Redd for å miste!

Lillemy23

Andre møte med forumet
Hei! Jeg er gravid med mitt første barn. Har aldri vært gravid før og er veldig engstelig for å miste frøet mitt. Jeg får inntrykk av at "alle" mister en eller annen gang, og blir fryktelig redd av å lese alt som er på nettet. Så jeg lurte på om det er noen av dere der ute som faktisk ikke har mistet?[emoji4] eller har noen beroligende ord?[emoji4] jeg er 5+4 i dag, og har ikke hatt noen form for blødninger så langt, så har ingen tegn som tilsier at jeg bør være så redd..
Har tenkt å ta tidlig ultralyd enten 7 eller 8 fullgåtte uker, men er usikker på hvilken uke som er best. Når skal du ta tidlig ul?

Det er naturlig å være redd! Hjertet har begynt å slå, så det er jo en god ting å tenke på. Tok tidlig Ul i uke 8 med første og 10 med andre barnet mitt.

Hei [emoji4][emoji4] hvis man mister er det en naturlig grunn for det, at det kan ha vært noe feil eller mangler. Å som regel er det de over 35 som er mest utsatt, jeg har aldri mistet og gikk fint alle graviditetene [emoji4] lykke til [emoji1] prøv å ikke tenk så mye på det. Som regel går det fint. Sjansene minsker jo for hver dag på SA så det er jo en betryggelse [emoji4]

Dette er min femte graviditet og jeg har aldri opplevd en SA (spontanabort) eller MA (missed abortion)
Jeg tror at grunnen det virker som om mange mister her er fordi de vet om graviditeten tidlig. For som jeg har skjønt så mister mange uten å vite om det. Men her blir det litt mer "vanlig" pga tidlig testing. Om du skjønner

Risiko for SA:

25 – 30 % risiko fra unnfangelse
15 % sjanse fra ca. uke 3.
8 % sjanse fra uke 6.
5 % sjanse fra uke 8
2 % sjanse fra uke 9
mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.

Du er snart nede på 8 prosent :) er du i 20-årene er det enda lavere. Du kan ta TUL allerede fra uke 7+0 og se et bankende hjerte [emoji8]

Risiko for SA:

25 – 30 % risiko fra unnfangelse
15 % sjanse fra ca. uke 3.
8 % sjanse fra uke 6.
5 % sjanse fra uke 8
2 % sjanse fra uke 9
mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.

Du er snart nede på 8 prosent :) er du i 20-årene er det enda lavere. Du kan ta TUL allerede fra uke 7+0 og se et bankende hjerte [emoji8]

Takk, det var beroligende å lese[emoji1] er bare 22 år, så da er det kanskje enda mindre sjanse også[emoji4]

Dette er min femte graviditet og jeg har aldri opplevd en SA (spontanabort) eller MA (missed abortion)
Jeg tror at grunnen det virker som om mange mister her er fordi de vet om graviditeten tidlig. For som jeg har skjønt så mister mange uten å vite om det. Men her blir det litt mer "vanlig" pga tidlig testing. Om du skjønner

Skriver under på denne :D
Har heller aldri mistet, og venter mitt 6 barn.
Mitt 3 med min mann da jeg har 3 fra før av.
Det jeg vil si er ikke les for mye på forum før du har kommet lenger ut i svangerskapet.
Jeg måtte selv ta pause når jeg ventet de to første pga jeg ble bare mere engstelig når jeg leste.

Jeg har de samme tankene. Sjekker SA/MA-statistikk nesten daglig. Er jo til å bli sprø av dette. Tror man bare må legge fra seg tankene og fokusere på at det er over 90% sannsynlighet for at det går bra! (Enklere å si til andre enn å få det til å gå inn hos meg selv...)

Back
Topp