Redd for å miste

TMF97

Blir kjent med forumet
Juliknøttene 2022
Jeg hadde en SA i mai å en i slutten av desember å kjenner jeg er så redd for å miste igjen.. sist var jeg ca 6,5 uke på vei når jeg begynte å blø. Ul viste levende foster men målte litt mindre enn jeg var på vei.. dagen etter ultralyd kom det ut. Det var så vanskelig å forstå etterpå siden jeg fikk se at det øevde tross blødning så kom det ut etterpå uansett.. følte liksom det var meg det var noe galt med da. Kjenner det er vanskelig å stole på kroppen å prosessen denne gang etter to SA etter hverandre. Så redd for å miste en gang til! Andre som har hatt flere SA som er redd nå?
Jeg er 5+3 i dag å gruer meg til uke 6..

Jeg hadde en SA i mai å en i slutten av desember å kjenner jeg er så redd for å miste igjen.. sist var jeg ca 6,5 uke på vei når jeg begynte å blø. Ul viste levende foster men målte litt mindre enn jeg var på vei.. dagen etter ultralyd kom det ut. Det var så vanskelig å forstå etterpå siden jeg fikk se at det øevde tross blødning så kom det ut etterpå uansett.. følte liksom det var meg det var noe galt med da. Kjenner det er vanskelig å stole på kroppen å prosessen denne gang etter to SA etter hverandre. Så redd for å miste en gang til! Andre som har hatt flere SA som er redd nå?
Jeg er 5+3 i dag å gruer meg til uke 6..

Hei! Jeg skjønner deg godt. Jeg var gravid med tvillinger i 2017, og hadde tidlig UL i uke 6 pga tidligere svangerskap utenfor livmoren. Da var det ikke liv i den ene. På oppfølgings UL noen uker senere var den andre død også.
Så jeg kommer til å være utrygg til minimum uke 12.

Er kjipt å være bekymret, for egentlig vil man jo bare glede seg, og nyte hvert sekund.
Men for hver dag som går er vi et steg nærmere målet. Og det kan ikke gå galt hver gang.

Også er det fint at vi kan snakke her inne.

Krysser fingrene for deg :love022

Klem fra trebarnsmamma gravid i uke 3+3 :Heartred

Føler med deg. Mistet ett levende barn etter fødsel, hatt en MA i 11 uke, og hadde tidlig sa/kjemisk rett før jeg ble gravid igjen nå. Føler rett og slett at det aldri er trygt, jeg.

Min strategi er å tenke at å bekymre meg endrer ingenting. Jeg kommer ikke til å ikke miste om jeg bekymrer meg. Det eneste det fører til er mange vonde følelser i tiden frem til det skjer. Så jeg prøver å fokusere på å være lykkelig og glede meg over det nå når jeg kan, og heller ta sorgene når de kommer.

Enklere sagt enn gjort da! Klem til deg :Heartpink

Last edited:
Tusen takk for gode svar:Heartred Var faktiskt veldig betryggende å kjenner at jeg kan slappe litt mer av nå å prøve å tenke litt mindre på det:love017 har bestillt ul til onsdag er da 6+1 å håper alt står bra til
Håper spirene våre sitter hele veien:Heartred
Kondolerer så mye til deg som har opplevd å miste ett barn, jeg kan ikke en gang forestille meg:sorry:

Tusen takk for gode svar:Heartred Var faktiskt veldig betryggende å kjenner at jeg kan slappe litt mer av nå å prøve å tenke litt mindre på det:love017 har bestillt ul til onsdag er da 6+1 å håper alt står bra til
Håper spirene våre sitter hele veien:Heartred
Kondolerer så mye til deg som har opplevd å miste ett barn, jeg kan ikke en gang forestille meg:sorry:

Vi må få referat på onsdag :happy::happy:

Back
Topp