Redd for å miste

J_1990

Glad i forumet
Marshmallows 2022
Jeg har vært gravid en gang tidligere med tidligere partner, da hadde jeg en missed abortion. Jeg hadde flere blødninger i 5 og 6 uke og fikk da en tidlig ultralyd som visste at alt var dødt.

Nå har jeg og min forlovede prøvd å bli gravide i 2 år og vi hadde satt i gang ivf prosessen, jeg har vært sjekket med kikkhulsoperasjon (de fant litt endometriose ellers ingenting galt) og det har vært ekstremt mye stress siste året, men nå når vi har vært ferdig med alt og bare ventet på dato for ivf så blir jeg gravid helt naturlig! ❤️ Og er nå i 7 uke, 6+4. Var på ultralyd på søndag da jeg plutselig blødde litt i helga og ble så redd, men det var bare lys rosa og brunlig utvannet spotting og legen mente det var veldig vanlig. På ultralyden fikk vi se verdens fineste lille hjerte slå. Legen sa det slo så jevnt og fint og dette mente han kom til å gå bra. Han sa sjansen per da var 93 prosent for at det går bra og for hver dag så blir oddsene bedre og bedre.

Men jeg er enda så redd.. enda redd for at den lille skal dø. Er så redd for at det skal slutte å utvikle seg. Skulle ønske jeg kunne få ultralyd hver uke. Blir helt gal av å tenke så mye negativt og være så redd. Går å kjenner på gravidsymptomene mine hele tiden, har ikke kastet opp idag, kun vært kvalm, er det dårlig tegn? Jeg kjenner på alt. Er jeg mindre trøtt nå enn i forrige uke, har jeg mindre ømme bryster nå enn for noen dager siden.. blir sliten av meg selv.

Men dette burde jo gå bra?

Godt å kunne lufte de dumme tankene sine til noen. Ha en fin dag alle sammen
 
Skjønner hva du mener :Heartred prøv å senk skuldrene og tenk på noe annet. Det går stort sett fint. Fokuser på det positive. Du har nå sett et bankende hjerte, og embryoet lever :Heartred Det er det som betyr noe nå, og er et godt utgangspunkt.
Jeg har samme følelsene som deg. Har spottet litt hver uke i 3 uker nå, og skal på ultralyd i morgen. Jeg mistet i juli i MA etter å ha sett er hjerte slå, og fått beskjed om at det svangerskapet skulle gå bra, så jeg stoler heller ikle helt på det! Men de aller fleste har heldigvis et vellykket svangerskap! :Heartred:Heartred Krysser fingrene for at vi begge får våre friske og fine juni babyer :Heartred
 
Jeg har vært gravid en gang tidligere med tidligere partner, da hadde jeg en missed abortion. Jeg hadde flere blødninger i 5 og 6 uke og fikk da en tidlig ultralyd som visste at alt var dødt.

Nå har jeg og min forlovede prøvd å bli gravide i 2 år og vi hadde satt i gang ivf prosessen, jeg har vært sjekket med kikkhulsoperasjon (de fant litt endometriose ellers ingenting galt) og det har vært ekstremt mye stress siste året, men nå når vi har vært ferdig med alt og bare ventet på dato for ivf så blir jeg gravid helt naturlig! ❤️ Og er nå i 7 uke, 6+4. Var på ultralyd på søndag da jeg plutselig blødde litt i helga og ble så redd, men det var bare lys rosa og brunlig utvannet spotting og legen mente det var veldig vanlig. På ultralyden fikk vi se verdens fineste lille hjerte slå. Legen sa det slo så jevnt og fint og dette mente han kom til å gå bra. Han sa sjansen per da var 93 prosent for at det går bra og for hver dag så blir oddsene bedre og bedre.

Men jeg er enda så redd.. enda redd for at den lille skal dø. Er så redd for at det skal slutte å utvikle seg. Skulle ønske jeg kunne få ultralyd hver uke. Blir helt gal av å tenke så mye negativt og være så redd. Går å kjenner på gravidsymptomene mine hele tiden, har ikke kastet opp idag, kun vært kvalm, er det dårlig tegn? Jeg kjenner på alt. Er jeg mindre trøtt nå enn i forrige uke, har jeg mindre ømme bryster nå enn for noen dager siden.. blir sliten av meg selv.

Men dette burde jo gå bra?

Godt å kunne lufte de dumme tankene sine til noen. Ha en fin dag alle sammen


Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, selv om vi har litt forskjellig situasjon. Men jeg tror sånne tanker er helt naturlig når du aldri har hatt en erfaring med at det går bra, tvert i mot. Men du er i alle fall ikke alene om å ha det sånn! Vet ikke om det er noen trøst.. Men 93% og bankende hjerte høres jammen bra ut! :)

Kan også anbefale å sjekke ut noe som kalles «magisk tenkning» og «the worry trick». Jeg sliter nemlig litt med det generelt. Altså at man tror at hvis man bare tenker på bad case scenario nok ganger så skjer det ikke. Og hvis man ikke tenker på det i det hele tatt, så er skjer det garantert. Men egentlig er det ikke virkelig. Det er bare bekymringstanker. Jeg vet ikke om noe av dette hjelper deg. Men jeg prøver i alle fall å huske på at tankene mine egentlig ikke er magiske. Hvis det skjer, så skjer det helt uavhengig om jeg bekymrer meg for det hele tiden eller ikke. <3
 
Er i samme situasjon, og er redd for å miste. Prøver å tenke litt hver dag som Ingvard Wilhelmsen sier:happy: at det ikkenytter å tenke for mye på ting du ikke kan styre.
Han er god å høre på, du finner litt på YouTube tror jeg.
 
Har mistet også en gang før og er redd for det samme. Jeg ble gravid først med hormoner men naturlig denne gangen. Har derfor troa på at det skal gå bedre denne gangen ❤️

Tenk positiv for din lille, vær opptatt med andre ting, hør på musikk, gled deg til neste ukene ❤️ Du er gravid og fosteret har det kjempe fint. Se på den nettisden jeg la ut viser faktisk at sjansen for å miste nå er mye mindre :) ❤️
 
Har selv mistet to ganger, men har også en velykket graviditet bak meg ☺️ Skjønner godt at du er redd, prøv å hold deg opptatt ❤️ Også prøv å snu om hodet til at det ikke er noen vits i å tenke på ting man ikke kan kontrollere. SELV om jeg vet at det er enklere sagt enn gjort. Klem ❤️
 
Back
Topp