Redd for å miste..

MammaMø90

Glad i forumet
It's gonna be May 2019
Har de siste 3/4 dagene hatt småvondt/moderate menssmertelignende i magen.. :/ ikke blødd eller noe, men er redd for å miste... Hvordan merker man dette liksom? :/ venter nr 3, men aldri følt meg sånn tidligere, og har heller aldri mistet før...

Hvor langt på vei er du? Jeg hadde det jeg vil kalle menssmerter litt av og på opp til uke 8 omtrent, så om det ikke et noe blod, så trenger det ikke bety at noe er galt :Heartred hadde det med førstemann også, men ikke med andremann, tror jeg.

Det er helt naturlig å kjenne på det... er du langt på vei?
Om du leser i trådene så går vi alle tidvis med slikt ubehag og ymse smerter. Det er en del av pakka desverre.. ❤
Husk at i de fleste tilfeller så blir alt å gå kjempebra! Så lenge man ikke blør eller får akutte store smerter så må vi bare puste med magen. Ta en dag av gangen, og tenke at hver dag er en dag nærmere målet..
Men det er ikke enkelt! Jeg vet.. har angst hver gang jeg går på do. Går med truseinnlegg døgnet rundt for å kunne få med meg den minste dråpe med blod.
Hver dag er vi en dag nærmere...
Hver eneste dag...
Så må vi bare prøve å slappe av i mellomtiden..fokusere på andre ting, prøve å distrahere oss selv fra å tenke negativt.. for dette SKAL jo gå bra for oss alle! Sånn er det bare :smiley-angelic003

Hvor langt på vei er du? Jeg hadde det jeg vil kalle menssmerter litt av og på opp til uke 8 omtrent, så om det ikke et noe blod, så trenger det ikke bety at noe er galt :Heartred hadde det med førstemann også, men ikke med andremann, tror jeg.

Jeg er usikker på nøyaktig hvor langt jeg er på vei, men tror ca 7 uker...

Det er helt naturlig å kjenne på det... er du langt på vei?
Om du leser i trådene så går vi alle tidvis med slikt ubehag og ymse smerter. Det er en del av pakka desverre.. ❤
Husk at i de fleste tilfeller så blir alt å gå kjempebra! Så lenge man ikke blør eller får akutte store smerter så må vi bare puste med magen. Ta en dag av gangen, og tenke at hver dag er en dag nærmere målet..
Men det er ikke enkelt! Jeg vet.. har angst hver gang jeg går på do. Går med truseinnlegg døgnet rundt for å kunne få med meg den minste dråpe med blod.
Hver dag er vi en dag nærmere...
Hver eneste dag...
Så må vi bare prøve å slappe av i mellomtiden..fokusere på andre ting, prøve å distrahere oss selv fra å tenke negativt.. for dette SKAL jo gå bra for oss alle! Sånn er det bare :smiley-angelic003

Ja, jeg skjønner ikke hvorfor jeg føler meg så redd å usikker... Har jo 2 friske fine barn fra før av, har aldri mistet før heller...heller ikke kjent på denne magefølelsen før...

Ja, jeg skjønner ikke hvorfor jeg føler meg så redd å usikker... Har jo 2 friske fine barn fra før av, har aldri mistet før heller...heller ikke kjent på denne magefølelsen før...
Leste noe om det under uke for uke. Muligens uke 8? Gå inn å les der så roer du nok nervene litt. Jeg ble ihvertfall beroliget.
Har barn selv jeg og, men man glemmer jo alt fra gang til gang. Merkelig at vi skal være skrudd sammen slik. Man burde jo huske, men jeg har blitt like overrasket hver gang det har dukket opp noe nytt. "Åh, det var sånn det var"
Kan hende det er slik naturen gjør det for å klare å lure oss til å bli gravide gjentatte ganger :confused:xsmile9

Jeg er usikker på nøyaktig hvor langt jeg er på vei, men tror ca 7 uker...
Da er du i en periode hvor det er helt normalt med rare smerter i magen, tenker jeg :) Med førstemann lå jeg tidvis i fosterstilling på do på jobben pga magesmerter, og det gikk også fint :) er også tredjegangsgravid med to vellykkede svangerskap bak meg, og kan av og til kjenne på en uro fordi jeg nesten ikke kan tro at vi kan være så heldige å få tre barn uten at noe går galt i ett eneste svangerskap. Men det går jo an det også :)

Har de siste 3/4 dagene hatt småvondt/moderate menssmertelignende i magen.. :/ ikke blødd eller noe, men er redd for å miste... Hvordan merker man dette liksom? :/ venter nr 3, men aldri følt meg sånn tidligere, og har heller aldri mistet før...
Hatt samme bekymringa selv denne uken. Er ikke noe godt å kjenne på den frykten. Jeg ringte helsestasjonen og fikk en ekstra kontroll med ultralyd hvor jeg fikk se at hjerte slo og at det var bevegelse. Det var veldig lettelse!! Jeg spurte ikke engang; de sa jeg bare skulle komme. Synes det er så fint de har så forståelse for slikt. Gir det seg ikke for deg i løpet av helga, ring du og til mandag:) Lykke til!

Hatt samme bekymringa selv denne uken. Er ikke noe godt å kjenne på den frykten. Jeg ringte helsestasjonen og fikk en ekstra kontroll med ultralyd hvor jeg fikk se at hjerte slo og at det var bevegelse. Det var veldig lettelse!! Jeg spurte ikke engang; de sa jeg bare skulle komme. Synes det er så fint de har så forståelse for slikt. Gir det seg ikke for deg i løpet av helga, ring du og til mandag:) Lykke til!
Jeg har ikke følt det sånn i de 2 andre svangerskapene liksom, så derfor skremmer denne følelsen meg... :/ jeg får nok ingen ultralyd, i Såfall må jeg sendes til sykehuset..men får høre hos jordmor over helgen... Har time på tirsdag heldigvis

Jeg har følt sånne symptomer i full guffe når jeg har vært «fullgått-gravid» og når jeg har mistet. Så tenker ikke at det er ensbetydet med at man mister. Jeg har troa! xsmile14:Heartred

Lite du kan gjøre for å ikke miste så tidlig, kynisk ja men sant. Jeg har vondt i magen inni mellom og ikke mistet, når jeg
Mistet tidlig i uke 5 så hadde jeg ikke vondt men blødde... og ikke enorme mengder et bind normal str holdt lenge

Back
Topp