redd for å ha sex...

Tine_mor

Elsker forumet
Etter mitt forrige svangerskap endte i MA kjenner jeg meg selv ikke igjen lengre denne gangen. Jeg er 8 uker og bekymerer meg kontinuerlig! Skulle ønske jeg kunne slappet av slik jeg gjorde med min første. Synes så synd på mannen også.. vil jo gjerne være nær men jeg er så redd noe skal gå galt. Er det noen andre som kjenner på samme måte??

Tror ikke sex kan forårsake abort..?

Tror du må tenke at det er en grunn til at forrige svangerskap endte i SA. Stort sett så er det noe galt og fosteret ville ikke klart seg uansett om du hadde hatt sex eller ikke. Men nå skal du heller ikke presse deg selv til sex om du ikke er klar for det. Nærhet kan være så mye mer enn samleie, og det håper jeg mannen din forstår om du forklarer situasjonen. Her i huset er det heller ikke mye sex da jeg fortsatt har grusomt vondt i underlivet etter forrige fødsel (8 mnd siden), så gubben i huset her er glad for alt han får;)

Det er en helt naturlig følelse. Ta det i ditt tempo, ikke tving deg selv til å ha sex hvis du er redd, men det er ikke farlig for spira at du har sex, den ligger godt skjermet inni der. 
Kan være lurt å snakk med en jordmor og se på en (tja, hva heter det?) "underlivsmodell" for å se hvordan babyen ligger inni der.
Håper du klarer å kose deg mer etterhvert!!!

Back
Topp