redd for å miste igjen

iselin22

Betatt av forumet
hadde en SA i uke 6 i feb, å merker jeg er ganske nervevrak denne gangen her.
var hos legen i dag pga smerter ved v/eggstokk men han trodde ikke det var noe galt.
noen som har noen gode råd til å roe meg ned?
er 5 uker nå=)

har ikke badekar, dusjen i går hjalp ikke heller. men gråt en del i sta når jeg ble så redd så det hjalp litt=) hehe

Jeg bestilte meg en tidelig UL for og se den lille og sjekke om alt var som det skulle [:)] det hjalp veldig.. men det er lite sansynelig for at du skal miste denne gangen også.. tenk positive tanker så vil alt gå bra [:D]

Jeg sliter ogs¨mye med smerter der nede, Sånn at jeg blir nervøs. MEN så sier jeg til meg selv at, dette er heelt vanelig, å tenker positive tanker. Forteller til den lille at den må bare bli der, og at h*n er hjert4elig velkommen til verden. Å av en eller annen grunn så går smertene over når jeg har gjort det. Pleier å synge litt å jeg dah [;)] Det hjelper også. [:D]

tusen takk=)
hvor tidlig kan man få UL?

Tidlig ul kan du få ganske så tidlig altså, men ikke alle fastleger er så ivrige på å henvise, så mange betaler selv hos private leger. Min lege kommer nok ikke til å sende meg til tidlig ul på sykehuset, så vi kommer til å bestille selv hos privat.

Det kan være veldig godt med tidlig ul for en bekreftelse på at alt er fint, for det er det nok skal du se! :)

regner med jeg ikke får, men betaler mer enn gjerne penger for å slippe nervene=)
får få meg en time hos kvinnedoktoren da=)

Kan ikke sette meg i situasjonen, så den må jo bare være forferdelig å gå rundt å tenke sånn...Klart jeg tenker sånn selv, når jeg faktisk får vondt...Men da tar jeg meg helt automatisk til magen og sier rolig nå...du skal bli der i noen mnd til...Hjelper litt på psyken...

Tidlig UL kan du få hos de fleste privat klinikker...Du kan jo også høre med legen din om du kan få henvisning, bare for å roe deg ned litt...Men du får jo ikke sett noe hjerte banke før etter uke 6 da...

Håper det vil roe deg ned...Skal selv ha en UL i uke 12 ca...Men ikke fordi jeg har lyst å se den (selvom det er koslig) men for å se om den er "frisk"...

Jeg var på UL når jeg var 5+6 og da slo det lille hjerte :) men jeg var hos priv som jeg brukte med 1 mann også.. går til han jevnelig i svangerskape og det koster bare 100 kr hvergang :) Dr Bjørn Heggelung på åråsen i lillestrøm..

Jeg gikk også til priv ul i uke 6, tror jeg var 6+2... hjertet hadde nok akkurat kommet i gang og slo ca 100 slag i minuttett.

Anbefaler deg å gjøre det, det roet meg en hel del!!! [:D]

tusen takk alle sammen=) hjelper bare å få støttende ord=)
bestiller en UL til neste fredag jeg, for da er jeg 6-7 uker=)

Tror nok det er lurt med tidlig UL. Skjønner at du er super engstelig for at det skal gå galt igjen. Men tenker at hvis en ser et bankende hjerte er sjangsen stor for at det skal gå bra[:)]

Skal selv ha UL i uke 7, men det er fordi jeg har hatt prøverør. Hvis ikke hadde jeg nok bestilt privat UL.

Back
Topp