailykke 2018
Jeg har gått på Crinone og albyl e siden jeg fant ut jeg var gravid, etter flere spontanaborter. Fikk beskjed om å bruke disse til 12. Uke. Crinonen er tom, så har sluttet på den, men kjenner jeg er redd for å slutte på albyl e. Hva hvis det plutselig går galt da?

Jeg har ikke bevis for at jeg egentlig trenger den i det hele tatt, men rakk aldri å ta koaguleringsblodprøven før jeg ble gravid nå.

Gynekologen mente det ikke var behov for å bruke den etter uke 12, og fastlegen mente jeg ikke burde gå på den så mye lenger.

Men er redd :(

Sniker fra januar ;)

Jeg forstår deg så godt! Jeg gikk på klexane de første 12 ukene pga flere spontanaborter, og det var kjempeskummelt å slutte med sprøytene!

...så jeg tok klexane en uke ekstra, bare for min egen psyke - og for å komme godt forbi 12ukers grensen [emoji1]

Er nå 30+3, og kan ikke la være å tenke at den blodfortynnende medisinen gjorde hele forskjellen. Hvis jeg skal ha flere barn kommer jeg definitivt til å ville ta klexane fra starten igjen!

Lykke til! [emoji177]

Jeg sto på albyl-e hele siste svangerskap. Fikk beskjed om å slutte 14 dager før termin pga blødningsfare under fødsel. Kan du ikke spørre gyn om å få fortsette, hvis du gjerne ønsker det?

Om de ikke mener det er nødvendig så er det nok ikke det. Jeg syns du skal stole på fagfolkene rundt deg. Hvis både gynekolog og lege sier at du skal slutte med dem etter uke 12 er det det faglige rådet du har fått. Albyl-e er blodfortynnende og ikke et ønskelig medikament og bruke for egen psyke. Beklager om det høres strengt ut.

Jeg sluttet med Fragmin sprøyter i Uke 13... (også blodfortynnende) Var redd og skeptisk, men Gyn sa det var helt trygt og jeg fant ut at jeg måtte stole på legen min... ule 18 starter i morgen, så da har det gått greit... [emoji1360]

Jeg sto på albyl-e hele siste svangerskap. Fikk beskjed om å slutte 14 dager før termin pga blødningsfare under fødsel. Kan du ikke spørre gyn om å få fortsette, hvis du gjerne ønsker det?
Signerer dette.

Går på det selv men slutter rundt uke 12 som jeg har gjort med de andre barna.

Om de ikke mener det er nødvendig så er det nok ikke det. Jeg syns du skal stole på fagfolkene rundt deg. Hvis både gynekolog og lege sier at du skal slutte med dem etter uke 12 er det det faglige rådet du har fått. Albyl-e er blodfortynnende og ikke et ønskelig medikament og bruke for egen psyke. Beklager om det høres strengt ut.

Er enig, og fornuften min sier jo det samme. Frykten i meg hvisker «hva hvis». Men kan ikke tenke sånn.

Har bestemt meg for å gjøre det.. har ikke tatt albyl de to siste dagene. Skal på tul privat på mandag igjen, så da finner vi jo fort ut av det [emoji85]

Takk for svar alle [emoji173]️ Mye man skal bekymre seg for som gravid.

Back
Topp