Redd for å miste etter SA

Lillepersille :-)

Blir kjent med forumet
Hei,
jeg er helt ny her og tenkte at dette var en fin mulighet til å få høre om det er andre der ute med samme erfaring og som har lyst til å dele...

Jeg hadde SA i jan i år og var da 11 uker på vei. Helt grusom opplevelse, og har desperate prøvd å bli gravide så fort kroppen er tilbake i vater igjen ... Nå er jeg 5+2 dager på vei og livredd for å miste. Forrige gang jeg var gravid fortalte vi det til de fleste med en gang (uke 5-6) , men siden vi SA så tørr jeg ikke å si det til noen... Er det lurt å ta tidlig UL for å se om alt er OK eller har det liksom ikke noe å si. Jeg har ingen gravid tegn enda heller, så begynner å spekulerer i om den ene gravid testen viste riktig...og tørr nesten ikke å ta en ny test..

Håper på råd og tanker fra dere som har opplevd lignende:-)

Hei hei...
(Dersom noen er veldig redde for abort så ville jeg ikke lest videre... Selv om dette ikke er noe som skjer ofte.)
Jeg har dessverre også noen erfaringer her. Sist svangerskap begynte jeg å blø tidlig, så jeg fikk komme inn på UL i uke 7 og uke 10. Der så alt fint ut med et lite hjerte som banket :Heartpink
I uke 16 begynte jeg å bli litt rar i kroppen, så fikk kommet inn på ny UL. Der viste det seg at det lå TO små engler som hadde vært døde i 3 uker...
Dette kom som et sjokk på oss siden vi tidligere bare hadde sett én liten krabat. Jeg vet derfor ikke hvor mye hjelp det er i tidlig UL. Jeg kommer derfor til å kreve en UL rett etter uke 12 for å se hvor mange som egentlig befinner seg der inne :p :flower

Tidlig ul endrer jo ikke om du mister, men kan berolige deg å se den, kanskje?

Jeg skal ha ul 7+1 og er glad foe det. Jeg mistet 5+2 sist, men det er ikke derfor jeg skal ha ul, gynekologen min tar det s om standard når vi tar hormoner for å få el.

Tusen takk for svar:)
Er vel bare å pleie kropp og sjel godt og håpe på det beste... Synes ventetiden går veldig langsomt må jeg si...

Hei hei...
(Dersom noen er veldig redde for abort så ville jeg ikke lest videre... Selv om dette ikke er noe som skjer ofte.)
Jeg har dessverre også noen erfaringer her. Sist svangerskap begynte jeg å blø tidlig, så jeg fikk komme inn på UL i uke 7 og uke 10. Der så alt fint ut med et lite hjerte som banket :Heartpink
I uke 16 begynte jeg å bli litt rar i kroppen, så fikk kommet inn på ny UL. Der viste det seg at det lå TO små engler som hadde vært døde i 3 uker...
Dette kom som et sjokk på oss siden vi tidligere bare hadde sett én liten krabat. Jeg vet derfor ikke hvor mye hjelp det er i tidlig UL. Jeg kommer derfor til å kreve en UL rett etter uke 12 for å se hvor mange som egentlig befinner seg der inne :p :flower
Huff da!!!!
Takk for svar uansett. Jeg skl høre med gyn min og kanskje hun også anbefaler ofte ul framover for å sjekke at alt er bra:)

Ikke noen god opplevelse :-( skjønner at du er redd. Jeg mistet 5+5 i starten av februar. Hadde også en kjemisk i mars, blødde 5 dager etter positiv test.

Er nå 5+1, og håper det går bra denne gangen. Det håper jeg for deg også! Skal på ul uke 8 og håper å se et bankende hjerte slå <3

Ikke noen god opplevelse :-( skjønner at du er redd. Jeg mistet 5+5 i starten av februar. Hadde også en kjemisk i mars, blødde 5 dager etter positiv test.

Er nå 5+1, og håper det går bra denne gangen. Det håper jeg for deg også! Skal på ul uke 8 og håper å se et bankende hjerte slå <3
Grattis grattis grattis!!!!:-)

Ja tror nok jeg skal til tidlig ul for å bare roe nervene litt... Går litt for sakte disse dagene:))
Lykke til! Håper å høre hvordan det går i uke 8 for deg :)

Grattis grattis grattis!!!!:-)

Ja tror nok jeg skal til tidlig ul for å bare roe nervene litt... Går litt for sakte disse dagene:))
Lykke til! Håper å høre hvordan det går i uke 8 for deg :)
Ja, blir godt å se at alt er ok, selv om det kan skje noe etterpå også.. Men sjangsen er heldigvis liten.

Tusen takk <3 gledet meg til å følge deg også! Blir spennende å se knøttene i magen. Måtte dagene går fort :)

Back
Topp