Redd for å gjøre skade med kirurgisk abort

Bkno1816530

Første møte med forumet
Etter MA skal jeg etter planen ha kirurgisk abort på mandag. Jeg var egentlig sikker i min sak, men er nå veldig redd for å skade slimhinnen eller få arr osv.. Vi har etter 3 år endelig fått 5 embryo på frys og jeg ble gravid og mistet nå med det ene. Vi ønsker å komme i gang med neste innsett så fort som mulig og jeg lurer på om jeg gjør noe dumt ved å velge kirurgisk :( Det er først og fremst for psyken sin del etter en allerede lang reise..

Etter MA skal jeg etter planen ha kirurgisk abort på mandag. Jeg var egentlig sikker i min sak, men er nå veldig redd for å skade slimhinnen eller få arr osv.. Vi har etter 3 år endelig fått 5 embryo på frys og jeg ble gravid og mistet nå med det ene. Vi ønsker å komme i gang med neste innsett så fort som mulig og jeg lurer på om jeg gjør noe dumt ved å velge kirurgisk :( Det er først og fremst for psyken sin del etter en allerede lang reise..
Så leit at du har mistet :Heartred Forstår godt at det er tungt og at du vil ha det overstått. Etter en utskraping vil jo slimhinnen være tynn og kan kanskje ta litt tid å bygge seg opp igjen? Jeg vet ikke, men da jeg hadde utskraping etter MA selv, ba de meg vente 3 mnd. før vi prøvde igjen. Vi gjorde ikke det, men ble gravid først på 4.forsøk. Det endte i en tidlig SA, men vi har fått en datter etter den MA-en :)

Så trist å høre at du har mistet :Heartred Kjenner meg veldig igjen. Valgte selv kirurgisk utskrapning etter MA, da jeg ikke orket å gå gjennom en mulig traumatisk blødning og kun ville ha det overstått (hadde da vært prøver i over 3 år og hatt flere runder IV og gått gjennom 2 SA). Snakket med legen som skulle gjennomføre aborten, og sa at jeg ønsker å bli gravid. Hun sa de skulle ta hensyn til det. Det tok ca 8 uker før jeg fikk igjen mensen og hadde nytt IVF- forsøk på syklusen etter. Det resulterte i min datter, som i dag er 9 uker gammel.

Så trist å høre at du har mistet :Heartred Kjenner meg veldig igjen. Valgte selv kirurgisk utskrapning etter MA, da jeg ikke orket å gå gjennom en mulig traumatisk blødning og kun ville ha det overstått (hadde da vært prøver i over 3 år og hatt flere runder IV og gått gjennom 2 SA). Snakket med legen som skulle gjennomføre aborten, og sa at jeg ønsker å bli gravid. Hun sa de skulle ta hensyn til det. Det tok ca 8 uker før jeg fikk igjen mensen og hadde nytt IVF- forsøk på syklusen etter. Det resulterte i min datter, som i dag er 9 uker gammel.
Takk for svar ❤️ Og gratulerer ❤️ Men oi, takk for innspill.. Det må jeg huske å nevne, de får kanskje bare en pasient trillet inn for abort uten å vite om man ønsket graviditeten eller ikke. Tror du det er forskjell på hvordan de da gjennomfører utskrapningen?

Så trist at du å må gjennom dette:HeartredJeg har også vært gjennom det samme nylig. Hadde en MA i uke 14, hvor foster tilsvarte uke 10. var gjennom 2 tablettrunder og måtte allikevel gjennom kirurgisk pga rester noen uker senere. De sa det ikke er så uvanlig at man må ved ma når man har kommet litt lengre i graviditeten.
De fortalte da at de prøvde med sug først, siden det er mer skånsomt for slimhinnen. Og hvis de må skrape, gjør de det veldig skånsom. Synes det gikk overraskende greit etter den, og ingen plager. Gått 1 1/2 uke nå, og blødd veldig lite etterpå. Nesten ferdig nå tror jeg med blødning.

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp